Kuukautiskierto 22 päivää?
Mulla on kuukautiskierto joku 22 päivää. Eli noin 3 viikon välein tulee koko ajan kuukautiset. Tuntuu siis että ne tulevat aivan koko ajan kun noin lyhyt väli vaan! Mistä johtuu? Ihan normaalia?
Kommentit (14)
No eikai se nyt mistään kummemmasta johdu..omakin kierto on vaihdellen 21-25 päivää eli aika lyhyt.
Vois kuvitella ettäsaat helpommin lapsia kun ovulaatio on usein ☺️
Mulla oli ennen 28, nyt vanhemmiten 23-25 eli ikäkin voi lyhentää pituutta kierrossa, minkä ikäinen olet? Onko aina ollut lyhyt kierto?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen 28, nyt vanhemmiten 23-25 eli ikäkin voi lyhentää pituutta kierrossa, minkä ikäinen olet? Onko aina ollut lyhyt kierto?
Olen vasta 23v :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vois kuvitella ettäsaat helpommin lapsia kun ovulaatio on usein ☺️
Ei vaan kyllä se lyhyt kierto vaikuttaa juuri päin vastoin. Jos kierto on alle 26 päivää, raskautuminen yleensä vaikeutuu.
Mulla on nykyään n. 24 pv kierto, lyhyeltä sekin tuntuu.
28-29 oli ennen ja se oli ideaali, tiesi milloin menkat tulee ja niitä oli 12 per vuosi. Lyhyellä kierrolla menkkoja ehtii tulla 13-16 vuodessa, eli ihan liikaa. Lisäksi menkkoja on vaikea ennakoida varsinkin useamman kuukauden päähän, kun kierto vaihtelee 23-27 päivän välillä. Olen 41-vuotias ja ovuloin useimmiten joka kuukausi, joskus jää välistä. Lapsia en enää toivo.
Vierailija kirjoitti:
Vois kuvitella ettäsaat helpommin lapsia kun ovulaatio on usein
Ehkäpä ei pitäisi lähteä kuvittelemaan, kun ei mitään asiasta tiedä.
Lyhyt kierto merkitsee usein heikkoa hedelmällisyyttä. Kierto alkaa lyhetä, kun vaihdevuodet lähestyvät, eikä ovulaatiota enää välttämättä tapahdu. Minulla oli nuorena kierto noin 30 pvää. Synnytyksen jälkeen se oli pitkään 28,kunnes puolesta välissä neljääkymppiä alkoi vähitellen lyhentyä. Nyt kun olen 50, kierto alkaa olla tuo 22-24.
Jos olisin ap, kävisin gynellä tarkistuttamassa hormonitoiminnan. Voi olla, että hänellä jää hedelmällinen aika lyhyeksi eli jos haluaa lapsia, ei kannata odotella.
24 päivää ollut jo vuosia, aikasemmin 28-30 päivää. Ovikset on aina tulleet ja todistettavasti kaksi lastakin tullut suht helposti. Se luteaalivaihehan se ratkaisee, yleensä se on 12- 16 päivää ja joillain riittää jopa 10.
Vierailija kirjoitti:
24 päivää ollut jo vuosia, aikasemmin 28-30 päivää. Ovikset on aina tulleet ja todistettavasti kaksi lastakin tullut suht helposti. Se luteaalivaihehan se ratkaisee, yleensä se on 12- 16 päivää ja joillain riittää jopa 10.
Lisään vielä...nyt kun sain kuopuksen on menkat ollu 29 päivän luokkaa aika säännöllisesti, vaikka imetän ja oviskin on kyllä tapahtunut. Luteaalivaihe lyhyehkö, vain 11 päivää, mut on pidentynyt kun imetystä vähensin.
Pelkkä ovulaatio ei riitä raskautumiseen, vaan hedelmöityyneen munasolun pitää ehtiä myös kiinnittymään ennen kuin kohdun limakalvo vuotaa kuukautisina pois. Jos kierto on kovin lyhyt, niin ei ehdi kiinnittymään. Eli raskaaksi tulo on vaikeampaa.
Jos kierto noin on lyhyt silloin nainen ei yleensä ovuloi
Normaali kuukautiskierron pituus on 23-35 vuorokautta. Eli kyllä tuo sun 22 on niin lähellä tuota alarajaa, että lasketaan myös vielä ihan normaaliksi. Sulla nyt vaan on lyhyt kierto. Nää on niin yksilöllisiä juttuja!