Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö minun mennä juttelemaan lääkärille?

Vierailija
26.11.2018 |

Töissä on kovaa stressiä ja olen huomannut, että en saa aikaiseksi ja siirrän töitä. Ärsyynnyn kaikesta, olen hermostunut tai apaattinen. Herään joskus öisin, nukahdan kyllä. Pohdin työasioita. Panikoin niistä tekemättömistä töistä. Yhteisössä kaikilla on nyt oireita ja useampi saikulla vuorotellen. Kun kysytään, vastaan aina että on kiire mutta ei ole hätää.

En ole tottunut puhumaan ongelmista. Pelkään, että jos yritän niin purskahdan itkuun pelkästään siitä, että yritän puhua. Jos tällaisesta vähän ahdistuneesta olosta menee työterveyteen niin mennäänkö sitä lääkärille, hoitajalle vai mille?

Ja mitä mieltä olette, pitäisikö? Vai pitäisikö vain sinnitellä ja reipastua? Olen yrittänyt harrastaa liikuntaa, mutta usein kävelylläkin mietin koko ajan työasioita.

Onko tämä nyt huolestuttavaa vai kuviteltua burn-outtia tai muuta? Olen tottunut siihen, että lääkärille mennään jos on varvas kipeä, siis jotain fyysistä vaivaa. Ei muuten. Muut vaivat ja huolet hoidetaan itse.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun on monen asian läpikäynyttä ja alan ammattilaista niin haluaisin palstadiagnoosin. Ehkä täältä kysyminenkin on oire..

ap

Vierailija
2/9 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa mieluummin www.mielenterveystalo.fi. Siellä on hyvät osviittaa antavat nettitestit.

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsearviointi/Pages/default.a…

Voihan tuo olla masentuneisuutta, työuupumusta tms. Sinänsä työasioiden miettiminen ei ole vapaa-ajalla mitenkään harvinaista, melkein kaikki sitä tekee jos on töissä kova stressi tai kiire - ilman, että on mitenkään terapian tarpeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on kovaa stressiä ja olen huomannut, että en saa aikaiseksi ja siirrän töitä. Ärsyynnyn kaikesta, olen hermostunut tai apaattinen. Herään joskus öisin, nukahdan kyllä. Pohdin työasioita. Panikoin niistä tekemättömistä töistä. Yhteisössä kaikilla on nyt oireita ja useampi saikulla vuorotellen. Kun kysytään, vastaan aina että on kiire mutta ei ole hätää.

En ole tottunut puhumaan ongelmista. Pelkään, että jos yritän niin purskahdan itkuun pelkästään siitä, että yritän puhua. Jos tällaisesta vähän ahdistuneesta olosta menee työterveyteen niin mennäänkö sitä lääkärille, hoitajalle vai mille?

Ja mitä mieltä olette, pitäisikö? Vai pitäisikö vain sinnitellä ja reipastua? Olen yrittänyt harrastaa liikuntaa, mutta usein kävelylläkin mietin koko ajan työasioita.

Onko tämä nyt huolestuttavaa vai kuviteltua burn-outtia tai muuta? Olen tottunut siihen, että lääkärille mennään jos on varvas kipeä, siis jotain fyysistä vaivaa. Ei muuten. Muut vaivat ja huolet hoidetaan itse.

Ei kannata mennä,,kuole siihen stressiin. No,tottakai menet ja jäät sairaslomalle

Vierailija
4/9 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet toki, ei se haittaa vaikka sitten tulisikin itku. Ihan normaalia ja voi jopa helpottaa fyysisesti oloa hetkeksi kun itkee. Yleislääkäri katsoo perustutkimusten kautta mitä apua tarvitset, siihen kuuluu myös antaa apua henkiseen hyvinvointiin ja antaa sinulle lähetteen esim. psykologille yms.

Jos koko yhteisössä kaikki oireilevat noin niin onko työnantaja tietoinen asiasta? Ei kuulosta hyvältä jos kaikki joutuvat saikuttamaan vuoronperään stressin ja kasaantuvien töiden takia.

Vierailija
5/9 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on ettei firmaanne palkata lisää työntekijöitä jos 8h ei riitä tehtävien tekemiseen. Juttelu ei tätä ongelmaa poista.

Vierailija
6/9 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa mennä mutta muistaa etteivät tk-lääkärit yleensä tajua juuri mitään. Eli kyllä sinut varmaan sitten ohjataan psykologille tai psykiatrille tai kirjoitetaan vähän nukahtamislääkkeitä.

Mutta siis totta kai asiaan kannattaa puuttua nyt ennen kuin tuo pahenee.

Vierailija
7/9 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa mennä mutta muistaa etteivät tk-lääkärit yleensä tajua juuri mitään. Eli kyllä sinut varmaan sitten ohjataan psykologille tai psykiatrille tai kirjoitetaan vähän nukahtamislääkkeitä.

No mihin niitä yleislääkäreitä sitten tarvitsee jos eivät muka tiedä mistään mitään? Suurin osa lääkäreistä on joskus toiminut tk-lääkärinä ihan vain siksi että on saanut työkokemusta.

Vierailija
8/9 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti käydä, sairasloma voisi olla hyväksi.

Vierailija
9/9 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin niitä yleislääkäreitä sitten tarvitsee jos eivät muka tiedä mistään mitään? Suurin osa lääkäreistä on joskus toiminut tk-lääkärinä ihan vain siksi että on saanut työkokemusta.

tarkoitan etteivät tajua mielen ongelmista, kyllä ne nyt jonkun korvatulehduksen hoitaa. Mutta kyllä ne yleensä osaa ohjata sitten eteenpäin, ei aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi