Runo hukassa (aihe lapsen kuolema)
Tämä on varmasti kuin neulaa heinäsuovasta etsisi, mutta kokeillaan nyt kuitenkin. Etsin runoa, jonka olen netisstä kolmisen vuotta sitten nähnyt, kun elin hyvin raskasta elämänvaihetta. Runo kosketti jo silloin, mutta nyt todella tarvitsisin sitä uudestaan. Sen on kirjoittanut äiti, jonka lapsi kuoli sairauteen. Runossa käsitellään myös sisaruksen antamaa tukea sairaalle sisarukselleen. Runo etenee kronologisesti ja lopussa lapsi kuolee:( Runossa on käytetty "oli onni" alkuisia lauseita. Esimerkkinä tämän tyylisesti: "Kun omat jalat eivät enää kantaneet, oli onni, että siskon jalat auttoivat eteenpäin, kun omat silmät eivät enää nähneet lukea, oli onni, että sisko luki kirjoja ääneen." Edellä mainitut lauseet ovat vain esimerkkejä, minkä tyylisesti runo on kirjoitettu. En muista oliko äiti kirjoittanut runon jonnekin keskustelupalstalle vai kenties olikohan hänellä blogi, johon runo on kirjoitettu. Voi kumpa jokun tunnistaisi tämän runon ja se löytyisi.
Kommentit (2)
Kiitos vastauksestasi <3
En onnistu löytämään runoa kuitenkaan. Enää en ole edes täysin varma sanottiinko runossa "onni oli" vai "oli onni" vai miten se tarkalleen meni. Olen liian rikki onnistuakseni löytämään runoa ja vihainen itselleni, etten ottanut sitä talteen kolme vuotta sitten. Tarvitsin sitä silloin ja nyt vielä enemmän. -ap
Koitin kovin etsiskellä, mutten aivan tuollaista löytänyt mutta samaa aihetta käsitteleviä tosin.
Siltä varalta josset tiedä, kokeile Google.fi:hin kirjoittaa esim. "oli onni runo lapsi" ja muita vastaavia sanoja ja availe uusiin välilehtiin tms. tuloksia. Löysin niin paljon hyviä etten oikein valitettavasti jaksanut niitä kaikki tähän listata. Ei kannata koskaan aliarvioida Googlea, ja jos haluat kirjaimellisen sanayhdistelmän niin laita ne sanat heittomerkkien sisään, esimerkiksi hakemalla: "oli onni" runo lapsi poika. Eli vain "oli onni" heittomerkkeihin JOS olet varma että tuo yhdistelmä sanoja esiintyy runossasi.
Google on siitä hauska että joskus tajuaa ihan nolottavan hölmöillä termeillä mitä kappaletta, runoa, kirjaa tai elokuvaa etsit. Laitat vain reilusti kaikki sanat joita mietit, ja google osaa myös arvata niitä sanoja jotka liittyvät niihin joita hait, eli synonyymejä ja niin edelleen.
Voi olla että ihan turhaan tämän kirjoitin ja tiedät hyvinkin tuon kaiken, mutta silti. Olen käyttänyt Googlea jo 90-luvulta saakka ja on kuin luotettava muuli tai hevonen mulle!
Toivon kovasti että löydät runon :)