Kuka pääsee katsomaan vauvaa sairaalaan?
Toinen ketju aiheesta on mennyt ihan höpinäksi, pidetään tämä asiallisena.
Yhä useammalla äidillä on niin pitkä matka synnytyslaitokselle, että omat perheenjäsenet eivät pääse käymään. Ei ole enää vain lappilaisten ongelma.
Miksi pitää rajata vain "isä, sisarukset ja isovanhemmat", jos isä ei jostakin syystä voi käydä eikä äidillä ole 500 kilometrin säteellä muita läheisiä? On se ikävää, jos jonkun äidin luona käy molemmat isovanhemmat, isä ja vauvan seitsenmän sisarusta, ja toisen luona ei ketään.
Olisi paljon tasapuolisempaa, jos olisi vaikka 3 vierasta päivässä ja etusijalla tietenkin lähimmät omaiset ja jokaisella voisi käydä ilman sukuselvitystä joku, olipa se vieras sitten vaikka punaisen ristin ystäväpalvelusta
Kommentit (8)
3 vierasta päivässä? eihän sinne sairaalaan asumaan jäädä. Johan tuollainen häiritsee jo muita äitejä.
Tietenkin vain vauvan isä ja sisarukset. Sitten, jos synnytyksessä on joku muu tukihenkilö kuin isä, niin hänet voisi tietysti sallia.
Ihan varmasti sairaalassa joustetaan vierailija säännöistä, jos tuoretta äitiä ei muut katsomaan. Soittaa vaan osastolle ja selittää tilanteen niin varmasti saa vierailu luvan, kunhan kyseessä on yks tai pari tyyppiä, muttei mikään lauma.
En ymmärrä miten tämä on jollekkin ongelma. Eiköhän kaikki malta sen pari päivää kestää ihan oman miehen ja ladten voimalla, mikä osastolla viivytään. En todellakaan ole kaivannut vieraita sinne. Mukavampi toipua ja lepäillä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tämä on jollekkin ongelma. Eiköhän kaikki malta sen pari päivää kestää ihan oman miehen ja ladten voimalla, mikä osastolla viivytään. En todellakaan ole kaivannut vieraita sinne. Mukavampi toipua ja lepäillä rauhassa.
Minä kaipasin. Olin jäänyt leskeksi raskausaikana. Oli ilo saada sairaalaan niin synnnytyksen tukihenkilö kuin perheeni (vanhemmat ja siskoni).
toki tämä nyt ei tietenkään ole yleisin ensisynnyttäjän elämäntilanne.
Kyllä minun lapsen isovanhemmat oli tervetulleita mieheni lisäksi, kunhan vaan tulivat sallituilla vierailuaikoina :D
Minun synnytin Jorvissa, eikä siellä oltu mitenkään rajoitettu vieraita, kunhan tulivat vierailuaikoina.
Synnytin vuosi sitten ja sairaalaan sai tulla vain oma perhe, eli vauvan toinen vanhempi ja mahdolliset sisarukset. Ei isovanhempia. Ihan hyvä käytäntö mielestäni,kerkeäähän vieraita nähdä kotiutuessa. Toki jos ei muuta perhettä ole,voisi mielestäni joustaa niin että yksi vieras voi tulla.