Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulen mummoksi 38-vuotiaana

Vierailija
24.11.2018 |

18-vuotias tyttäreni on raskaana. Onko muita jotka ovat tulleet näin nuorena mummoksi tai ukiksi?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt

Vierailija
2/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten miettinyt että silloin kun lapsenlapsesi on täysi-ikäinen niin samaan aikaan suurin osa ikätovereistasi tulee ensimmäistä kertaa isovanhemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten ajattelin just tässä pari päivää sitten, että mäkin voisin olla ikäni puolesta isoäiti (olen saman ikäinen kuin sinä, ap). Omat lapseni ovat 7 ja 4. Ajattelin myös sitä, että naapurin tyttö, jonka kanssa käydään usein ratsastamassa yhdessä, voisi ikänsä puolesta (18) olla minun lapseni. Aika hurjaa. Olen kyllä tavannut jokusen ihmisen, joka on tullut suunnilleen tässä iässä isovanhemmaksi.

Vierailija
4/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden naisen josta tuli mummo 34 vanhana. Se perhe oli oikea wt-tapaus. Vauvan hoiti käytännössä nuoren isän vanhemmat. Oma äiti tai isä elivät teinihuumaa ja tytön äiti oli kasvattajalsi kelvoton.

Vierailija
5/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tuli mummoksi 33 vuotiaana. Tämä lapsi jonka hän sai 16-vuotiaana on nyt työpaikan esimies, neljän lapsen äiti, monissa luottamustehtävissä ja asuntosijoittaja. Ei se epävarma alku aina tarkoita huonoa tulevaisuutta, kun ympäriltä löytyy viisaita ihmisiä.

Vierailija
6/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isovanhemmat olivat 38-41 vuotiaita kun synnyin. Olen nyt 23 ja kaikki isovanhemmat vielä elossa ja ovat iältään 61-64 vuotiaita. Minusta se on ollut vain hyvä asia että mummot ja vaarit ovat olleet nuoria, ovat ainakin jaksaneet touhuta lapsien kanssa. Jotkut aina välillä kummastelee, että onko nuo sun isovanhemmat, mutta ei se haittaa.

Vierailija
7/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isovanhemmat oli kans aika nuoria, aika huvittavaa kans että mun eno on 4 vuotta nuorempi kuin minä :D

Vierailija
8/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isovanhemmat oli kans aika nuoria, aika huvittavaa kans että mun eno on 4 vuotta nuorempi kuin minä :D

Luulin että tällästä tapahtuu vaan jossain salkkareissa ja kotikadussa

Vierailija
9/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaa siis samaa kuviota, mitä itse olet elänyt.

Onko tällä 18-vuotiaalla mitään koulutusta? Millä hän elättää vauvan? Onko lapsen isä kuvioissa?

Oma 19-vuotiaani kirjoitti ylioppilaaksi ja hakee nyt unelmiensa opiskelupaikkaan. Olisi todella sääli, jos saisi lapsen tämän ikäisenä. Mutta teillä näin.

Vierailija
10/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttavaperhe, jossa äiti ja tytär saivat lapset kolmen kuukauden välein. Eno ja siskonpoika ovat hyvin läheisiä keskenään.

Vierailija
11/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä 18-vuotiaalla mitään koulutusta? Millä hän elättää vauvan? Onko lapsen isä kuvioissa?

Oma 19-vuotiaani kirjoitti ylioppilaaksi ja hakee nyt unelmiensa opiskelupaikkaan. Olisi todella sääli, jos saisi lapsen tämän ikäisenä. Mutta teillä näin.

Millä 19-vuotiaasi elättää itsensä opintojen aikana?

Vierailija
12/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 35 ja oma tytär on nyt 17. Hitto mua pelottaa että se on kohta raskaana. Sehä on iha tutkittu juttu että nuorena äidiksi tuleminen on periytyvää.

Vierailija
13/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan samalla tavalla kuin 20-, 21-, 22- tai 23-vuotiaskin, veikkailen täältä sivusta.

Vierailija
14/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se niin outoa ole varsinkin jos on ollut iso perhe. Omien isovanhempieni vanhimmalla ja nuorimmalla lapsella on 19 v ikäeroa. Ja näillä enoillani ja tädeilläni on paljon lapsia joten meidän suvussa sukulaisuussuhteet on vähän sekavat :D äitini on esim. isoisotäti veljensä lapsenlapsenlapsille mutta ei vielä mummi koska hänen omat lapsensa (eli minä ja siskoni) ovat vielä parikymppisiä.

Vierailija
15/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan samalla tavalla kuin 20-, 21-, 22- tai 23-vuotiaskin, veikkailen täältä sivusta.

Eli opintotuella, opintolainalla, mahdollisilla töillä tai vanhempien avulla

Samoin tekee se nuori äitikin. valtion avulla (äitiyspäiväraha, kodinhoidontuki) sivuansiot, miehen palkka/vanhempien apu.

Vierailija
16/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuon ikäinen mies. Yksi nuori nainen 19v kysyi treffeille. Naurahdin ja haroin harmaita hiuksia nuorekkaan sporttisessa asennossa ja totesin että voisin olla isäsi.

Sanoin että olen hyvin otettu ehdotuksesta ja kerroin myös että olen naimisissa ja minulle on kolme ihanaa lasta. Näytän kyllä nuoremmalta. Minulta kysytään aina alkossa paperit.

T: Silvetfoks

Vierailija
17/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni isoisä on nyt 56 vuotias ja lapseni on nyt 16

Vierailija
18/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 35 ja oma tytär on nyt 17. Hitto mua pelottaa että se on kohta raskaana. Sehä on iha tutkittu juttu että nuorena äidiksi tuleminen on periytyvää.

Onko sitä tutkittu periintyykö nuoren äidin pojan isäksi tuleminen nuorena?

itse sain lapseni 18-vuotiaana, poikani on nyt 20 ja hän sanoo, että vaikka onkin toki iloinen että on olemassa, niin kyllä olin vähän hullu, että hänet niin nuorena sain. Ja sitten jäin vielä yksin hänen kanssaan, kun isänsä kuoli raskausaikanani. Sekin on hänen mukaansa vähän salkkarijuonenkäänne .

Vierailija
19/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On itse asiassa ollut töissä kirjoitusten päättymisestä lähtien ja säästänyt lähes 8000 euroa tähän mennessä. Niillä hän ainakin alkuun pääsee ja aikoo myös tehdä töitä opiskelun ohessa.

Mitä hait kysymykselläsi? Sitäkö, että opiskeleva nuori on samanlainen sossupummi kuin teiniäiti?

Vierailija
20/36 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli ihan tavallista, että lapset saatiin nuorina. Yksi tuttu rouva on nyt 76v ja hänen tyttärensä on 58 v. Vihille ehti kolme kuukautta ennen lapsen syntymää. Miehensä 80v. Mun äitini oli 19v, kun sai minut, itse ehdin 24v, kun sain esikoiseni.