Lue keskustelun säännöt.
Ystävä joka soittaa aina vain kun haluaa marista töistään
28.11.2018 |
Jos ystävä soittaa aina vain silloin kun haluaa kertoa pahasta olostaan tai haluaa neuvoa. Tulee välillä vähän hyväksikäytetty olo.
Kommentit (2)
Sama juttu kuin edellisellä, jos joskus yritän puhua omia asioita vaihtaa nopeasti aihetta.
Haukkuu työnsä, miehensä, appivanhemmat jne. Sosiaalisessamediassa kuitenkin pelkkää kiiltokuvaa koko elämä.
Jännä että haukkuu myös muita ystäviään ja silti viettää aikaa heidän kanssa..
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minulla on myös. Hän on kaksi kertaa viimeisen vuoden aikana puhelimessa puhuessamme kysynyt mitä minulle kuuluu. Kun olen kertonut, hän on vaihtanut puheenaihetta.
Valittaa miehensä, työnsä.. ihan kaikki.
Viimeksi sain myös haukut kuinka olen itsekäs, kun en hanki lapsia (hän puhui itse pitkälle kolmikymppiseksi, ettei tee lapsia koskaan - ja tulikin vahingossa raskaaksi ja nyt hän tietää kaikesta kaiken ja on THE ÄITI) ja kuinka lapset ovat ainoa elämän tarkoitus ja suola.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos tarkoitus on olla jonkun orja niin ihan vapaasti, mutta en ole niin tyhmä, että lähtisin oikein yrittämällä yrittämään. Olen vuosien varrella hänen juttujaan kuunnellessa huomannut, kuinka hänen elämänsä on alkanut yhä enemmän pyöriä lapsen ympärillä (ei juurikaan puhu muusta), kuinka hän ei ikinä voi lähteä mihinkään, koska lapsi täytyy viedä/tuoda/hoitaa/ruokkia, lapsi sitä tätä ja tuota.
Miehestään jatkuva valitus - ja hän tuntuu odottavan aina, että alkaisin omaa miestäkin haukkua, mutta kun siinä ei ole mitään haukuttavaa. Sitten ihmettelee ääneen kuinka helppoa meillä on kun ei ole lapsia. Ja kuinka olisi kivaa jos meilläkin olisi. Ei taida muistaa, että en voi saada lapsia. Olen kyllä kertonut.
Päätin etten vastaa enää hänen puheluihin kuin silloin, jos itselläni on tylsää. En uhraa hyvää tuultani enää ikinä hänelle. Suosittelen samaa taktiikkaa. Yksinäisyyskin on parempi kuin olla jonkun huolien kaatoämpärinä.