Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan olla normaalipainoinen ennen kuin täytän 30, kuka lähtee mukaan?

Vierailija
24.11.2018 |

Olen koko aikuisikäni jojoillut ja taistellut vaihtelevasti lievän tai merkittävän ylipainon välillä.
Pahimmillaan olen painanut vuosien varrella noin 92 kiloa, pienimmilläni 71.
Viime talvena laihdutin noin kymmenen kiloa, joista takaisin tuli pari-kolme.
Tämä on itselleni jo henkilökohtainen voitto, että olen onnistunut pitämään painon näinkin hyvin poissa. Ennen laihdutukseni päättyivät siihen että kilot tulivat vauhdilla korkoineen takaisin. Jotain on siis ehkä vihdoin opittukin.

Nyt olen taas alkanut katsomaan tarkemmin mitä suuhuni laitan ja paljonko, toiveena päästä taas pikkuhiljaa alemmas luvuissa.
Haluan nähdä sen normaalipainon vielä.
Tällä hetkellä paino pyörii 81 kilossa.
Niin, ja täytän pian 29.

Ajattelin että fiilisten ja edistymisen (ja epäonnistumisten...) kirjoittaminen voisi olla hyödyllistä, lähteekö joku mukaan? :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon jo aloittanut. Tosin mulla tavoite päästä normaali painoon siihen mennessä ku täytän 40 xD ensivuosi vielä aikaa ja mulla on matkaa normaali painoon vielä joku 8 kg. 22 kg lähtenyt jo.

Vierailija
2/6 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä oon jo aloittanut. Tosin mulla tavoite päästä normaali painoon siihen mennessä ku täytän 40 xD ensivuosi vielä aikaa ja mulla on matkaa normaali painoon vielä joku 8 kg. 22 kg lähtenyt jo.

Hieno saavutus :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä onnistunut laihduttamaan: kun dietti alkaa, olen jo iltaan mennessä syönyt enemmän kuin tavallisesti.

Proteenia joka aterialla, että nälkä pysyy poissa. Mulle kananmunat/munakas pitää nälän loitolla.

Pitäis syödä 3-4 tunnin välein, mitä pitempi ruokaväli, sitä suurempi nälkä ja sit mättää liikaa.

Hyötyliikunta. Kävely on musta parasta: pääsee ulos. Luurit korville: soitat pitkän puhelun, kuuntelet musiikkia, radio-ohjelman tai äänikirjaa.

Unohda laihduttaminen, ne tulee aina takasin, kuten oot itekin huomannut.

Teet vaan pikkuhiljaa pieniä muutoksia, paino tippuu hitaasti, mutta varmasti ja pysyvästi.

Mulla oli aina lista kiellettyjä ruokia: ja sit niitä himoitsee hulluna, ja kun on kiire, stressi etc, niin mikäpä muu auttaa kuin se kielletty ruoka aka rasva ja sokeri.

Turha kieltää itseltään mitään, jos pysyy kohtuudessa.

Ranskalaiset naiset on hoikkia ja syövät vehnäpullaa ja kolmen ruokalajin illallisen.

Siis kohtuus.

Alkoholi. Niin ihanaa, mutta kauheasti kaloreita.

Vähän olen näitä pystynyt noudattamaan,

mut sä oot nuori ja kaikki on mahdollista!

Tsemppiä!

Vierailija
4/6 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä idea

Vierailija
5/6 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutama vuosi sitten laihduttanut 85kg --> 60kg. Pituutta 175cm.

Aloitus on nyt aina vähän vaikea, mutta jos tarpeeksi kovasti haluaa laihtua, niin äkkiä se paino tippuu.

Syöt 3-5krt päivässä suht terveellisesti, paljon vettä. Itse kävelin joka paikkaan, tulee hyvin arkiliikuntaa.

Tsemppiä nyt, kyllä sä onnistut! Muista vaan aina kun tekee mieli herkkuja syödä, että onko ne tärkeempiä vai se paino.

Vierailija
6/6 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ikinä onnistunut laihduttamaan: kun dietti alkaa, olen jo iltaan mennessä syönyt enemmän kuin tavallisesti.

Proteenia joka aterialla, että nälkä pysyy poissa. Mulle kananmunat/munakas pitää nälän loitolla.

Pitäis syödä 3-4 tunnin välein, mitä pitempi ruokaväli, sitä suurempi nälkä ja sit mättää liikaa.

Hyötyliikunta. Kävely on musta parasta: pääsee ulos. Luurit korville: soitat pitkän puhelun, kuuntelet musiikkia, radio-ohjelman tai äänikirjaa.

Unohda laihduttaminen, ne tulee aina takasin, kuten oot itekin huomannut.

Teet vaan pikkuhiljaa pieniä muutoksia, paino tippuu hitaasti, mutta varmasti ja pysyvästi.

Mulla oli aina lista kiellettyjä ruokia: ja sit niitä himoitsee hulluna, ja kun on kiire, stressi etc, niin mikäpä muu auttaa kuin se kielletty ruoka aka rasva ja sokeri.

Turha kieltää itseltään mitään, jos pysyy kohtuudessa.

Ranskalaiset naiset on hoikkia ja syövät vehnäpullaa ja kolmen ruokalajin illallisen.

Siis kohtuus.

Alkoholi. Niin ihanaa, mutta kauheasti kaloreita.

Vähän olen näitä pystynyt noudattamaan,

mut sä oot nuori ja kaikki on mahdollista!

Tsemppiä!

Olen samaa mieltä että elämäntaparemontti on parempi kuin dietti. Painoa tippuu hitaasti mutta tulos on pitempiaikainen ja sen huomaa olossa kun ruokavalio on kunnossa. Mutta jos miettii ruokaa mikä pitää nälän pitkään poissa niin suosittelen itse lisäämään HYVIÄ rasvoja ruokaan. Smoothie missä on yksi avocado ja loraus esim. oliiviöljyä pitää nälän pitkään loitolla. kokemuksesta voin sanoa. Mitään muuta ei aamulla tarvitsekaan syödä eikä pysty kun on tujua ruokaa. Toinen mitä suosittelen tarkkailemaan ettei rupee syömään kuukausia liian alhaisilla kaloreilla kuten 1200kcl päivässä. Teet hallaa keholle ja se voi lopulta olla syy miksi et onnistu tavotteissa kun paino nousee takaisin. Näin asian okeneena.