Onko Kuopio liian pieni ja maalainen kaupunki siinä mielessä, että "kaikki tuntee toisensa"?
Helsingissä kuitenkin tottunut siihen, että ei ole sellaista naapurikyttäysmeininkiä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa asui parisen vuotta sitten 117 331 henkeä. - Vähän epäilen, että he kaikki eivät tunne, tuskin tietävätkään toisiaan. Mutta itse kyllä ykeisemmin koen koko Suomen toisinaan tuntuu, että kaikk tietää kaikki, tai jollei se juuri sinut kohannutsinua, niin luultavasti joku hänen läheisensä tietää sunut tai isäst ta äitisi....
Nykyään nuo asukasluvut eivät kerro oikeastaan yhtään mitään, koska kuntaliitosten myötä ns. kaupunkiin kuuluu ympäriltä puolen Suomen verran maaseutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa asui parisen vuotta sitten 117 331 henkeä. - Vähän epäilen, että he kaikki eivät tunne, tuskin tietävätkään toisiaan. Mutta itse kyllä ykeisemmin koen koko Suomen toisinaan tuntuu, että kaikk tietää kaikki, tai jollei se juuri sinut kohannutsinua, niin luultavasti joku hänen läheisensä tietää sunut tai isäst ta äitisi....
Nykyään nuo asukasluvut eivät kerro oikeastaan yhtään mitään, koska kuntaliitosten myötä ns. kaupunkiin kuuluu ympäriltä puolen Suomen verran maaseutua.
Hyvä huomio. Ei ne ole tainneet kertoa enää useampaan vuosikymmeneen myöskään siksi, että ihmiset liikkuu ja matkustaa. Esimerkiksi Rovaniemi tuntuu talvisin kokoaan isommalta, kun talvella Rovaniemellä vierailee enempi turisteja ja opiskelevat asuvat paikkakunnalla, kun taas kesällä molemmat ryhmät hakevat elämyksiä muualta. (Moni opiskelija lähtee muualle kesätöihin).
Helsinki taas on niin kallis kaupunki asua ja elää, että miettii kahdesti haluaako asettua lähiöön Helsingissä, vai kärsiikö mieluummin pidemmästä työmatkasta. Ilman asumistukia Helsinki olisi luultavasti kusessa, koska kaikkein pienipalkkaisempi työvoiman saanti kävisi verraten hankalaksi.
Itse asun Kuopiossa ja en tunne kaikkia, ainostaan lähimmäiset
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä kuitenkin tottunut siihen, että ei ole sellaista naapurikyttäysmeininkiä.
höpöhöpö.
Olen asunut Kuopiossa nyt 24 vuotta enkä tunne ketään. Kertoo kai sekin jostakin...
Jos pääset töihin/piireihin jossa on muualta muuttaneita, niin sitten on kiva kaupunki. Muuten ei niinkään... ;)
Vierailija kirjoitti:
Wtf, onko kuopio kaupunki?
Kuopion taajaman asukastiheys oli aina 1990-luvun puoliväliin saakka Suomen suurin
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Helsinki on pieni tuppukylä ja ihan hyvällä ja siellä moni tuntee toisensa ja sielläkin on naapurikyttäysmeininkiä, kuin missä tahansa maassa ja kaupungissa esim. Lontoossa, Moskovassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Helsinki on pieni tuppukylä ja ihan hyvällä ja siellä moni tuntee toisensa ja sielläkin on naapurikyttäysmeininkiä, kuin missä tahansa maassa ja kaupungissa esim. Lontoossa, Moskovassa.
Jep, Moskova on euroopan ainoa oikea suurkaupunki.
Asun Kuopiossa ja on meillä kerrostalokyttääjä mummo tuossa, se kyllä kyselee kaikkien asiat ohikulkiessaan. Veikkaan, että niitä löytyy helsingistäkin. Muuten täällä saa olla omissa oloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Asun Kuopiossa ja on meillä kerrostalokyttääjä mummo tuossa, se kyllä kyselee kaikkien asiat ohikulkiessaan. Veikkaan, että niitä löytyy helsingistäkin. Muuten täällä saa olla omissa oloissaan.
Jos utelee liikaa niin ala puhumaan puutaheinää. Siinäpä onkin hauskaa kun se juorukerhossaan selittää ihan foliohattujuttuja.
Mä asun vähän yli 10 000 asukkaan kaupungissa, eivätkä täälläkään kaikki tunne toisiaan. Mutta menepä Luhangalle, siellä kyllä kaikki tuntevat toisensa. (Luhanka on Suomen pienin kunta, jotain 800 asukasta.)
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Kuopiossa nyt 24 vuotta enkä tunne ketään. Kertoo kai sekin jostakin...
Pieni sisäsiittoinen kylä, johon ei ulkopuolisella ole sijaa.
Taas typerän helsinkiläisen tietämättömyyttä.
Mikä tää uus palstahullu on. Miks kuopio triggeröi sua monen aloituksen verran? Tule ihmeessä kalakukolle ja puustille niin tulee hymy sullekkin näiden Kuopioviha aloitusten kyhäämisen sijaan.
Ja aloitukseen: Ei, Kuopiossa kaikki ei tunne kaikkia. Kuopio on yksi suurimmista yliopistokaupungeista Suomessa.
Kuopio on juuri sopivankokoinen kaupunki. Koskaan täällä ei esim juutu ruuhkaan, kun sitä ei käytännössä ole. Ihmiset ovat mukavia, rentoja ja aitoja. Voin suositella kaikille.
Ex helsinkiläinen