Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton kerrostalo haussa

Vierailija
23.11.2018 |

Kuten on senioritaloja, voisi olla myös taloja johon ei saisi pikkulapsiperheet muuttaa. Ikäraja esim. 16 vuotta. Lomalla saa varata hotellin aikuiseen makuun.

Olen muuttanut 3 kertaa 4 vuoden aikana syystä, että joka talossa huutaa ja metelöi joku lapsiperhe. Ensin lestadiolaiset (lapsia abt. 10), sitten romanit, sitten joku ulkomaalaisperhe ja sitten vielä ihan kotimainen mölyapinalauma. Jatkuvaa huutoa ja mölinää.

Haluan asua kerrostalossa, mistä löytää lapsivapaa asunto. Senioritaloon en vielä pääse :( Kerrostalo aikuiseen makuun ja mä muutan heti!

Kommentit (64)

Vierailija
42/64 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi muuten 5/5, paitsi että teinit ja aikuiset kyllä mekastavat pahemmin. Pikkulapset eivät kännää eivätkä paisko huonekaluja ja kaljatölkkejä klo 3.21

Ap voisi käyttää korvatulppia, tulisi halvemmaksi kuin jatkuva muuttaminen. Niinhän me terveet teemme, jos olemme herkkäunisia.

Halvoilla alueilla asuua vain wt sakkia, siis muualta tulleiden lisäksi, siinäpä tämä ongelma onkin ja sinne missä ihmiset osaavat käyttäytyä, ei ole varaa monella muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi talo jossa vain yksiöitä ja kaksioita eikä hissiä. Itse asuin sellaisessa 5 vuotta ja koko aikana talossa oli vain yksi yh lapsensa kanssa ja he asuivat kämpässään alle vuoden.

Nää on nykyään täynnä jotain 3-4 henkisiä muualta tulleita, ei toimi enää tämä malli.

Vierailija
44/64 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo jossa on pelkkiä yksiöitä ja ehkä pieniä kaksioita karkottaa hyvin lapsiperheet.

Eipä näitä näytä juuri missään olevan ja huhujen mukaan ulkkikset ovat täyttäneet jo yksiötkin perheineen?

Vierailija
45/64 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko senioreiden olevan hiljaisia? Kun kuulo heikkenee, niin tv ja radio pauhaa. Tai dementian/harhaluuloisuuden iskiessä mekastetaan sekä kotona että rappukäytvässä. Useimmat lapset sentään nukkuvat öisin, toisin kuin seniorit. 

Vierailija
46/64 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko senioreiden olevan hiljaisia? Kun kuulo heikkenee, niin tv ja radio pauhaa. Tai dementian/harhaluuloisuuden iskiessä mekastetaan sekä kotona että rappukäytvässä. Useimmat lapset sentään nukkuvat öisin, toisin kuin seniorit. 

Tasainen telkkarin pauhu on paljon vähemmän häiritsevää kuin se, että naapurin pikku pirkkopetteri saa yhtäkkiä jonkun kohtauksen ja päättää kiljua suoraa rääkyä seuraavan vartin verran.

Vierailija
47/64 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella isoja lainopillisia ongelmia, kun joku lapsettomaksi julistetun kerrostalon asukkaista pamahtaakin paksuksi, eikä halua muuttaa pois.

Vierailija
48/64 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sieltä pitäisi saada ulos juhlijat, kännääjät, muusikot, vuorotyöläiset, lista se vaan jatkuu ja jatkuu

Vierailija
49/64 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten pitäisi olla ns. hiljaisia taloja. Jossa oikeasti ihmiset eläisivät häiritsemättä muita. Bileporukka ja meluisat lapsiperheet voisivat vuorostaan asua vaikka melutaloissa, joissa hiljaisuuden noudattamisella ei olisi niin väliä. Kaikki olisivat tyytyväisiä.

Vierailija
50/64 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten pitäisi olla ns. hiljaisia taloja. Jossa oikeasti ihmiset eläisivät häiritsemättä muita. Bileporukka ja meluisat lapsiperheet voisivat vuorostaan asua vaikka melutaloissa, joissa hiljaisuuden noudattamisella ei olisi niin väliä. Kaikki olisivat tyytyväisiä.

Jaha. Ja miten tällainen käytännössä toteutettaisiin? Ehdotuksia?

