Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4 lapsen yh:n tuet

Vierailija
24.11.2018 |

Mietinnässä ero. Jos on 4:n lapsen yh, niin elarit väh 156€x4 ja lapsilisän (486€) lisäksi yh-korotus n 52€x4? Mahdollisesti asumistukea, ja jos oikein laskin niin pk-maksut olisi 0€. Lisäksi oma palkka, mikä tulee toki ilman eroakin. Äkkiseltään kuulostaa siltä, että rahallisesti yh:nä pärjäisi.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää vielä pari penskaa, erotkaa vasta sit.

Vierailija
22/28 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juuri Suomessa on pielessä. Minä painan pitkää päivää pienipalkkaisessa työssä (netto 1500e / kk) ja lapsesta peritään hoitomaksu miehen ja minun yhteenlaskettujen tulojen takia. Mitään asumistukea ei tietenkään saada. Koko palkka suoraan laskuihin ja kituuttaa saa. Kaverini on työtön yh. Selitti yksi päivä miten hänen ei todella kannata ottaa mitään p*skaduunia mistä tienaa alle 2500e käteen koska tulot on tällä hetkellä jo tuon ja lapsella ilmainen päivähoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku vielä kommentoida elatusmaksuun (voiko se olla vähemmän kuin 156€/kk/lapsi?). Eikö Kela maksa osan, jos ex-puoliso ei maksa mitään/maksaa jostain syystä vähemmän? Kiitos, jos joku osaa vastata tähän.

Ap

Kela maksaa loput tohon 156€ asti jos toinen vanhempi ei pysty.

Vierailija
24/28 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku vielä kommentoida elatusmaksuun (voiko se olla vähemmän kuin 156€/kk/lapsi?). Eikö Kela maksa osan, jos ex-puoliso ei maksa mitään/maksaa jostain syystä vähemmän? Kiitos, jos joku osaa vastata tähän.

Ap

Kiitos vastauksesta!

Ap

Vierailija
25/28 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri Suomessa on pielessä. Minä painan pitkää päivää pienipalkkaisessa työssä (netto 1500e / kk) ja lapsesta peritään hoitomaksu miehen ja minun yhteenlaskettujen tulojen takia. Mitään asumistukea ei tietenkään saada. Koko palkka suoraan laskuihin ja kituuttaa saa. Kaverini on työtön yh. Selitti yksi päivä miten hänen ei todella kannata ottaa mitään p*skaduunia mistä tienaa alle 2500e käteen koska tulot on tällä hetkellä jo tuon ja lapsella ilmainen päivähoito.

Näinhän se menee, ja mitä enemmän on lapsia sitä enempi pitäis tienata että olis järkeä mutta toisaalta eipä tuo tukien varassa roikkuminen kerrytä esim eläkettä ja mitään isompia lainojakaan tuskin pankit myöntää.

Vierailija
26/28 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset olet itse hankkinut. Mene duuniin.

Ap on duunissa. Mitäs sun äolle ja lukutaidolle voitaisiin tehdä?

Vierailija
27/28 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos vastauksesta!

Ap

Elatusapu tulee olla vahvistettu elatustukea pienemmäksi elatusvelvollisen maksukyvyttömyyden vuoksi, jotta Kela maksaa 156 euroon asti ns. erotustukena. Sitten voidaan maksaa elatusavun laiminlyönnin perusteella, jos elatusvelvollinen laiminlyö elatussopimuksessa vahvistetun elatusavun maksamisen.

Vierailija
28/28 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, ja mitä enemmän on lapsia sitä enempi pitäis tienata että olis järkeä mutta toisaalta eipä tuo tukien varassa roikkuminen kerrytä esim eläkettä ja mitään isompia lainojakaan tuskin pankit myöntää.

Tämä. Olen itse kahden lapsen yh. En todellakaan halua jäädä kotiin, muuten en ikinä etenisi uralla. Eivät nuo tuilla tienatut ole kuin pikkurahaa. Jos haluaa edetä elämässä, saada parempaa palkkaa ja mukavia haasteita, ei voi jäädä kotiin makaamaan. Opiskelen ja teen töitä niin sitten rahat riittää paremmin kun lapset teinejä.

Ap - elarit ovat tuon 156€. Jos mies maksaa vähemmän, Kelasta erotus. Jos jättää maksamatta, voi tietyn ajan päästä saada Kelalta nuo ja Kela perii ne mieheltä. Tsemppiä, kaikki järjestyy kyllä.