Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ostaa pskoja tietokoneita?

Vierailija
23.11.2018 |

Tietokoneet hidastuu ajan myötä ja valmiiksi hidas on käyttökelvoton hyvinkin nopeasti.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole muuhun varaa?

Vierailija
2/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan- tai tiedonpuutteen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippulaatu maksaa. Ei köyhällä ole varaa sellaisiin.

Vierailija
4/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneet hidastuu ajan myötä ja valmiiksi hidas on käyttökelvoton hyvinkin nopeasti.

Eipä yksikään minun koneistani ole "hidastunut ajanmyötä".

Vierailija
5/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tässä nyt tietystä omenamerkistä?

Vierailija
6/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siksi, superkoneet vanhentuvat supernopeasti, semihyvällä koneellä pärjää 8 vuotta.

Vierailija
7/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kehitys niin nopeasti että 2 v vanha kone on jo liian vanha. Turha ostaa kallista.

Vierailija
8/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kun pojan lukiokaverin 2000 euron arvoisen tietokoneen näyttö hajosi. Sekin perhe pilkkasi muiden tietokoneita mutta sen jälkeen oli toinen ääni kellossa.

Vierailija
9/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokonetta voi käyttää eri tavoin. Jos se on työkalu, sitä käytetään kunnes ominaisuudet loppuvat kesken. Lelukäytössä joku "hidastuminen" on isompi juttu.

Vierailija
10/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hyvä ja toimia kone. Asus vivobook Flip 14. Ainut mikä vähän harmittaa, että editoinnissa olisi isompi näyttö parempi. Ja 4k-kuvan pyörityksessä tietysti kestää vähän tai täytyy renderoida, mutta toisaalta sitten taas 4Kkuvaa hyvin pyörittävä kone olisi niin kallis, että tällä työmäärällä ei vielä kananta.

Vierailija
11/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan hyvä ja toimia kone. Asus vivobook Flip 14. Ainut mikä vähän harmittaa, että editoinnissa olisi isompi näyttö parempi. Ja 4k-kuvan pyörityksessä tietysti kestää vähän tai täytyy renderoida, mutta toisaalta sitten taas 4Kkuvaa hyvin pyörittävä kone olisi niin kallis, että tällä työmäärällä ei vielä kananta.

Mikä idea on katsoa 4k-videoita näytöllä joka ei veny tuohon tarkkuuteen?

Vierailija
12/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Editoinnista oli kyse

Vierailija
13/42 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt tätä konetta vuodesta 2011 lähtien, eikä vielä ole havaittavissa minkäänlaisia ongelmia tai puutteita. Kyse taitaa nimenomaan olla siitä, mihin konetta käyttää ja miten sitä käyttää.

Vierailija
14/42 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Editoinnista oli kyse

Ainahan voi ostaa erillisen kunnollisen näytön kotiin koneen kylkeen. Tällöin koneen omalla näytöllä ei ole mitään merkitystä, vaan voi panostaa rahansa suorituskykyyn. Lisäksi pienempi kone kulkee näppärämmin reissussa mukana. Harvempi jaksaa kuitenkaan päivittäisessä käytössä raahata mukanaan +17 tuuman läppäriä vaan kyllä se isompi kone usein vaan kotona pöydällä asustaa.

Vierailija
15/42 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne koneet hidastuu. Windows päivittyy jatkuvasti ja siten muuttuu raskaammaksi käyttää. Jos rauta ei päivity niin kone hidastuu.

Olen itsekin joskus ihmetellyt miksi ihmiset ostaa halpoja läppäreitä, mutta jos sillä pärjää niin samapa se. Ostaahan jotkut huonoja autojakin.

Vierailija
16/42 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokone ei hidastu jos sen pitää kunnossa.

Vierailija
17/42 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee kehitys niin nopeasti että 2 v vanha kone on jo liian vanha. Turha ostaa kallista.

Ei muuten vanhene 2 vuodessa. Jos ei pelaa eikä tee vaativaa graaffista työtä niin kone kestää helposti 5-10 vuoteen.

Vierailija
18/42 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietokone ei hidastu jos sen pitää kunnossa.

Hidastuu, koska joutuu päivittämään ohjelmia, jotka muuttuvat raskaammiksi.

Vierailija
19/42 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun markettikonen Fujitsu Amilon kesti yli 5 vuotta. Ihan hyvin halpiskoneeksi.

Kertokaa jotain hyviä merkkejä? Etsin läppäriä.

Vierailija
20/42 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin ihmiset ostavat huonoja puhelimia. Raha. Raha. Raha.