Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä lapset paljon pois koulusta?

Vierailija
23.11.2018 |

Mulla on paha uniongelma ollut jo vuosikausia. Nukahdan pahimmillaan vasta kuudelta aamulla tai sitten valvon yli vuorokauden ja nukahdan sitten sikeästi. 6-7 kertaa kuukaudessa käy niin että en herää herätyskelloon ja lapsi jää herättämättä kouluun.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä laiska äiti olet. Lastensuojelun asia !

Vierailija
2/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lapselle herätyskello

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 14-vuotias enkä ole ollut tänä vuonna päivääkään pois koulusta. Kammottaa ajatuskin.

Hanki lapsellesi herätyskello. Itse herään aina sen avulla kuudelta, ja äiti voi nukkua vielä vaikka tunnin jos haluaa.

Vierailija
4/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta lapselle herätyskello

Kolmasluokkalsinne kyseessä. Herätyskello on, mutta hänkään ei siihen herää tai sitten sammuttaa sen.

Ap

Vierailija
5/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 14-vuotias enkä ole ollut tänä vuonna päivääkään pois koulusta. Kammottaa ajatuskin.

Hanki lapsellesi herätyskello. Itse herään aina sen avulla kuudelta, ja äiti voi nukkua vielä vaikka tunnin jos haluaa.

Miksi on kammottava ajatus olla pois päiväkin koulusta?

Vierailija
6/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ja toi nyt vaan ei käy.

Vierailija
7/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko neuvoja?

Vierailija
8/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja miksi ei? ohis

Vierailija
9/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi säännöllisesti myöhästyy tai on poissa koulusta parinakin päivänä viikossa, niin koulu luultavasti ottaa jossain vaiheessa yhteyttä sosiaalitoimeen. Siellä selvitellään, mistä myöhästelyt ja poissaolot johtuvat ja mietitään tarvittavia tukitoimia. On vanhemman velvollisuus huolehtia lapsensa koulunkäynnistä. Minkälaista apua olet hankkinut itsellesi?

Vierailija
10/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on lastensuojeluasia jos et saa tilannetta korjattua.

Vierailija
11/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan voi aoittaa lapselle tarkastussoittoa?

Ja kai sinä töihin menet? Mitä ne siellä sanoo?

Vierailija
12/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen ei kuitenkaan lähde itsenäisesti herätyskellon soitua kouluun. Kyllä hänen koulutielle suoriutumisestaan pitää huolehtia monin tavoin: aamiainen, pukeutuminen jne. Vähän vanhemman kanssa voisi kai homma onnistua niin, että vekkari soimaan, aamupala jääkaappiin mikrokuumennusta vaille valmiiksi ja vaatteet johonkin tuolille tai sohvalle puettavaksi. Se on varmaan tapauskohtaista, onnistuuko tällainen toisella vai neljännellä luokalla.

Tuo 6 - 7 kertaa on aika paljon. Sehän on suunnilleen joka neljäs tai jopa joka kolmas päivä. Oletan, että Wilmassa on käyty vilkasta keskustelua opettajan kanssa, tai tällaisessa tilanteessa kai pitäisi jo jutella puhelimessa tai paikan päällä. Mitä lääkäri on tuumannut uniongelmasta? Minä olen potenut masennusta ja herra ties mitä vuosikaudet, eikä minullakaan ole noin vaikeaa nukkumiseni kanssa ollut, joten tilanne on kyllä hyvin poikkeuksellinen.

Keskimäärin mukulat ovat aika terveitä. Eiköhän tyypillistä ole se, että lukuvuoden aikana on muutama poissaolopäivä. Pitemmät sairastelut, joista kertyy useampi peräkkäinen poissaolopäivä tai peräti viikoissa mitattava aika, ovat poikkeuksia. Kouluhan on siitä raadollinen paikka, että ainakin minun lapsuudessani sinne hankkiuduttiin vaikka kyynärsauvojan varassa ja jalka kipsissä, vaikka aikuinen olisi vastaavassa tilanteessa ollut saikulla pitkään.

Vierailija
13/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa on 20-22 koulupäivää ja jos on pois 6-7 kpl, niin se tarkoittaa, että poissaoloja on 27-35%. Sen verran,että tuosta voi jättää lapsen luokalleen.

Vierailija
14/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi sai teini-ikäisenä olla pois jos väsytti liikaa. Oli esim pelannut koko yön. En ikinä pakottanu kouluun, päin vastoin, sanoin että jää vaan lepäämään. Ei kuitenkaan kovin usein jäänyt. Mutta sai itse päättää. Nyt on hyvinkin menestynyt Di.

Vierailija
15/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sairaslomalla vuoden joten kotona olen kyllä. Unilääkkeet ovat ajoittain käytössä mutta ei niitä voi säännöllisesti käyttää. Lääkäri nyt ei paljon mitään mahda. Itse luulen että vuorotyö ja monta vuotta kestänyt yötyö on sotkenut rytmini lopullisesti.

Ap

Vierailija
16/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuten huomasit ihmiset ovat välittömästi lähettämässä lastensuojelua kimppuusi. Ota lapsi kotikouluun! Meillä ja muilla on sujunut loistavasti ja lapset pärjäävät hyvin yhteiskunnassa 🙂

Vierailija
17/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se niin pieni lapsi, joka on liian pieni tekemään aamuhommiaan itse, tekee sen 6-7 aamua/päivää kuukaudessa? Tuskin hän nukkuu iltapäivään? Hengaa nälissään kotona äidin kuorsatessa? Tuo on niin räikeä laiminlyönti että todellakin lastensuojelusta apua jos ei muuta keksi. Ethän sinä voi olla vastuussa lapsesta jos et saa itseäsi tajuihisi lapsen tarvitessa.

Vierailija
18/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autatko edes lasta sitten opiskeluissa vai jääkö opittuihin aina tuollaisia reikiä?

Vierailija
19/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autatko edes lasta sitten opiskeluissa vai jääkö opittuihin aina tuollaisia reikiä?

Ainakin opettaa että kouluun voi mennä silloin kun sattuu jaksamaan.

Vierailija
20/49 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se niin pieni lapsi, joka on liian pieni tekemään aamuhommiaan itse, tekee sen 6-7 aamua/päivää kuukaudessa? Tuskin hän nukkuu iltapäivään? Hengaa nälissään kotona äidin kuorsatessa? Tuo on niin räikeä laiminlyönti että todellakin lastensuojelusta apua jos ei muuta keksi. Ethän sinä voi olla vastuussa lapsesta jos et saa itseäsi tajuihisi lapsen tarvitessa.

Lol!