Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 166 cm/60 kg. Lääkärit sanovat minua hoikaksi, vaikka omasta mielestä olen normaalipainoinen.

mitädeittiprofiiliin
25.11.2018 |

Hämmästyn joka kerta, kun käyn lääkärillä ja tämä sanoo tai luen myöhemmin sairauskertomusta, että kyseessä on hoikka nainen. Mielestäni olen normaalipainoinen.

Minulla on leveät hartiat, b-kupin rinnat, kapea vyötärö, pyöreä takapuoli, tymäkät reidet ja vahvat pohkeet. Läski on kerääntynyt alapainotteisesti eli olisin muuten tyypillinen päärynävartalo, mutta leveät hartiat saavat minut näyttämään X-malliselta.

Luokittelisitko nämä mitat normaalipainoiseksi, sopusuhtaiseksi, urheilulliseksi vai hoikaksi? Pohdiskelen, mitä laitan deittiprofiiliini, kun nämä ovat vaihtoehdot.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittisivuilla kannattaa vähätellä itseään, niin vastapuoli ilahtuu näkemästään varmemmin.

Vierailija
22/29 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopusuhtainen?

Pistin joskus deittiprofiiniin sekä pituudeksi että painoksi 100 kun ärsyynnyin. Kyllähän ne kuvista näkee.

Muakin sanotaan hoikaksi vaikka mielestäni voisin olla sirompikin, nyt 160/53. Joskus oli painoa "vaan" 51 ja pari tuhdimpaa terkkarin tätiä oli ihan kauhuissaan kun olin "niin laiha".

Jokaisella on oma käsitys hoikkuudesta ja lääkärikin omaa vain oman mielipiteensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaavatko lääkärit niin paljon ylipainoisia ihmisiä, että heidän silmissään näytän hoikalta, vaikka olenkin ihan normipainoinen? ap

Siis eikö sinusta hoikka voi olla normaalipainoinen? Koetko että lääkärit eivät ymmärrä sinun olevan normaalipainoinen jos kuvailevat sinua hoikaksi?

Lähinnä mietin, mikä olisi oikea sana kuvaamaan kroppaani, jotta en johtaisi miehiä harhaan deittisivustoilla. ap

Vierailija
24/29 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla vaatekoolla sanoisin ehkä sopusuhtaiseksi tai normaalipainoiseksi. Urheilulliseksi, jos olet selkeästi lihaksikas.

Se, miten ihmiset näkevät toisen ihmisen, riippuu myös omasta koosta. Tuhti lääkäri voi nähdä sinut hoikempana kuin linnunluinen näkisi.

Vierailija
25/29 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kuvailtiin potilaskertomuksessa hoikaksi ja hoikkarakenteiseksi vaikka koen olevani urheilullinen/normaalipainoinen. Bmi reilu 20.

Oletan että hoikkuutta korostettiin koska olin tutkittavana sellaisen sairauden vuoksi jonka isoin riskitekijä on ylipaino. Minuakin kyllä kiinnostaa tuo lääkäreiden painotaulukko, ovatko kaikki normaalipainoiset hoikkia kunnes menee ylipainon puolelle vai miksi kutsutaan niitä väliinputoajia?

Vierailija
26/29 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mybodygallery.com/photos-51395-body-shape.htm?StartAt=31#.W…

Tässä linkissä vartalon malli vähäpukeisempana eli reisissä on tuollaiset paksut kohdat yläosassa. ap

Kyllä mä tuota kroppaa hoikaksi luonnehtisin. Reidet ovat ihan normaalit, ei niissä mitään paksua ole.

Vierailija
27/29 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla hoikka normaalipainoinen. Laiha on vahvempi sana.

Muakin on kehuttu ihannepainoiseksi aina (esim. 160cm 58kg), vaikka mielestäni olen ollut ihan liian tuhti. Makuasioita ja se ero, miten terveysasiantuntija katsoo verrattuna esteetikkoon.

Tämä. Lääkärit tarkastelevat ihmisten "painoa" terveydellisestä näkökulmasta.

Onp outoa lokerointia deittipalvelussa, sama ihminen kun voi olla samaan aikaan kaikkea mainitsemiasi adjektiiveja.

Vierailija
28/29 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi on läski (158/73)  eli noin 20 kg liikaa hyvänolonpainoon. Läski on sisuksissa ja tasaisesti jakautuneena, joten minulle on ravitsemusterapeutin ja lääkärinkin taholta sanottu, että ylipaino ei näy ulkonäöstä tai eivät kuvittelisi niin painavaksi. Oma olotila on kuitenkin ratkaiseva ja selkeitä terveysongelmia on jo tässä painossa.

Vierailija
29/29 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaavatko lääkärit niin paljon ylipainoisia ihmisiä, että heidän silmissään näytän hoikalta, vaikka olenkin ihan normipainoinen? ap

Kyllä, olet lumihiutale.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan