Riitaisa avoero, mies vaati naiselta 35 000 euron korvauksia
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005912147.html
Mitä mieltä tästä?
Kommentit (22)
Millaisia korvauksia nainen olisi voinut hakea mieheltä? Yhteinen lapsi...
Halvallahan tuo selvisi, minä elätin naista 16vuotta ok-talossa, ostin 3 autoa tuona aikana eikä akka kertaakaan edes tankannut niitä, töissä kävi, maksoi ruuat, auton vakuutuksen ja käyttömaksun.
Loput käytti mihin käytti?
Erossa sain elarit maksettavaksi 376€/kk
Että kehtaa pikkurahoista alkaa riidellä aikuinen mies. Olisi kohdellut muijaansa paremmin niin olisi edelleen perhe koossa.
M kirjoitti:
Halvallahan tuo selvisi, minä elätin naista 16vuotta ok-talossa, ostin 3 autoa tuona aikana eikä akka kertaakaan edes tankannut niitä, töissä kävi, maksoi ruuat, auton vakuutuksen ja käyttömaksun.
Uli-uli.
Onkohan mies oikeasti ajatellut noin? Vai halunnut vain veetuilla.
M kirjoitti:
Sun tarinasi mukaan nainen maksoi 16v ajan ruoat (koko perheelle? n. 600e/kk jos lapsia), auton vakuutuksen ja käyttömaksun. Sinä maksoit bensat? Ja bensalla elätit vaimon? Vaimoko se aina uutta autoa vaati? Itse olen ajanut tuon 16 vuotta yhdellä autolla. Kyllä kannattaa niitä omia kulutustottumuksia miettiä myös, yleensä ne autot on nimenomaan niitä miesten mielitekoja. Veikö se vaimo autot sitten mennessään?
Mies vaikuttaa narsistikusipäältä. Onneksi nainen tajusi erota. Jotain puolison arvostuksesta kertoo sekin, että miehen mielestä oli just oikeudenmukaista, että molemmat maksaa perheen menoista puolet, vaikka vaimo oli vanhempainvapaalla yhteisestä lapsesta ja tulot hänellä lähes nolla. Mies avoautoineen ilmeisesti ihan hyväpalkkaisessa työssä.
Onpa typerä mies kyseessä. Vastaavaa "ajattelua" näkee joskus tällä palstallakin. Pihiys on kyllä kamala vaiva ihmisessä; pilaa ihmissuhteet ja saa henkilön menettämään arkijärjen ja kaiken suhteellisuudentajunkin.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Erossa sain elarit maksettavaksi 376€/kkSun tarinasi mukaan nainen maksoi 16v ajan ruoat (koko perheelle? n. 600e/kk jos lapsia), auton vakuutuksen ja käyttömaksun. Sinä maksoit bensat? Ja bensalla elätit vaimon? Vaimoko se aina uutta autoa vaati? Itse olen ajanut tuon 16 vuotta yhdellä autolla. Kyllä kannattaa niitä omia kulutustottumuksia miettiä myös, yleensä ne autot on nimenomaan niitä miesten mielitekoja. Veikö se vaimo autot sitten mennessään?
Vielä tarkennus kun mietin tarkemmin. Olen nyt opiskelija ja kikkailen, että saan ruokalaskun pysymään n. 250 - 300e/kk. Ollessani töissä meni 400e/kk helposti vielä kummemmin tuhlailematta. Miehet syö yleensä vielä enemmän kuin me keskikokoiset, normaalipainoiset naiset, eli varmasti miehen ruokaan saa uppoamaan 500e/kk. Jos ostelette autoja viiden vuoden välein, ette varmaankaan ruoista pihistele, eli todellinen summa on ehkä vielä enemmän. Lapset syö varmasti kouluikäisenä helposti 100-200e/kk. Montakos niitä oli? Vaimosi on mahdollisesti ostanut ruokaa tonnilla kuussa teidän perheelle. Laskepa monta autoa 16v ruokalaskun summalla ostaa.
Oho. Vaimon olisi kannattanut vaatia korvausta ansion- ja eläkekertymän menetyksestä, käyttihän hän vuosikausia kotona hoitaen kotia ja yhteistä lasta, ja maksoi silti osan kuluista.
M kirjoitti:
Tiedätkö miten pääset elareista eroon? Alkamalla lähivanhemmaksi. Silloin eksäsi maksaa sinulle elareita.
M kirjoitti:
Olisit vaan itse huolehtinut lapsestasi niin ei tarvitsisi nyt itkeä.
M kirjoitti:
Jaa-a. Lapsiperheessähän ei muita menoja olekaan kuin ruoka ja autot. Lasten ei tarvitse harrastaa mitään, eivät käy kavereiden synttäreillä, eivät sairasta koskaan, voivat kulkea alasti kesät talvet ja elävät eron jälkeen pyhällä hengellä.
Miksi ihmeessä ex on jättänyt sinut? Tuollaisen kultakimpaleen!
Avoero! Hah mikä tilanne. Olivatkohan kihloissa tai "kihloissa"?
Mutta hyvä, että kävivät käräjät, niin tuli selväksi, ettei nainen jäänyt mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Erossa sain elarit maksettavaksi 376€/kkJaa-a. Lapsiperheessähän ei muita menoja olekaan kuin ruoka ja autot. Lasten ei tarvitse harrastaa mitään, eivät käy kavereiden synttäreillä, eivät sairasta koskaan, voivat kulkea alasti kesät talvet ja elävät eron jälkeen pyhällä hengellä.
Miksi ihmeessä ex on jättänyt sinut? Tuollaisen kultakimpaleen!
Kertoo jo tarpeeksi ihmisestä kun luulee maksavansa elareita exää varten.
Jos itse tarjoaa, niin ei niitä rahoja pyydetä takaisin sitten kun tulee ero, riita tms.
Lainaaminen on eri asia, mutta ei voi vain yksimielisesti jälkikäteen päättää, että kyse olikin lainasta.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mies oikeasti ajatellut noin? Vai halunnut vain veetuilla.
Tämä on mielestäni merkki että uli-uli oli ihan tosissaan:
"Mies laski euron tarkkuudella, että avovaimo käytti yhteisen talouden hyväksi yhteensä 8 897 euroa."
Siis oikeasti laskenut EURON tarkkuudella, kelatkaa..
Ihmetyttää kuinka tuo mies voi olla no tyhmä.
No, maksaa nyt oppirahansa.