Rintavat omenavartaloiset, minkämalliset vaatteet sopii teille parhaiten?
Tai en ole varma olenko omenavartaloinen vai mikä. Ehkä enemmän Y-Vartaloinen? Paino kertyy yläkroppaan, vatsaan ja rintoihin. Vyötärö ei juuri erotu. Lantio on kapeahko, jalat ja kädet pitkät ja hoikat.
Kommentit (89)
Äidillä ja siskolla juuri tuo omenavartalo ja molemmat pukevat sen mielestäni hyvin. Perheen ompelevana jäsenenä otan kangasta sisään äidin ja siskon paidoista juurikin rintojen alta, se tuo kapean kohdan siluettiin. Molemmat myös suosivat kapeita housuja (sisko legginsejä) ja jotain kiinnekohtaa kasvojen lähelle, esim koruja. En osaa tarkemmin kuvailla, mutta kai metodina on esitellä niitä parhaita kohtia.
Vyötäröltä kiristetyillä onnistun yleensä huijaamaan naisellisempaa muotoa kroppaan. Peplum-tyylisiä helmoja suosin myös, saavat maha jää parhaiten siihen kohtaan, mistä paita levenisi muutenkin ja saa lantion näyttämään muodokkaammalle.
Kampin ostoskeskuksen 4 kerroksessa on nuorisovaateliike jossa on paljon tunikoita ja mekkoja 2xl_4XL koossa.
Käy tzekkaa
Entäs jolla on omena jolla maha pullistuu rintojen alta eikä rinnat ole niin isot että häivyttäisi sitä. Lisäksi ei ole vyötäröä ja lantio valtavan leveä laatikko eli vaikka tunikka istuisi jotenkin niin se ei peitä leveää lantiota joka väkisin piirtyy tunikan alta. Lisäksi käsivarret leveät eli jos joku takki menisi muuten kiinni jää kiinni käsivarsiin. Mulla on varmaan Suomen huonoin kroppa. Sellainen vanttera ja sitten makkarat päälle. Kyllä veetyttää. Ei koko elinikänä ole mikään vaate istunut hyvin vaikka olen ollut laihakin. Takapuoli on valtava leveä lättänä.
Ei ole mainos, mutta Zizzin vaatteet sopii minulle päälle todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kellohame käy ainoastaan kapean vyötärön omaavalle.
Se EI luo illuusiota vyötäröstä, vaikka niin uskotellaankin muotilehdissä. Lähinnä se tuo esille tanakan vyötärön, jonka alta alkaa teltan kokoinen, pönköttävä hameosa.
Vielä kamalampaa toki on, jos on lisäksi leveät hartiat. Näyttää transulta.
Pitää paikkaansa. Kokeilin myyjän yllyttämänä tuonkaltaista mekkoa, olihan aivan kamala minulla. Olin ähinnä naurettavan näköinen, en olisi mennyt muiden silmiin.
Minulla ei ole siis vyötäröä. Omena.
Ainoastaan ne, joilla on vyötärönkohta siinä missä pitääkin ja vaikka olisikin isot tissit, peppu tai reidet niin sopii. Mutta ei niin, että se vyötärönkohta on muka siinä tissien alla ja sitten helma levenee isoksi kellokai. Ei käy mulle ainakaan.
Mulle käy kapeat housut tai hame, mutta ei pohjepituinen. Joko aivan pitkä tai korkeintaan polveen. Yläosa pitkä yli sen pömpöttävän vyötärön ja mahan pömpöttävän alaosan. Omenan keskelle loppuvat on pahin yläosan malli, jos katkaisee linjan juuri siitä pahimmasta pyöreästä kohtaa ja vielä, että se omenan pyöreä alaosa korostuu.
Mulle tunikat tai pitkät sopivankokoiset, ei pönköttävät, jäykät tai lirut jakut parhaita. Tunikassa ei saa olla sitä empireä, mitään solkea, rusettia tai rypytystä siinä mahan tai vyötärön päällä, joka nostaa tai korostaa ympärysmittaa. Joku vinooon menevä tai epäsymmetrinen leikkaus ja helma vie huomion vyötäröstä ja mahasta. Toivottavasti. ☺
Poolopaidat, tiukat teepaidat ja umpiaiset kaula-aukot pahoja.
Minulla on lisäksi lättänä peppu, joten en voi sitäkään oikein korostaa.
Aivan järkyttävä näky naiselle jos on yläosastaan iso ja jalat ns kanakintut, eli tikkumaiset yläkroppaan verrattuna.
Näkee jatkuvasti väärää korostusta. Jalat tiukoissa housuissa tai tiukat legginsit ja yläkropan suuruus silloin oikein korostuu.
Kanakintut pitää peittää hameeseen tai väljiin hyvin laskeutuviin housuihin kokonaisuuden vuoksi ja yläkropan suuruuden häivyttämiseksi.
Nainen voi olla yläosastaan kokoa 46 ja alaosasta 36 ja se ero on hyvä häivyttää vaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Kampin ostoskeskuksen 4 kerroksessa on nuorisovaateliike jossa on paljon tunikoita ja mekkoja 2xl_4XL koossa.
Käy tzekkaa
En ole ihan noin iso. 168cm/62kg on mitat. Vaatekoko on yleensä 38 tai m. Ap
Vierailija kirjoitti:
Käy tzekkaa
Mikä liike se on?
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävä näky naiselle jos on yläosastaan iso ja jalat ns kanakintut, eli tikkumaiset yläkroppaan verrattuna.
