Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen täysin epäonnistunut äitinä

Vierailija
22.11.2018 |

Tyttäreni on 17 vuotias. Sain juuri kuulla opettajalta miten huonosti hänen koulunsa menee. Hän on laiska ja mihinkään ei löydä motivaatiota. Kiukkuaa ja tiuskii kotona. Tiesin ettei jaksa panostaa kouluun, mut mulle olis riittäny tutkinto vaikka sitten rimaa hipoen, mut ei onnistu.
Olen aina painottanut koulun tärkeyttä ja että ammatti on hommattava ennen kuin muuttaa pois kotoa.
Kiltisti lähtee joka aamu kouluun ja onkin siellä koko päivän, mut perseilee siellä kokoajan.
Olen yrittänyt lahjontaa, uhkailua ja kiristämistä. Ei hyötyä. Olen keskustellut rauhallisesti ja välillä huutamallakin.
Kotiintuloaikoja noudattaa kiltisti ja hoitaa silloin tällöin kotityötkin.

Hän ja hänen paras kaverinsa on samalla luokalla, joten saavat toisistansa tukea ja yllyttävät toisiaan typeryyksiin. Tekis mieli vaan heittää hanskat tiskiin ja antaa olla. V*ituttaa niin ettei veri kierrä.
Myönnän, että olen ollut liian leppoisa vanhempi ja nyt taitaa olla jo liian myöhäistä korjata asia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan yh? Siitä ne ongelmat johtuvat. Lapselle ei tee hyvää kasvaa eroperheessä.

Vierailija
2/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan yh? Siitä ne ongelmat johtuvat. Lapselle ei tee hyvää kasvaa eroperheessä.

Olet varmaan astetta tyhmempi? Siitä sun ongelmat johtuvat. Toivon, että sulla ei ole lapsia, koska ei tee hyvää lapselle kasvaa sinunlaisesi kanssa.

T. Yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä pointti tuo ero juttu.. Minkä ikäesenä rosit lapsen isästä? Jos siis olet eronnut.. Tietääkseni jos vanhemmat eroaa tytön ollessa n. 5 vuotias, aiheuttaa se lapsuudessa koettu ero isästä masennusta nuoruusiässä. Jos olisin sinä, veisin lapsen terapiaan..

Vierailija
4/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan astetta tyhmempi? Siitä sun ongelmat johtuvat. Toivon, että sulla ei ole lapsia, koska ei tee hyvää lapselle kasvaa sinunlaisesi kanssa.

T. Yh

Se nyt vaan on totuus että yh-perheistä tulevat lapset eivät pärjää niin hyvin elämässä kuin kahden vanhemman perheet. Ei se totuus siitä miksikään muutu vaikka kuinka toisin toivoisit. Suurin osa korkeakoulutetuista tulevat tavallisista perheistä, ja suurin osa rikollisita tulee eroperheistä. Näin se nyt vaan on.

Vierailija
5/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku ihan tosissaan, että vastaavia ongelmia ei ole perheissä jossa läsnä molemmat vanhemmat? 😂😂

Vierailija
6/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, kaikki vanhemmat tekevät virheitä joka päivä, valitettavasti. Jos olet kuitenkin ollut rakastava ja tukeva vanhempi plus huolehtinut lapsen perustarpeista, niin sitten et mitenkään voi olla täysin epäonnistunut vanhempana. Nykyään on ihan tutkimusten mukaan monilla nuorilla vaikeaa häiriökäyttäytymistä. Sillä yritetään olla kovista, kun on oikeasti vain epävarma. Myös media vaikuttaa aivan hurjasti tänä päivänä nuorten kehitykseen. Tiedän tapauksia, joissa aivan järkyttävistä teinipaskiaisista on aikuisina tullut todella mukavia ja vastuullisia ihmisiä, kun on päässeet tuon kamalan vaiheen yli. Koita jaksaa sitä odotellessa. Muista antaa itsellesi myös hyvää palautetta, kun onnistut vaikka pienissäkin asioissa. Tsemppiä!!

Vierailija
7/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku ihan tosissaan, että vastaavia ongelmia ei ole perheissä jossa läsnä molemmat vanhemmat? 😂😂

ei läheskään yhtä paljon.

Vierailija
8/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä surkuttele itseäsi. Lapsesi ovat joskus ongelmissa. Olemme saaneet lukea viime päivinä lehdistä nuorten tekemiä kauhutekoja.

Vierailija
9/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yh

Isättöminä kasvaneilla lapsilla on ihan tutkitusti enemmän ongelmia elämässä. Taitavat olla tosi tyhmiä ne tutkijatkin vai?

Vierailija
10/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaaja nro 6. Tytöllä on ihan hyvä ja turvallinen KAHDEN vanhemman koti, vaikka pari trollia täällä muuta väittääkin.

Hänellä oli vaan niin isot ja ihan järkevät suunnitelmat tulevaisuudelle, mut kaikki menee nyt uusiksi ja vuosia eteenpäin. Harmittaa hänen ja itsenikin puolesta.

Ap

Vierailija
11/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta siitähän ei ole edes kysymys. Kyse on esiintymismäärästä, ei siitä etteikö esiintuisi ollenkaan, kuten sinä väärin siinä naureskelet.

Vierailija
12/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä olisi laittanut vaimon treenaamaan ulkonäköä ja lapsen noudattamaan sääntöjä.

Mutta sellainen on huono mies vaikka kaikki voittaisivat.

Vierailija
13/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kartalla siitä, mitä nuori haluaa ammatikseen tehdä? Jos on ihan hukassa, ammatinhankinnan pakolla uhkailu ei kauheasti lämmitä nuoria jos niillä on omia kriisejä sen suhteen. Jos on muuten kiltti, tunnetko nuortasi muuten? Millainen ihminen se on? Ehkä sillä painaa joku mieltä jonka takia se ei ajattele tulevaisuuttaan realistisesti. Masennus, kaapista tulon pelko, joku nolo sairaus, jne. Koita selvittää onko sillä joku ratkaistavissa oleva pulma joka on saanut vallan.

Vierailija
14/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa kärsiä tytär ADHD:sta. Tytär voi kehnosta koulumenestyksestään huolimatta pärjätä elämässä. Monet huippuälykkäät yrittäjät ovat olleet pitkästyneitä koulussa.

Vierailija
15/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yhtä epäonnistunut kuin minä. Mulla oli ihan sama juttu, paitsi, että tyttäreni teki sitten itsemurhan. Ja kyllä, vein tyttöni psykiatrille ja vaikka minne. Ja oli se erokin takana eli niille, jotka kannattavat eroteoriaa, tässä vahvistusta. Kaikille tuomitsijoille kerron, että pahin rangaistus on jo tullut ja lisää lyömistä ei tarvita. Itse ajattelen, ettei kukaan ole tahallaan paska äiti ja parhaani minäkin yritin. Nyt saa sitten joka vuosi itkeä, kun tuttavien tyttäret valmistuvat, menevät naimisiin ja saavat tuttaville lapsenlapsia.

Ja mäkin olin ihan kypsä tyttööni, kun ei mikään puhe auttanut eikä teko. Nyt saa sitten siitäkin kantaa syyllisyyttä yksinäisen loppuelämän.

Koeta silti puhua tytölle siitä, miten tärkeä hän sinulle on. Jos pääset pari vuotta kitkuteltua eteenpäin, hän alkaa aikuistua ja ymmärtää itsekin tekojensa seuraukset.

Voimia sinne!💟

Vierailija
16/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastaaja nro 6. Tytöllä on ihan hyvä ja turvallinen KAHDEN vanhemman koti, vaikka pari trollia täällä muuta väittääkin.

Hänellä oli vaan niin isot ja ihan järkevät suunnitelmat tulevaisuudelle, mut kaikki menee nyt uusiksi ja vuosia eteenpäin. Harmittaa hänen ja itsenikin puolesta.

Ap

Uskoo ken tahtoo.

Vierailija
17/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerys. Et näe metsää puilta ja nyt täytyy toisten selittää.

Tuohon ikään kuuluu tuo käytös eli teini-ikä.

Ketään ei voi väkisin pakottaa tiettyyn malliin ja tuloksiin mitä sinä haluat.

Ei ihme että protestoi.

Vierailija
18/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittymisongelmaa? Mulla meni koulu päin peetä diagnosoimattoman ADHD:n takia.

Vierailija
19/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaveri on sellainen minkä seurauksena ei tee hyvää, kannataa koittaa jotain harrastusta yms. mistä saisi uusia ystäviä. Joskus voi olla järkevää vaihtaa toiselle luokalle. Mielummin asiaan kannataa puutua heti eikä vasta sitten kun ongelmat ovat pahoja.

Vierailija
20/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskittymisongelmaa? Mulla meni koulu päin peetä diagnosoimattoman ADHD:n takia.

ADHD ei ala 17vuotiaana, samaa käytöstä olisi pitänyt ilmetä koko lapsen elämän ajan.