Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten työt olivat liian raskaita miehelle

Vierailija
28.11.2018 |

Eräs Iltalehteen yhteyttä ottanut viisikymppinen mies kertoo kokemuksistaan. Lähes koko kodin siivous on ollut viime vuosina hänen vastuullaan.

Hän kuvailee pesevänsä kodin kylpyhuoneet noin kahden viikon välein. Lisäksi hänen vastuullaan ovat keittiön siivous, jääkaapin pesu sekä imurointi. Arkisten kotitöiden lisäksi myös isommat harvemmin tehtävät siivoustyöt, kuten ikkunoiden pesu, kuuluvat hänelle.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/3c342b75-a3cc-4956-8f5b-850…

Voi voi, eihän kotitöiden pitänyt väsyttää ollenkaan kun pienen vauvankin kanssa ne voi miesten mukaan tehdä kuin taikasauvalla pyöräyttäen :p

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sama kumpi suhteen osapuolista tekee yksin kotityöt, ei sitä pidäkään jaksaa. Tasanhan ne pitää jakaa, eikä vain yksin painaa.

Vierailija
2/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, noh. Täytyy ymmärtää, että jo pelkästään miesten älykkyys kuluttaa valtavasti energiaa, ja perustavathan miehet 90 % kasvuyrityksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten työt? Siivoamisesta tuossa oli kyse.

Vierailija
4/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi reppanaa :D

Vierailija
5/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt viitsikö. Oon ollut kotiäitinä ja ei niitä kotitöitä nykynaisella kotiäitinä paljon ole. Painat vähän nappeja ja koneet hyrrää. Kerran viikossa imuroit.

Selvästi aapee on yksi niistä kotiäideistä, joka valehtelee tekevänsä otsa hiessä kotitöitä. Tosiasiassa istuu päikkäriajat somessa ja muutenki tökkää lapset ruudun eteen ja voila...taas on pari tuntia vapaata.

Vierailija
6/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parisuhde"bloggari Minkkisen tutkimus.

Ilmeisesti haastattelu, koska Minkkinen vaikuttaa hieman nuoremmalta.

Vierailija
7/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sentään osaavat tehdä ns. naisten työt. Ne ovat simppeleitä ja kevyitä.

Ns. miehen työt sen sijaan. Naisilla ei riitä taidot tai voimat.

Vierailija
8/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt viitsikö. Oon ollut kotiäitinä ja ei niitä kotitöitä nykynaisella kotiäitinä paljon ole. Painat vähän nappeja ja koneet hyrrää. Kerran viikossa imuroit.

Selvästi aapee on yksi niistä kotiäideistä, joka valehtelee tekevänsä otsa hiessä kotitöitä. Tosiasiassa istuu päikkäriajat somessa ja muutenki tökkää lapset ruudun eteen ja voila...taas on pari tuntia vapaata.

Noin minäkin ajattelin peniksellisenä kotiäitinä kynttiläkuppeja ja verhoja järjestäessäni.

Vierailija
9/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut hyvin harvat osaavat.

Miesten tehtävissä osaisin tehdä suurimman osan tietöistä eli seisoa kadunreunassa tupakalla ja väitän, että osaisin homehduttaa talot siinä missä miehetkin.

Öljyä osaisin tilata vapaa-aikana ja viedä auton pestäväksi.

Vierailija
10/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään naisten töitä ja miesten töitä. On töitä, joista erikseen sovitaan kuka mitäkin tekee iän ja osaamisen puitteissa. Mies tuskin voi tissimaitoa muksulle syöttää mutta sekin onnistuu jos se tissimaito on pullotettu valmiiksi. Ja on totta että kaikkien naisten lihasvoimat eivät ihan kaikkeen väänny, joten jaettakoon työt sen mukaan kuka asian pystyy tekemään. Paljon voi tehdä yhdessäkin. Ja silloin kun koko perhe on yhtäaikaa väsynyt tai sairaana, niin antaa lian olla ja keskitytään huilaamiseen.

Kyllä jokainen penska tulisi opettaa tekemään kotitöitä pienestä pitäen. Kun jokainen tietää mitä keneltäkin odotetaan niin pysyy kämppä jossain tolkussa. Eihän kukaan halua tulla kahden viikon työmatkalta siivoamaan toisten jälkiä. Oltakoon sitten siinä kaaoksessa, se olisi minun valintani.

Vierailija
11/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en suostuisi edes yrittämään ns. miesten töitä.

Vierailija
12/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs Iltalehteen yhteyttä ottanut viisikymppinen mies kertoo kokemuksistaan. Lähes koko kodin siivous on ollut viime vuosina hänen vastuullaan.