Vierailija
51/64 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jadejade kirjoitti:

Olisi ääniyliherkkälle vaikea uniselle ihmiselle todella tarpeellista asua lapsivapaassa talossa! kyllähän lapsi perheillä riittää valinnan varaa kun about kaikki talot heidät ottaa huomioon, ja hyvä niin! MUTTA miksi ei voisi olla muutama kerrostalo jossa ei lapsi perheitä olisi? nyt asun opiskelija asunnossa joten täällä ei lapsia ole, mutta ikuisesti ei täällä voi asua ja pelottaa jo etukäteen että jos tulevaisuudessa naapuri saa vauvan joka sitten huutaa 24/7 ainakin ekan vuoden ajan, ja kyllähän lapset möykkää sitten vanhempanakin, ja heidän pitää saada leikkiä ja pitaa kohtuullista ääntä ilman että naapurin täti tulee valittamaan :P mitään mulla ei todellakaan itsellä ole lapsia vastaan, päinvastoin tykkään heistä kyllä! Mutta omassa kodissa pitäisi kaikkien saada olla rauhassa, nukkua, työskennellä ym. tietenkin tällaista lapsetonta taloa saisi pitää myös muuten meluvapaana esim. asettamalla talon sääntöihin hitusen tiukemma

Omat Vela-talot!

Vierailija
52/64 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah hijainen talo, kyllä olis ihanaa! Muuttaisin sinne heti

Vierailija
53/64 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aah hijainen talo, kyllä olis ihanaa! Muuttaisin sinne heti

Minä asun hiljaisessa talossa. Naapureina ei ole lapsiperheitäkään. Ruoholahti, Helsinki.

Vierailija
54/64 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko asunut senioritalossa? Minä olen. Täysin häiriötön talo Kampissa keskellä Helsinkiä.

Vierailija
55/64 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen pidempään etsinyt valkoroskatonta taloa, mutta aina jokaisessa asuu joku kännikirsi alkkisaatu. Mistä voisi löytää alkoholisistivapaan kerrostalon, jossa asuisi vain sivistyneistöä jolla ei päihderiippuvuuksia. Ja suomesta. 

Vierailija
56/64 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, muutkin metelöivät, mutta ongelma onkin siinä, että lapset saavat metelöidä kuinka paljon tahansa mihin vuorokauden aikaan tahansa ja jos valitat, niin asialle ei tehdä mitään, koska lasten äänille nyt ei muka vain voi yhtään mitään.

Juuri tämä. Aikuisten kanssa voi aina keskustella äänistä, mutta lasten kohdalla selitys on yleensä se vanha että pitää vain sietää kun nämä ovat niitä elämän ääniä. Sentään aikuisten äänistä voi tehdä myös ilmoituksen, jos vaikka bilettää liian äänekkäästi.

Kannattaa asua jossain, missä ei ole lähellä koulua tai päiväkotia, yleensä lapsiperheet haluavat asunnon juuri näiden läheltä.

Vierailija
57/64 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasainen telkkarin pauhu on paljon vähemmän häiritsevää kuin se, että naapurin pikku pirkkopetteri saa yhtäkkiä jonkun kohtauksen ja päättää kiljua suoraa rääkyä seuraavan vartin verran.

Minulla tuollainen naapuri, paitsi ei ole pikku pirkkopetteri, vaan iso, aikuinen pirkkopetteri. Se pikkupirkkopeteri sentään (Toivon mukaan) kasvaa ja lopettaa huutamisen, mutta aikuinen pirkkopetteri :I.... 

Vierailija
58/64 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Ja miten tällainen käytännössä toteutettaisiin? Ehdotuksia?

Kerrostalon omistava taho huolehtisi itse vuokralaisvalinnasta ja asuisi kerrostalossa itsekin. Määräaikaiset vuokrasopimukset ja jos ei tunnu osaavan elää hiljaisesti, niin vuokrasopmusta ei uusita. Vuokra tarpeeksi korkealle tasolle ja sitä _alennettaisiin_ sitten siitä lähtötasosta, jos osaa elää taiten. 

Vierailija
59/64 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko asunut senioritalossa? Minä olen. Täysin häiriötön talo Kampissa keskellä Helsinkiä.

Minäkin olen asunut talossa, jossa oli pelkkiä ikäihmisiä eikä missään ole ollut niin hiljaista kuin siellä. Nykyinen talokin on hiirenhiljainen silloin, kun naapurissa asuva lapsiperhe on poissa. Olen myös asunut talossa, jossa asui paljon nuoria eikä heistäkään ollut häiriötä, tuossakin talossa ainoat meluajat oli lapsiperheet. Nykyään lasten annetaan riehua asunnossa ihan rajattomasti ja se on ihan uskomattoman häiritsevää.

Vierailija
60/64 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut talossa, jossa paljon eläkeläisiä, se vasta oli hiljainen ja rauhallinen talo. Taivaallinen rauha olla ja elää kotonaan, joka on monelle lepopaikka työn ja muun elämän rasituksista.

Sitten taloon muutti lapsiperhe, joka terrorisoi rauhaa päivisin ja myös öisin. Sinne menivät hyvät yöunet ja palauttava lepo ja tilalle tuli stressaava tieto, että koska tahansa voi jatkua häiritsevä meteli lapsiperheen asunnosta.

Vanhemmat pitivät lasten tuottamaa meteliä normaaleina elämän ääninä. Siinä kiljumisessa ja huudossa ei ollut mitään normaalia. Normaalia olisi hetkittäinen äänitason nousu, ei jatkuva älämölö.