Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoitaa kasvojen TOSI kuivaa ihoa jossa kuivia hilseileviä länttejä? HELP

Vierailija
25.11.2018 |

Kun talvi on tuloillaan, iho on mennyt tosi huonoon kuntoon. Näytän vanhemmalta kun iho kuivaa, naamassa on hilseileviä länttejä ja ihoa kiristää kun se on niin kuiva. Olisikohan jotenkin atooppista ihoa? Kesällä iho on paremmassa kunnossa. Meikki näyttää kamalalta hilseilevien länttien päällä.

Pesen naaman LV:n hajusteettomalla puhdistusgeelillä (ei ehkä oikea tuote kun kuivattaa ihoa mielestäni) ja laitan siihen hajusteetonta kuivalle iholle tarkoitettua hajusteetonta kasvorasvaa. Eli pidän herkän ihon hajusteettomista tuotteista.

Olisko jollain jotain hyviä ihonhoitovinkkejä tai tuotevinkkejä (vähän hajusteita tai ei ollenkaan)?

Yritän syödä terveellisesti, en polta, en juo alkoholia juurikaan ja juon paljon vettä. Elintavoistahan ihonhoidon pitäisi alkaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sama ongelma. Ostin filorgan kuivalle iholle tarkoitettua voidetta ja se auttoi. Laitoin kerran kosteuttavan naamion 15 minuutiksi kasvoille. Teki hyvää. Myös Cliniquen kuivan ihon voide on hyvä. Tossa filorgan voiteessa on myös hyaluronihappoa, joten iho pysyy myös kiinteämpänä.

Vierailija
2/21 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää hyviä rasvoja sisäisesti, mm. pähkinät ja kasviöljyt. Vaihda LV:t luonnonkosmetiikkaan ja sulfaatittomaan kosmetiikkaan. Meikinpoiston jälkeen laita kostealle iholle pari kerrosta kosteuttavaa kasvovettä, sen jälkeen kun iho on vielä kostea, taputtele esim. arganöljyä kasvoille ja sen jälkeen vielä kerros kosteusvoidetta. Myös kosteuttavaa seerumia kannattaa harkita. Itsellä poistui parissa päivässä hilseilevä kohta tällä metodilla, mutta hoidon on näillä säillä tapahduttava kaksi kertaa päivässä jotta iho pysyisi hyvässä kunnossa. Heti jos lipsun, alkaa tulla hilseileviä kohtia.

Tässä mm. käyttämäsi LV:n puhdistusgeelin inci:

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Glyceryl Oleate, Coco-Glucoside, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Propylene Glycol, Propanediol, Acrylates/Steareth-20 Methacrylate Crosspolymer, Undecylenamidopropyl Betaine, Allantoin, Polysorbate 20, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Polyquaternium-10, Sodium Chloride, Sodium Hydroxide, Sodium Benzoate

Eikö tämä Acrylates/Steareth-20 Methacrylate Crosspolymer ole muovia? En pistäisi naamaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne lähde jos laitat naamaan paljon rasvaa?

Vierailija
4/21 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile maitomaista puhdistusainetta geelin sijaan, tai jopa puhdistusöljyä. Lisäksi suosittelisin kokeilemaan atopik.fi kauratuotteita, ovat mielestäni ihania, kosteuttavia ja herkälle iholle sopivia. 

Vierailija
5/21 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naamani oli yhtä aikaa sekä rasvainen, että kuiva ja punotti kuin vanhalla juopolla. Laitoin siihen kosteusvoidetta, mutta vaimo käski laittaa jotain kosteuttavaa nestettä sen sijaan. Ja ihme tapahtui! Alle viikossa normaali värini palasi ja olen nyt käyttänyt sitä kasvovettä yli vuosikymmenen.

Vierailija
6/21 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan harvoin ja pesen kasvot silloin vain pelkällä haalealla tai lämpimällä vedellä.

En käytä mitään puhdistusaineita tai muita, noin kerran viikossa pesen jollain suihkugeelillä kasvotkin kun käynne suihkussa. Muuten huuhtelen siinäkin vain vedellä.

Rasvaan naaman kookosöljyllä, se pitää muutenkin ihon hyvänä, juuri pari kaverini ihmetteli ettei minulla ole ryppyjä paljon lainkaan. Olen siis joanna vanhempi nainen.

Minulla on myös jotain tyrniöljyä sisältävää naaamarasvaa, se on tarkoitettu kuivalle iholle, sekin varmaan vaikuttaa.

Minulla on siis kuiva iho ja joskus on hilseillytkin, mutta nyt ei pahemmin.

Kun annan olla mahdollisimman paljon naaman *luonnontilassa*, siis en putsaa, hankaa tai meikkaa, niin ihoni voi paremmin.

Ihan perusniveaakin (sininen peltipurkki) vedän välillä, mutta se on niin rasvaista, että sitä vain kun olen kotona ja saa rauhassa vetäytyä. Mutta ihoni kyllä tykkää ja kädenpäälliset, käsivarret, kyynärpäät, kaula ja dekoltee jne.

Myös kookosöljystä.

Vierailija
7/21 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän talvisin välillä öljyä kasvoille, kun oikein pahasti kuivuu. Esimerkiksi kerran viikossa kookosöljyä tai oliiviöljyä, ei sovi mulla päivittäiseen käyttöön, mutta välillä käytettynä toimii tehokkaasti.

Toinen mikä minulla toimii on nivea creme, on kyllä hajustettu enkä tiedä kuinka hyvää lopoujen lopuksi tekee iholle, mutta ainakin hoitaa kuivumisen.

Vierailija
8/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut minulla rasvat eikä seerumit pintakuivaan herkkään ihoon, joten kävin lopulta espoolaisen kauneusklinikan konsultaatiossa ja siellä minulle tehtiin Profhilo-hoito kaksi viikkoa sitten eli hyaloronihappoa pistoksina ihoon. Ei sattunut. Kolmen viikon kuluttua toinen hoitokerta jonka jälkeen teho kestää yli vuoden. Laittaja oli ammattilainen eli esteettisen kirurgian erikoissairaanhoitaja.

5 pistosta molemmille puolille kasvoja jolloin aina alkaa vaikuttaa ihon alaisena kosteuttajana ja kiinteyttäjänä. Ei ole täsmätuote vaan aine leviää tasaisesti kaikkialle. Katsoin esitteestä että sitä voi myös laittaa kaulaan ja käsiin.

http://vanityfuengirola.com/wp-content/uploads/2017/07/profhilo_new_har…

Olen 40+ enkä halunnut vielä mitään botoksia, joten siksi tuo oli luonnollisempi vaihtoehto koska tuota hyaloronihappoa on meidän jokaisen ihossa luonnostaan mutta vanhemmiten se häviää ihokudoksista. Oli sitä paitsi edullisempi kuin botoksihoito, ja botoksi kuulemma kuivattaa mutta tuo kosteuttaa.

Vierailija
9/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärille, joka määrää sopivan rasvan.

Vierailija
10/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Locopase repair apteekista. Ehdottomasti paras!

Vierailija
11/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä meikkiä niin paljon kuin vain voit, koska jatkuva naaman peseminen ja meikin laitto kuivattaa ihoa entisestään. 

Vierailija
12/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat pois Suomesta, johonkin etelän lämpöön.

Vierailija
13/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän atoopikkona Protopic-takrolimuusivoidetta 0,03 % kuivimpiin kohtiin. Tehoaa hyvin.

Suosittelen käyntiä ihotautilääkärillä, niin saat noin 38 euroa maksavaa voidetta halvemmalla.

Vierailija
14/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo enemmän vettä ja harrasta liikuntaa. Mielellään sellaista, jossa hikoilet. Iho voi silloin paremmin ja pysyy paremmin kosteana. Kaiken maailman voiteet ovat vain ongelman peittelyä.

Vierailija
15/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic tai Elidel ihotautilääkäriltä.

Mä itse inhoan niiden apteekin hajusteettomien voiteiden hajua ja rasvaisuutta. Siitä tulee ihan ällö olo. Olen alkanut käyttää The Body Shopin Vitamin E Sink-in Moisture Maskia kosteusvoiteen tapaan. Tiedän, että on erikoinen ratkaisu, mutta mulla toimii, sain kuin uuden ihon! Kyseessä on siis kosteuttava naamio, jota voi laittaa kasvoille paksun kerroksen ja vaikuttamisen jälkeen hieroa sen tuotteen kokonaan ihoon. Jää todella kosteutunut olo. Mutta mä teenkin niin, että laitan sitä vain vähän ohuemman kerroksen, siis kuten kasvovoidetta. Ei ole ollenkaan rasvainen, mutta kisteuttaa suoertehokkaasti. :)

Vierailija
16/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun talvi on tuloillaan, iho on mennyt tosi huonoon kuntoon. Näytän vanhemmalta kun iho kuivaa, naamassa on hilseileviä länttejä ja ihoa kiristää kun se on niin kuiva. Olisikohan jotenkin atooppista ihoa? Kesällä iho on paremmassa kunnossa. Meikki näyttää kamalalta hilseilevien länttien päällä.

Pesen naaman LV:n hajusteettomalla puhdistusgeelillä (ei ehkä oikea tuote kun kuivattaa ihoa mielestäni) ja laitan siihen hajusteetonta kuivalle iholle tarkoitettua hajusteetonta kasvorasvaa. Eli pidän herkän ihon hajusteettomista tuotteista.

Olisko jollain jotain hyviä ihonhoitovinkkejä tai tuotevinkkejä (vähän hajusteita tai ei ollenkaan)?

Yritän syödä terveellisesti, en polta, en juo alkoholia juurikaan ja juon paljon vettä. Elintavoistahan ihonhoidon pitäisi alkaa.

Puhdistusgeeli sopii normaalille ja rasvaiselle iholle. Puhdista mieluummin vaikka Lumenen hajustamattomalla puhdistusvoiteella tai apteekin perusvoiteella.

Vierailija
17/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kosteutin ihoa kaikilla mahdollisilla keinoilla ja aina vaan näytti pahemmalta, karheaa ja kuivaa pintaa täynnä. Silmäpussitkin vain kasvoi vaikka läträsin silmänympärysvoiteella. Päätin testiksi lopettaa kokonaan hetkeksi ja iho on nyt paljon parempi ja silmäpussit poissa, aiemmin ihoni ei kai kosteuttanut enää itse itseään ollenkaan ja silmänympärysvoide oli varmaan liian raskasta. Ruokavalio nyt myös parempi.

Nyt aion käyttää vain hyaluronihappoa silloin tällöin ja katsoa mitä tapahtuu.

Vierailija
18/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä totuus on se ettei voiteet tehoa pintaa syvemmälle. Niillä saa hetkellisen avun ja suojan ihon pintaan, muttei syväkosteutusta.

Vierailija
19/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteutusta lisää. Ja ei todellakaan millään geelillä pestä.

Vierailija
20/21 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kosteutin ihoa kaikilla mahdollisilla keinoilla ja aina vaan näytti pahemmalta, karheaa ja kuivaa pintaa täynnä. Silmäpussitkin vain kasvoi vaikka läträsin silmänympärysvoiteella. Päätin testiksi lopettaa kokonaan hetkeksi ja iho on nyt paljon parempi ja silmäpussit poissa, aiemmin ihoni ei kai kosteuttanut enää itse itseään ollenkaan ja silmänympärysvoide oli varmaan liian raskasta. Ruokavalio nyt myös parempi.

Nyt aion käyttää vain hyaluronihappoa silloin tällöin ja katsoa mitä tapahtuu.

MInäkin luotan hyaloroniin ja otan ne hyaloronit pistoksina ihokudoksiin, sellaisia jotka elvyttää ihon kollageenitä ja tekee tasaiseksi, ei mitään varsinaisia pullistavia, kovia täyteaineita jotka tekee friikit ankkahuulet tai tonttuposket.

Nuo ovat todella suosittuja norjalaisten, tanskalaisten ja ruotsalaisten aikuisten naisten keskuudessa, mm blogeissa ollut. Niitä saa jo Suomestakin, mutta suomalaiset lämpenee kaikelle uudelle ihonhoitoteknologialle paljon hitaammin kuin muut maat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan