murrosikä alkanut enkä uskalla pitää rintsikoita vaikka pitäis!! 11v tyttö tarvii apua!!
Elikkäs oon 11v tyttö jolla murrosikä jo aika pitkällä. Häpykarvoja ja muita karvoja jo aika paljonkin (Joskus sheivaan) pituuskasvu on ollut VALTAVA, mieliala vaihtelee, valkovuotoa ollut jotain 1v ja puol. Menkatkin pelottaa!! mutta kuitenkin mulla nyt rinnat on kasvanut puol vuotta jo aika runsaasti jos nyt ajatellaan nin ne on noin 5-10cm pitkät (en oo varma sanotaanko niitä pitkiks mutta kuitenkin koko jotain semmosta luokkaa) ja oon saanut semmotteet pienet juuri TASAN sopivat rintaliivit mun rintoihin (ei toppauksia, ne ovat kyllä pienet mutta OIKEAT rintaliivit) semmotteet pient vaa. Mutta mua pelottaa kun en uskalla käyttää niitä koulussa OLLENKAAN!! Varsiinkaan liikunnassa kun tyttöjen pukkarissa vaihetaan liikkavaatteet. Kaikki käyttää vaan minitoppeja ja jos käyttäisin rintaliivejä niinkuin haluisin ja tarvitsisin nii kaikki OIKEESTI vaan dissais mua :( mulla myös näkyy nännit läpi paidasta joten auttakaa pliis!! ja oikeesti thx jos luit tänne asti ja varsinkin jos vastaat ja autat mua :) oikeesti mun luokkalaiset tulis dissaa mut tarviin rintsikoit. ja enuskalla puhua kenellekkään :( mut siinä se :) AUTTAKAA PLIISSSS!!!! <3
Kommentit (12)
Kasvappa vähän. Ketä oikeesti nolottaa tuollainen asia?
Sano niille kehittymättömille, että ehkä ne joskus teillekin kasvavat.
Älä huoli, googlaa netistä rintaliivikokolaskuri ja noudata niitä ohjeita. Sitten laitat vaikka lapun äidille tai jollekin ja pyydät ostamaan sen kokoiset. Ja kannattaa ehdottomasti käyttää, siitä on vaan hyötyä. Kaikki kasvaa eri tahtia ja tuskin ne sun luokkalaiset sitä hirveästi paheksuu jos käytätkin.
T:14v
Tuo vaihe tulee kaikille ennemmin tai myöhemmin vastaan, eikä tietenkään ole helppoa olla se ensimmäinen. Yritä mieluummin olla ylpeä asiasta, että oletkin ensimmäinen, joka saa oikeat liivit. Jos joku pilkkaa, anna niiden pilkata, äläkä ota sitä henkilökohtaisesti. Kyse on vain samasta jännityksestä, mitä itsekin nyt koet. Oikeasti varmasti ovat ennemmin uteliaita ja ahdistuneita omalta kohdaltaan saman jutun kohtaamisesta. Voit myös aluksi vaihtaa liikkavaatteet vaikka vessassa ja sitten jossain vaiheessa palata takaisin pukkarin puolelle.
Jos kerta koet, että tarvitset ne rintsikat, olet varmasti oikeassa ja olosi on mukavampi ne päällä. Kunhan uskallat ensimmäiset kerrat pitää niitä koulussa, huomaat, että ei se niin erikoinen asia olekaan. Tiedät ainakin sitten, ettei paidan läpi paista mitään ja paikat saavat tarvitsemaansa tukea.
oikeet ne on vaikka pienet :) oikeen näköset, samanlaiset kun oikeet rintsikat, selän takana ne nipukat jne :)
ja kiitos kaikki ihanat avustanne <3 alan sitten varmaan jossain vaiheessa käyttämään niitä :) kun vielä pikkasen rohkenen! tässä rohkenin jo huomattavasti kun apua sain :) kiitos ihanat <3
Käy ennen liikuntatuntia vessassa vaihtamassa päälle se pikkutoppi. Tunnin jälkeen taas rintsikat. Ongelma ratkaistu.
Sanokaapas vaan niille että en halua että.nännini näkyy paidan läpi
Sanot niille luokkatovereille suoraan niin kuin asia on jos alkavat pilkata. Sinulla kasvaa rinnat ja tarvitset jo rintaliivit. Jos joku vielä nitisee niin sanot että älä huoli, kyllä sinäkin ne joskus saat, mutta minulle irviminen asiasta ei nopeuta asiaa.
Kokolaskurit löytyy netistä ja myyjiltäkin voi kysyä apua kaupassa :) he ovat siellä sitä varten. Tsemppiä! <3 Itsekin olin luokkani ensimmäinen jolla kasvoi rinnat. Meillä ei kukaan arvostellut rintsikoiden käyttöä ainakaan päin naamaa.
Ei hätää, tuskin kukaan kiusaa. Ihan normaali asia se on ja luulen että oikeasti moni muukin luokallasi käyttää jo liivejä.
Ei ne oikeat oo jos on pienet eikä pienet liivit näytä eikä tunnu hyvältä. Sanot äitille että lähette liiviostoksille.