Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko siihen että miehesi jäisi koti-isäksi?

Vierailija
25.11.2018 |

Suostuisitko malliin, jossa miehesi jäisi koti-isäksi ja sinä elättäisit teitä molempia? Tarvittaessa tekisit vähän pidempää päivää, jotta rahat riittäisivät. Mies tarvitsisi myös hiukan käyttörahaa ja korvausta menetetyistä tuloista, eli voisit maksaa hänelle rahastoon eläkettä. Vastineeksi mies hoitaisi päivät lapsia ja kotia, iltaisin kotihommat jaettaisiin puoliksi. Mies olisi kotona 4-6 vuotta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies synnyttäisi ne lapset, niin tuo malli olisi minulle ihan OK.

Mutta jso minä synnyttäisin ja lähtisin töihin vauva ollessa 18 vrk ikäinen, niin kiitos  ei.

Vierailija
2/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilman tuota lupausta suostuisikaan lapseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa näin toisen miehen näkökulmasta aika utopistiselta ajatukselta.... Ja mikä koti isä on sitten kotna tuon 4-6 tuntia.... Ja olisiko oikeudenmukainen jako suhde kotitöiden osalta fifti-fifti, kun eikö sen pitäisi olla iltaisin fifti- fifti myös silloin kun molemmat ovat suunnilleen yht paljon töissä kodin ulkopuolella....  

Vierailija
4/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti suostuisin. Vaihto toki tapahtuisi vasta äitiysloman jälkeen.

Vierailija
5/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hell yes! Pitäis vaan tienata vähän enemmän mutta muuten tietysti.

Vierailija
6/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei kiinnostaisi mies, joka ei käy töissä ja tienaa rahaa.

Vierailija
7/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa helpommalta vaihtoehdolta. Toki imetyksen jälkeen vasta vaihto kai olisi järkevää.

Vierailija
8/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin on tehtykin. Minä tienaan 2x enemmän kuin mies. Hän on jäänyt molemman lapsen kanssa hoitovapaalle (tosin sai silloin ansiosidonnaista koska on kausityöläinen) 6 kuukaudeksi

Vierailija
9/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin. Mies on ollut työttömänä jo ennen lastakin, jolloin minä olen isommilla tuloillani häntäkin elättänyt.

Moni nainen jää koti-äidiksi, miksei mies voisi? Minulla on enemmän oman alan töitä tarjolla, enemmän työkokemusta ja muutenkin paremmat edellytykset töihin mennä. Eikö ole loogista siis, että se olen minä joka töissä käy?

Vierailija
10/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä kuuteen vuotta jää varmaan haaveeksi ja iltaisin joudun tekemään jonkin verran töitä, joten mies tekee iltaisin enemmän kotitöitä kuin minä. Muutoin aivan mahtava diili ja olen siis jo suostunut.

Vierailija
11/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli koti-isänä kun lapsemme oli pieni.

Hän on ollut sapattivapaalla myös sen jälkeen, mutta silloin hän on kyllä itse hankkinut siihen rahat.

Vierailija
12/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa suoraan ja epäsuoraan kerroin, että minulle sopisi hyvin jos hän jäisi kotiin. Hän tykkäsi kuitenkin niin paljon töistään, että minä suostuin joustamaan, ei se ollut minulle kynnyskysymys. Olin kotona viisi vuotta, mies isyysvapaat + 2kk siinä vaiheessa kun palasin lopulta töihin.

Vierailija
13/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi puoliso, todellakin haluaisin että meistä kumpikin olisi lapsen kanssa vuorotellen kotona.

Tosin en olisi itse enkä vaatisi kumppaniakaan olemaan vuosikausia, vaan lapsi menisi päivähoitoon ja vanhemmat töihin. Ja ei mitään pidempiä työpäiviä jotta tienattaisiin lisää rahaa pikkulapsiaikana, vaan nimenomaan lyhyemmät työpäivät ja vähemmän kulutusta jotta ei tarvitse olla liikaa töissä.

Vierailija
14/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin. Meillä mies on kotona lasten kanssa ja minä käyn töissä. Näin on ollut jo 12-vuotta.

Vierailija
15/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska haluaisin olla tiiviisti läsnä lasteni ensimmäisissä vuosissa enkä siksi olisi valmis luopumaan perhevapaista kokonaan. Enkä odottaisi moista puolisoltanikaan. Aika lähellä tuota lopputulosta se kuitenkin oli, koska mies kieltäytyi pitämästä osuuttaan perhevapaista ja minä taas pidin ne mielelläni (ja itse asiassa miehen kannustamana vielä puoli vuotta päälle nollatuloilla).

Rahat meillä on täysin yhteiset.

Vierailija
16/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi, haluan itse olla kotona. Onneksi meillä on niin pienet menot, ettei miehen tarvitse ylitöitä tehdä. Töihin ajattelin mennä kun nuorempi on n. 2, jos mies silloin ilmottaa haluavansa jäädä kotiin niin ok, menoista täytyy vaan sitten vielä vähän karsia.

Vierailija
17/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä näin on tehtykin. Minä tienaan 2x enemmän kuin mies. Hän on jäänyt molemman lapsen kanssa hoitovapaalle (tosin sai silloin ansiosidonnaista koska on kausityöläinen) 6 kuukaudeksi

Minä en tienannut vaan olin itse asiassa yhtä paljon kotona kuin mies. Silti hän oli 8 vuotta "koti-isänä" eli vapaalla palkkatyöstään. * terveisiä teillä jotka tunnistatte*

Jo silloin ajateltiin, että jonakin päivänä ihmetellään, miten me silloin tulimme toimeen. Velkaa kyllä kertyi, mutta elämisen taso oli parempi kuin elintaso.

Vierailija
18/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuisitko malliin, jossa miehesi jäisi koti-isäksi ja sinä elättäisit teitä molempia? Tarvittaessa tekisit vähän pidempää päivää, jotta rahat riittäisivät. Mies tarvitsisi myös hiukan käyttörahaa ja korvausta menetetyistä tuloista, eli voisit maksaa hänelle rahastoon eläkettä. Vastineeksi mies hoitaisi päivät lapsia ja kotia, iltaisin kotihommat jaettaisiin puoliksi. Mies olisi kotona 4-6 vuotta.

En suostuisi mutta jos ylipäänsä vielä lapsia haluaisin ja voisin saada, niin suostuisin siihen vain ja ainoastaan, jos hoitovapaat jaettaisiin puoliksi.

Vierailija
19/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Nykyään minä elätän meidät, mutta teen myös kotityöt ja hoidan lasta.

Mistä löydän miehen, joka tekisi kotitöistä ja lapsenhoidosta osuutensa?

Vierailija
20/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi noin pitkään jaksoon (jollen itse saisi vielä nykyistä paremmin palkattua työtä tai toimeksiantoa ulkomailta). Halusin (ja sain) perhevapaat puoliksi-mallin jossa molemmat on 1-1,5v kotona vuoronperään (per lapsi). Tällöin ei tulonmenetyksiä tai eläkkeitä tarvitse korvata kun molemmille niitä tulee saman verran. Ensimmäisen vuoden aikana saa huomattavasti paremmat tuet kuin hoitovapaalla, joten elätän miestäni suhteessa enemmän kuin hän minua. Lapsen tulee kuitenkin päästä myös lopulta tarhaan eikä olla kouluikään asti vanhempien kanssa kotona. Onneksi mies on samoilla linjoilla :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän