Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te jäätte bussin oven eteen seisomaan?

Vierailija
26.11.2018 |

Monesti bussissa on vielä vapaita istumapaikkojakin ja käytävät tyhjänä kun ääliöt jäävät oven eteen tientukkeeksi. Mikä logiikka tässä on taustalla? Pelkäättekö ettette ehdi ulos bussista sitten kun vartin-puolen tunnin kuluttua olette pysäkillänne? Kun eivät nuo ole edes sellaisia jotka jäisivät pois heti seuraavalla tai sitä seuraavalla pysäkillä, vaan siinä mennään sitten koko linjan pituus että saadaan hankaloitettua mahdollisimman monen kanssamatkustajan elämää.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nuija, en tajuu enkä välitä, pelkään että en pääse ulos.

Vierailija
2/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivot jumittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti nuo paikatovat vastakkain siellä kuskin lähellä olevat 4 penkkiä. Itse en niihin istu sos.fobian takia. Tuntuu että kaikki katsoo minua ja tulen vaivaantuneeksi. Paniikkihäiriökin on. Parempi olla vaan siinä oven vieressä niin, pääsee pois nopeaan seuraavalla pysäkillä jos vaikka paniikki iskee.

Vierailija
4/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti nuo paikatovat vastakkain siellä kuskin lähellä olevat 4 penkkiä. Itse en niihin istu sos.fobian takia. Tuntuu että kaikki katsoo minua ja tulen vaivaantuneeksi. Paniikkihäiriökin on. Parempi olla vaan siinä oven vieressä niin, pääsee pois nopeaan seuraavalla pysäkillä jos vaikka paniikki iskee.

Kyllä ja varsinkin ne 2 paikkaa jossa istutaan selkä meno suuntaan päin.

Vierailija
5/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se ole hyvä että vanhukset saa ne paikat sitten käyttöönsä.

Vierailija
6/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän jäykkyys monesti syynä. Itsekään en pysty aina istumaan. Ainakaan 10min. pitempään. En sitten pääse enää ylös penkiltä. :))

Vierailija
7/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ärsyttävä asia bussissa on, kun istumapaikkoja ei ole ja porukka jää siihen keskivälikköön seisomaan, vaikka mahtuisivat menemään perälle ja seisomaan käytävällä. Seisoisivat edes niin, että niiden ohi mahtuisi itse sinne perälle.

Vierailija
8/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa piiloutua lehden taakse.

Vierailija
9/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa piiloutua lehden taakse.

Tarjootko lehden jos istun siihen viereesi? ;D

Vierailija
10/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatta lentään neljännen pysäkin kohdalla jos siellä väärinpäin pitää istua. Pää ei vain kestä

Vierailija
11/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tyypit jäävät Otto-automaatilla jonon eteen ihmettelemään laitteesta saamaansa kuittia.

Vierailija
12/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin pieni niin kuski huusi edestä, että "käytävällä taaksepäin". 70-80-luvulla Helsingissä..

Silloin oli vielä haitaribussitkin käytössä, eli niitä keskivälejä oli 2...

Juurikin niiden takia jotka jäivät keskivälikköön seisomaan..

Ja ihan oikein teki...

Jos on sos.tilanteiden pelko niin kulkekaa fillarilla tai kävellen....

Ja vielä jos tulee paha olokin liikkuvassa bussissa..

Vierailija
13/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ärsyttävä asia bussissa on, kun istumapaikkoja ei ole ja porukka jää siihen keskivälikköön seisomaan, vaikka mahtuisivat menemään perälle ja seisomaan käytävällä. Seisoisivat edes niin, että niiden ohi mahtuisi itse sinne perälle.

Siinä keskivälikössä on enemmän tilaa väistää kuin kapealla käytävällä, jos ei vaikka lyhyeksi matkaksi halua mennä istumaan.

Vierailija
14/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat tyypit jäävät Otto-automaatilla jonon eteen ihmettelemään laitteesta saamaansa kuittia.

Stalkkaat siis heitä. Hyi sua!

Vierailija
15/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun olin pieni niin kuski huusi edestä, että "käytävällä taaksepäin". 70-80-luvulla Helsingissä..

Silloin oli vielä haitaribussitkin käytössä, eli niitä keskivälejä oli 2...

Juurikin niiden takia jotka jäivät keskivälikköön seisomaan..

Ja ihan oikein teki...

Jos on sos.tilanteiden pelko niin kulkekaa fillarilla tai kävellen....

Ja vielä jos tulee paha olokin liikkuvassa bussissa..

Pitempiä matkoja nyt millään pyörällä ala kulkemaan. On niin raskas duunikin. Eri asia jos käy vaikka pikaisilla asioilla.

Vierailija
16/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. On kohteliasta takana olevia kohtaan seurata milloin automaatilla asioiva on saanut hommansa valmiiksi, ja siirtyä itse asioimaan.

Vierailija
17/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan teidän valittajien kiusaksi jään siihen keskiöön kaikkien tielle, ja maksan kaupassa 10 sentin kolikoilla ostoksenikin.

Vierailija
18/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. On kohteliasta takana olevia kohtaan seurata milloin automaatilla asioiva on saanut hommansa valmiiksi, ja siirtyä itse asioimaan.

Tarkoitin että seuraat bussissa seisovia matkustajia sinne pankkiautomaatille. Muutenhan et tiedä heidän olevan samoja.

Vierailija
19/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä keskivälikössä on enemmän tilaa väistää kuin kapealla käytävällä, jos ei vaikka lyhyeksi matkaksi halua mennä istumaan.

Tarkoitin nyt täynnä olevaa bussia, johon kaikki halukkaat eivät meinaa mahtua kyytiin, kun keskiosa on täynnä matkustajia, mutta takakautta on tyhjä. Sitten kuski joutuu komentamaan porukkaa perälle, että kaikki mahtuisivat kyytiin.

Vierailija
20/30 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on ajatuksena suunnittelussa ollut, että joukkoliikenteessä, busseissa ja junissa, on näitä kasvotuksin-paikkoja? Eihän siinä keskustellakaan voi, kun etäisyyttä kumminkin on ja pääosa ihmisistä haluaa matkustaa kasvot menosuuntaan päin.

Olen usein ihmetellyt tätä.