Hän kuvailee pesevänsä kodin kylpyhuoneet noin kahden viikon välein. Lisäksi hänen vastuullaan ovat keittiön siivous, jääkaapin pesu sekä imurointi. Arkisten kotitöiden lisäksi myös isommat harvemmin tehtävät siivoustyöt, kuten ikkunoiden pesu, kuuluvat hänelle.

Voi voi, eihän kotitöiden pitänyt väsyttää ollenkaan kun pienen vauvankin kanssa ne voi miesten mukaan tehdä kuin taikasauvalla pyöräyttäen :p

Oletpa katkera.

Muistan ajan esikoisen kanssa kotona. Alkuaikoina vauva nukkui lähes koko ajan. Saatoin päivän aikana katsella pari leffaa ja surffata rauhassa netissä. Värjäsin hiukset vauvan nukkuessa. Jumppailin. Tylsistyin.

Kotitöihin ei paljon aikaa mene. Itse asiassa koti hohti, kuin joku esittelyasunto kun oli kerrankin aikaa puunata ja sisustaa.

Harvassa on ne vaativat vauvat. Perustyytyväisen vauban kanssa on aikaa vaikka mihin. Kakkosen kanssa suoritin opintoja vauvan nukkuessa ja esikoisen ollessa eskarissa.

13/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat yleensä vahvoja ruumiillisesti, joten siivoustehtävien pitäisi olla ihan ok.

Vierailija
14/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten tehtävissä osaisin tehdä suurimman osan tietöistä eli seisoa kadunreunassa tupakalla ja väitän, että osaisin homehduttaa talot siinä missä miehetkin.

Olipa maailman surkein comeback tämä.

Vierailija
15/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rakentaa terassin ja korjata katon jne.

Vierailija
16/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin....jos olen rehellinen...niin tosiasia on, että mun mies osaisi tehdä ( ja usein tekee) myös näitä niin sanottuja naisten töitä. Eihän ne nyt suoraan sanottuna mitään tutkintoa tarvitse. Sinkkumiehetkin ne tekevät. Enemmänkin niin, että jos joku näistä imuri/ pyykinpesukone/astianpesukone/silitysrauta jne. ei toimi, niin huudan heti miestä apuun. Mies osaa korjata vaikka mitä. Minä en. Sama auton kanssa. Mies huoltaa ja fiksailee. Minä ajan. Heti soitan miehelle, jos joku varoitusvalo syttyy. Mies myös tekee pikkuremppoja. Minä olen niissäkin peukalo keskellä kämmentä. En edes halua opetella. Jätän miehen kontolle myös polttopuun hankkimiset ja muut. Aina niitä on vaja täynnä. Taikatemppu.

Pointtina on se, että mies pärjäisi helpommin ilman minua, kuin minä sitä...

Vierailija
17/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on mies, joka itse tykkää siivota, tiskata ja laittaa ruokaa. Toki teen kotitöitä itsekin, mutta mieheni suurimmaks osaks. Ja ei valita.

Eikä muuten ole suomalainenkaan, mutta ihan eurooppalainen kristitty kylläkin.

Vierailija
18/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa katkera.

Muistan ajan esikoisen kanssa kotona. Alkuaikoina vauva nukkui lähes koko ajan. Saatoin päivän aikana katsella pari leffaa ja surffata rauhassa netissä. Värjäsin hiukset vauvan nukkuessa. Jumppailin. Tylsistyin.

Kotitöihin ei paljon aikaa mene. Itse asiassa koti hohti, kuin joku esittelyasunto kun oli kerrankin aikaa puunata ja sisustaa.

Harvassa on ne vaativat vauvat. Perustyytyväisen vauban kanssa on aikaa vaikka mihin. Kakkosen kanssa suoritin opintoja vauvan nukkuessa ja esikoisen ollessa eskarissa.

Tuskin ehdit tuollaisia tekemään alle puolessa tunnissa päivästä. Lapsi nukkuu sisällä tasan 10 minuuttia kerrallaan, kaksi kertaa päivässä. Nyt en jaksa enää yhdellä kädellä lasta roikottaa imettäessä että voisi tehdä kotitöitä ja lattialla tai sitterissä ei viihdy.

Vierailija
19/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan sama kumpi suhteen osapuolista tekee yksin kotityöt, ei sitä pidäkään jaksaa. Tasanhan ne pitää jakaa, eikä vain yksin painaa.

Näin on asia. Raskasta ne on yhdelle.

Vierailija
20/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi hyvinkin olla naisen kirjoittama, mutta siirtämällä kirjoittajavastuun miehelle avautuu paremmin se mitä naiset aina tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän