Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiin yhteys vain lapsen syntymäpäivän lähestyessä

Vierailija
26.11.2018 |

Onko teidän mielestänne ok olla lapsen kummiin yhteydessä vain kerran vuodessa kun lapsen syntymäpäivä lähestyy? Minulla on kuusi kummilasta ja yhden heistä näen ainoastaan kerran vuodessa, kun menen antamaan hänelle syntymäpäivälahjan. Muuten on täysi radiohiljaisuus heidän perheensä taholta. Ymmärrän ettei tilanne ole lapsen syy, mutta kieltämättä ärsyttää tällainen kummin rooli.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joulun alla tule muistutusta?

Vierailija
22/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä estää olemasta itse aktiivinen? Lapsiperhearki on hektistä ja välillä hyvin uuvuttavaa. Olisi kiva, että sekin ymmärrettäisiin.

Jokainen aikuinen on elänyt "lapsiperheessä" vähintään lapsena.

Aiemmin sitä tosin nimitettiin perheeksi.

Perhe-elämä on juuri niin hektistä kun siitä itse tekee.

Olisi hyvä, jos tämä ymmärrettäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan meillä sama kummilapsi? Kuulostaa täysin oman kummilapseni äidiltä!

Hep! Täällä kolmas.

Vierailija
24/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alat pitämään itse yhteyttä jos kummilapsella on mitään merkitystä. Kyräily ei auta mitään.

Kummi tarvitaan, että lapsi saadaan kastettua.

Hengetön traditio, tyypillistä uskonnollisille rituaaleille.

Kummilapsi ei herätä kummissa mitään luontaisia tunteita. Kummi ei ole taloudellisesti _mitenkään velvoitettu_.

Kummius on yksipuolinen hyötymissuhde.

Sellainen alkaa äkkiä pänniä.

Kehotan miettimään tarkasti, suostutko kummiksi. Sinulle siitä ei koidu muuta kuin riesaa ja menoja. Älä usko, jos äiti sanoo että "me ei sitten odoteta lahjoja". He nimenomaan odottavat lahjoja, ja hyviä sellaisia. Ei tuollaista muuten keksisi sanoa.

Vierailija
25/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kummin hommaan kuulu myös viettää aikaa lapsen kanssa, pyytää itselleen käymään, viedä erilaisille retkille? Ei kun pyytämään, ei kai siihen pistettäisi vastaan? Voi tulla hienoja hetkiä lapsen kanssa. Hyvinkin vanhemmat saattavat sitten pyytää esim. jäämään kahville, kun tulet tuomaan lasta takaisin kotiin.

Mitä jos vanhemmat jopa kaipaisivat, että vietät aikaa lapsen kanssa, mutta eivät kehtaa ehdottaa, kun pelkäävät että siitä on vaivaa?

Ei todellakaan kuulu!

Mistä tällaista olet saanut päähäsi?

Vierailija
26/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kummin hommaan kuulu myös viettää aikaa lapsen kanssa, pyytää itselleen käymään, viedä erilaisille retkille? Ei kun pyytämään, ei kai siihen pistettäisi vastaan? Voi tulla hienoja hetkiä lapsen kanssa. Hyvinkin vanhemmat saattavat sitten pyytää esim. jäämään kahville, kun tulet tuomaan lasta takaisin kotiin.

Mitä jos vanhemmat jopa kaipaisivat, että vietät aikaa lapsen kanssa, mutta eivät kehtaa ehdottaa, kun pelkäävät että siitä on vaivaa?

Ei todellakaan kuulu!

Mistä tällaista olet saanut päähäsi?

Olen aika samoilla linjoilla, ei ole velvollisuutta mihinkään retkiin. Eikä varsinkaan jos ei kummilapsen vanhemmat jaksa pitää mitään yhteyttä kummiin ilman että takana olisi aina syy hyötyä tai saada jotain. Itse saan viestin aina ennen joulua, tapaamme 5 minuuttia jotta lapsi saa lahjan ja minä ehkä servettipaketin.

Vierailija
27/27 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset pyytää kummeiksi sellaisia, jotka ei ilmeisesti ole edes kovin läheisiä ihmisiä, kun ei olla tekemisissäkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi