Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva lennolla

Vierailija
25.11.2018 |

Ei ihme, että joka lento täynnä vauvoja, kun alle 2v pääsee ilmaiseksi ja isommat 10% normaalihinnasta. Sillä erotuksella voi sitten ostaa etuoikeuden koneeseen menossa ja täyttää laumansa kanssa säilytystilat ennen muita. Jokaisella tän himosikiäjän paatintapilla on tietysti normaalit matkustamolaukut tiloja täyttämässä.

Viime su oli tälläinen perhe 3 1-5 vuotiaan lauman kanssa samalla lennolla ja portilla sisäänpääsyä odottaessa äiti vaihtoi hirveän löyhkäävän paskavaipan ja heitti lähimpään roskikseen juuri siihen, johon kaikki hetken päästä kerääntyivät sisäänpääsyä jonottamaan. Aikaa olisi kyllä ollut hyvin viedä se vaippa nurkan takana olevaan vessaankin ja isäkin myhäili vieressä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ostanut alle 2 v vauvallekin oman paikan. Jos tulee jokin hätätilanne niin vauvalle ei ole esim. hengitysmaskia vaan pitää hengitellä vuorotellen. Ainakin isommat lentoyhtiöt sanovat että pari kertaa vuodessa on sellaisia lentoja, että se maski jostain syystä on käytössä. Yleensä koneen sisäilmajärjestelmiin tulee jokin ongelma. Toki pitää nousuissa ja laskuissa ottaa syliin ja pyytää se vauvaturvavyö mutta muuten olen pitänyt kaukalossa siinä omalla penkillään ja laittanut sen kaukalon jotenkin kiinni siihen. Omakin matkustaminen helpompaa kun on enemmän tilaa eikä tarvi koko ajan pitää lasta sylissä. 

Vierailija
2/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva matkustaa lastiruumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kun nämä mammat vaihtavat pilttiensä kakkavaippoja tarjotinpöydällä ja heittävät niitä lemuavia vaippoja lattioille tai istuintaskuun lemuamaan, että varmasti hetken päästä koko kone haisee sisäilmakierron takia vaipalta :')

Vierailija
4/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan just lähdössä lomalle ja lento kestää 12h. Rukoilen mielessäni ettei meidän lähellä istu yhtään lapsiperhettä. Olisi ihanaa jos voisi valita K-18 lennon.

Vierailija
5/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ostanut alle 2 v vauvallekin oman paikan. Jos tulee jokin hätätilanne niin vauvalle ei ole esim. hengitysmaskia vaan pitää hengitellä vuorotellen. Ainakin isommat lentoyhtiöt sanovat että pari kertaa vuodessa on sellaisia lentoja, että se maski jostain syystä on käytössä. Yleensä koneen sisäilmajärjestelmiin tulee jokin ongelma. Toki pitää nousuissa ja laskuissa ottaa syliin ja pyytää se vauvaturvavyö mutta muuten olen pitänyt kaukalossa siinä omalla penkillään ja laittanut sen kaukalon jotenkin kiinni siihen. Omakin matkustaminen helpompaa kun on enemmän tilaa eikä tarvi koko ajan pitää lasta sylissä. 

Kyllä vauvalle on oma maski, vaikka omaa paikkaa ei olekaan. Kolmen istuimen rivillä on tätä varten aina neljä maskia.

Vierailija
6/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on turhan positiivinen näkemys lasten lentohinnoista. Se alle 2-v sylissä maksaa 10% aikuisen hinnasta, lapsi omalla paikalla usein täyden hinnan (kampanjahintaiset aikuisten liput on yleensö lapsilippuja halvempia).

Lentokone on julkinen kulkuväline, siellä ei ole sijaa ikärasismille.

Vierailija
7/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa en ikinä joutuisi lentokoneeseen, jossa on parkuva vauva. Ja typerät vanhemmant.

Vierailija
8/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva matkusti useita kertoja lentokoneessa, kotimaassa, Euroopassa ja kerran Pohjois-Anerikkaan. Menomatkalla Atlantin yllä itki hetken, kun turbulenssin takia piti nostaa babycotista syliin turvavöihin. Kerran tullessamme Lontoosta edessä olevapariskunta parkui: voi ei, vauva! Mutta kun vauva ei ollut pitänyt mitään ääntä, niin pyysivät kohteliaasti anteeksi kommenttiaan koneesta poistuessaan Helsingissä,

Vierailija
9/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutpa rumasti toisista ihmisistä. Onko sinun paha olla?

Vierailija
10/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin kasvaa lapsimyönteisyys ja syntyvyys, kun tällaisia avauksia tehdään...

Vierailija
11/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyyttä lietsoo talouskasvuun takertunut porukka. Vähempi parempi mun mielestä.

Vierailija
12/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan voisi olla vaikka K-18 lentoja ja niillä edullisemmat hinnat, kun ei ole näitä ilmaisia ja puoli-ilmaisia haisevia ja huutavia vapaamatkustajia.

Vierailija
13/17 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun lensin Frankfurtista kotiin oli käytävän toisella puolella pieni vauva. Se sanoi äidilleen "plööt" tai jotain sellaista ja sitten se nukkui koko matkan. 

Vierailija
14/17 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ei ole ihme, että moni lento täynnä näitä, kun halvalla pääsee. Ei välitetä kuin itsestä, ei pieni lapsikaan nauti matkustamisesta millään tavalla.

Vierailija
15/17 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan ei ole ihme, että moni lento täynnä näitä, kun halvalla pääsee. Ei välitetä kuin itsestä, ei pieni lapsikaan nauti matkustamisesta millään tavalla.

Joskus on myös vaan pakko matkustaa vauvan kanssa. Jotkut saattavat jopa asua muualla kuin kotimaassaan, jossa suku. Itsekästä lomailua.

Vierailija
16/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä, tietenkin näiden joka kanarianlennolla olevien vauvojen on ihan pakko matkustaaa sinne, kun siellä halutaan asua.

Vierailija
17/17 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin paljon haittaa, niin voithan lopettaa lentämisen. Mua niin naurattaa nämä ihmiset, joiden lomalennot ovat niiiiiiin kauhea kärsimys. Ei niille lomille kuulkaa ole pakko lähteä. Vuokratkaa joku rauhaisaa mökki ja olkaa siellä lomat, niin ei tarvitse ahdistua muista matkustajista.