Mopon käsittelykoe
Kävin torstaina mopon käsittelykokeessa kotikaupungissani olen käynyt autokoulua elokuusta ja kun torstaina menin paikan päälle niin en voinut suorittaa koetta, koska mopossani ei ollut talvirenkaita. Sen takia tämä nyt ei onnistunut ja koska tulin aika kaukaa tulin sen tekemään, vaikka kotikaupunkini onkin niin ei ole varmaa millon voisimme saada kärryn vuokrattua. Kysyimme voiko nopeutta laskea niin vastaus oli että ei voi vaikka normaalisti voisi. Tuli siis tehtyä (kallis) hukkareissu. En ymmärrä miksi nopeuksia ei voinut laskea alemmas. Tietääkö joku miksi nopeuksia ei voinut laskea?
Kommentit (5)
Itse asiassa ne on pakolliset vasta joulukuussa.
Nopeuksia ei voi laskea, koska käsittelykokeessa on tarkoitus osoittaa, että hallitsee ajoneuvon juuri niissä tilanteissa. En tiedä, millainen mopon käsittelykoe on, olen tehnyt vain moottoripyöräkortin käsittelykokeen, mutta nopeudet on valittu tiettyihin tehtäviin syystä, eikä niistä voi poiketa vain siksi, että te teitte turhan reissun.
No millainen keli oli? Jos oli liukasta niin et tietenkään voi koetta tehdä.
Voi pitää paikkansa tuo omasta mielestäni se meni niin että olosuhteista riippuen lasketaan.
Siksi koska talvella pitää olla talvirenkaat. Eikö tätä sulle teoriaopetuksessa kerrottu?