Näkee jatkuvasti väärää korostusta. Jalat tiukoissa housuissa tai tiukat legginsit ja yläkropan suuruus silloin oikein korostuu.
Kanakintut pitää peittää hameeseen tai väljiin hyvin laskeutuviin housuihin kokonaisuuden vuoksi ja yläkropan suuruuden häivyttämiseksi.
Nainen voi olla yläosastaan kokoa 46 ja alaosasta 36 ja se ero on hyvä häivyttää vaatteilla.
Minä tein tuota ennen, ja kun vaihdoin pukeutumistyyliä, työkaverit luulivat, että laihduin kymmeniä kiloja. Oikeasti vaatteiden kannattaa olla oikeaa kokoa. Farkut, joissa takapuoli näkyy, eikä roiku. Ja jos on hyvät sääret, ne kannattaa näyttää.
Paras mekko rintavalle ompulle on lyhyehkö mekko (max polviin) jossa on avara pääntie, suora linja lantioon asti, ja sitten rypytetty helma.
Vierailija kirjoitti:
No niin, sanoin samaa jo keväällä ja mulle naurettiin että kyllä pillihousut ovat ne parhaat ylipainoiselle omenavartalolle. Mielestäni levenevät ja suorat lahkeet tasapainoittavat epäsuhtaista vartaloa ja ennustin että kun muoti näyttää muuttuvan, viimeistään kesällä 2019 kaikki ovat samaa mieltä.
Tämä tapahtuikin ennakoitua aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kellohame käy ainoastaan kapean vyötärön omaavalle.
Se EI luo illuusiota vyötäröstä, vaikka niin uskotellaankin muotilehdissä. Lähinnä se tuo esille tanakan vyötärön, jonka alta alkaa teltan kokoinen, pönköttävä hameosa.
Vielä kamalampaa toki on, jos on lisäksi leveät hartiat. Näyttää transulta.
Ai kamala. Koin järkyttävän valaistumisen hetken, kun näin kuvan siitä romutransusta. Tajusin, että näytän vähän samalta hameessa. En onneksi naamasta, vaikka ei siinäkään hurramista ole.
Aijaa no en sitten varmaan ole tarpeeksi läski vaikka olenkin omppu, kun mulle kellohame ja mekko sopii... riippuu toki aika paljon siitä yläosasta että ei kaikki todellakaan käy.. ja käytän yleensä vielä tyllihametta eli helmassa on muhkeutta kyllä eikä laskeudu suorana
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. Juuri tuollainen vanhempi nainen on jumpparyhmässä ja on tosi koomisen näköinen. Jalat ja reidet kuin tikut ja ne kannattelevat muhkeaa yläkroppaa joka on kuin pullea säkki isoine rintoineen. Kaikki korostuu, kun tiukat trikoot on jumpassa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jolla on omena jolla maha pullistuu rintojen alta eikä rinnat ole niin isot että häivyttäisi sitä. Lisäksi ei ole vyötäröä ja lantio valtavan leveä laatikko eli vaikka tunikka istuisi jotenkin niin se ei peitä leveää lantiota joka väkisin piirtyy tunikan alta. Lisäksi käsivarret leveät eli jos joku takki menisi muuten kiinni jää kiinni käsivarsiin. Mulla on varmaan Suomen huonoin kroppa. Sellainen vanttera ja sitten makkarat päälle. Kyllä veetyttää. Ei koko elinikänä ole mikään vaate istunut hyvin vaikka olen ollut laihakin. Takapuoli on valtava leveä lättänä.
Mulla tämä, painoakin 100 kg eli olen leveä joka paikasta paitsi sääristä ja käsivarsista. Ikinä en käytä puoleenreiteen asti ulottuvaa lyhyempiä yläosia. Maha, lantio, takapuoli ja reisien yläosat täytyy saada piiloon totaalisesti, ettei näytä ihan kamalalta.
Päärynänä naurattaa nämä kommentit, kysytään pukeutusisneuvoja ja sitten solvataan mitä erilaisin hauskoin kuvauksin "lihapullia kanankoivilla".
Omppu-rinta-kroppaisilla on usein todella kauniit sääret. Mun mielestä niitä saa esitellä, miksi piilottaa kropan kaunein kohta? Jos rinnat eivät ole aivan jättimäiset, niin nekin voi tuoda kauniisti esille.
Kietaisumekko on mun mielestä sellainen malli, joka sopii melkein kaikille, myös ompuille. Ok, siinä näkyy se vatsa, mutta isot rinnat kompensoivat sitä helposti. Helma voi olla polvesta midiin - jopa midimitassa ne sirot sääret näkyvät.
Tärkeää on valita sopivan kokoiset vaatteet, ei liian piukat, mutta ei nyt ihan jättimäisetkään. Hyvin lyhyt omppu esim hukkuu täysin nykyiseen oversize-muotiin.
Monella on myös tosi pieni takamus, joten siitä vaan pillifarkut jalkaan ja yläosaksi vaikka lantiolle laskeutuva sifonkipusero v-aukolla.
Fiftari-burleskityyli ei mielestäni ole paras valinta, juurikin se kellohame tekee vain vielä isomman näköiseksi. Pönkkähame ja kellohame vaativat x-mallin tai ainakin hoikan vyötärön.
Anteeksi, luulin että puhutaan päärynävartalosta! Ignooratkaa tai laittakaa päälaelleen, eli vörikäs alaosa ja yksivärinen yläosa...