Miksi ihmiset ostaa pskoja tietokoneita?
Tietokoneet hidastuu ajan myötä ja valmiiksi hidas on käyttökelvoton hyvinkin nopeasti.
Kommentit (42)
Huippulaatu maksaa. Ei köyhällä ole varaa sellaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneet hidastuu ajan myötä ja valmiiksi hidas on käyttökelvoton hyvinkin nopeasti.
Eipä yksikään minun koneistani ole "hidastunut ajanmyötä".
Puhutaanko tässä nyt tietystä omenamerkistä?
Just siksi, superkoneet vanhentuvat supernopeasti, semihyvällä koneellä pärjää 8 vuotta.
Menee kehitys niin nopeasti että 2 v vanha kone on jo liian vanha. Turha ostaa kallista.
Tulee mieleen kun pojan lukiokaverin 2000 euron arvoisen tietokoneen näyttö hajosi. Sekin perhe pilkkasi muiden tietokoneita mutta sen jälkeen oli toinen ääni kellossa.
Tietokonetta voi käyttää eri tavoin. Jos se on työkalu, sitä käytetään kunnes ominaisuudet loppuvat kesken. Lelukäytössä joku "hidastuminen" on isompi juttu.
Mulla on ihan hyvä ja toimia kone. Asus vivobook Flip 14. Ainut mikä vähän harmittaa, että editoinnissa olisi isompi näyttö parempi. Ja 4k-kuvan pyörityksessä tietysti kestää vähän tai täytyy renderoida, mutta toisaalta sitten taas 4Kkuvaa hyvin pyörittävä kone olisi niin kallis, että tällä työmäärällä ei vielä kananta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan hyvä ja toimia kone. Asus vivobook Flip 14. Ainut mikä vähän harmittaa, että editoinnissa olisi isompi näyttö parempi. Ja 4k-kuvan pyörityksessä tietysti kestää vähän tai täytyy renderoida, mutta toisaalta sitten taas 4Kkuvaa hyvin pyörittävä kone olisi niin kallis, että tällä työmäärällä ei vielä kananta.
Mikä idea on katsoa 4k-videoita näytöllä joka ei veny tuohon tarkkuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Editoinnista oli kyse
Olen käyttänyt tätä konetta vuodesta 2011 lähtien, eikä vielä ole havaittavissa minkäänlaisia ongelmia tai puutteita. Kyse taitaa nimenomaan olla siitä, mihin konetta käyttää ja miten sitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Editoinnista oli kyse
Ainahan voi ostaa erillisen kunnollisen näytön kotiin koneen kylkeen. Tällöin koneen omalla näytöllä ei ole mitään merkitystä, vaan voi panostaa rahansa suorituskykyyn. Lisäksi pienempi kone kulkee näppärämmin reissussa mukana. Harvempi jaksaa kuitenkaan päivittäisessä käytössä raahata mukanaan +17 tuuman läppäriä vaan kyllä se isompi kone usein vaan kotona pöydällä asustaa.
Kyllähän ne koneet hidastuu. Windows päivittyy jatkuvasti ja siten muuttuu raskaammaksi käyttää. Jos rauta ei päivity niin kone hidastuu.
Olen itsekin joskus ihmetellyt miksi ihmiset ostaa halpoja läppäreitä, mutta jos sillä pärjää niin samapa se. Ostaahan jotkut huonoja autojakin.
Vierailija kirjoitti:
Tietokone ei hidastu jos sen pitää kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Menee kehitys niin nopeasti että 2 v vanha kone on jo liian vanha. Turha ostaa kallista.
Ei muuten vanhene 2 vuodessa. Jos ei pelaa eikä tee vaativaa graaffista työtä niin kone kestää helposti 5-10 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietokone ei hidastu jos sen pitää kunnossa.
Hidastuu, koska joutuu päivittämään ohjelmia, jotka muuttuvat raskaammiksi.
Mun markettikonen Fujitsu Amilon kesti yli 5 vuotta. Ihan hyvin halpiskoneeksi.
Kertokaa jotain hyviä merkkejä? Etsin läppäriä.
Samasta syystä kuin ihmiset ostavat huonoja puhelimia. Raha. Raha. Raha.
Jos ei ole muuhun varaa?