Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa AMK-taustaiset huomioon?

Vierailija
22.11.2018 |

Järjestämme kaveriporukalla Viinejä ja juustoja -illan, johon on myös puolisot kutsuttu. Osa ystävistäni on pariutunut AMK-taustaisten kanssa ja haluaisin ottaa myös heidät huomioon tarjoiluissa. Mitä heille kannattaisi varata? Olutta ja lonkeroa ja niiden kanssa sipsejä ja suolapähkinöitä? Tämä on ensimmäinen kerta, kun tapaan heidät enkä haluaisi antaa väärää vaikutelmaa hienostelevista akateemisista

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät jouda tulemaan, kun pitää tehdä töitä. 

Vierailija
2/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ovat tottuneet pirkka-olueen ja hkn siniseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kallistun juuri oluen ja lonkeron puoleen. Siideriä voi tarjota jos ne on naisia.

Vierailija
4/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tarjoa mitään. Ei ne jouda tulemaan, ne on oikeissa töissä.

Vierailija
5/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä juttu. Itse käytät tätä wt-palstaa senkin provo.

Vierailija
6/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujutat tieteellisen keskustelun väliin pseudotieteellisiä kansantajuisia väitteitä, joihin he voivat tarttua ja osallistua keskusteluun. Ai mitä ne ovat?! voit tutustua AMK-lopputöiden tietokantaan ja saada vinkkejä sieltä!

Vierailija
7/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä aina jaksat tätä samaa?

Vierailija
8/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväsaikaan tehtävät työt eivät ole oikeita töitä? Ainoat oikeat työt tehdään iltaisin ja viikonloppuisin?

Vierailija
9/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun kannattaa puhua heille asioista, jotka kiinnostavat sinua. Monet heistä saattavat kohteliaasti arvostaa mielipiteitäsi ja nauraa sinulle vasta kotona.

Minä puhuisin sinulle hitaasti ja selkokielellä, koska olen lukenut enemmän kuin sinä ja amiskorkeelaiset yhteensä. :)

Vierailija
10/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväsaikaan tehtävät työt eivät ole oikeita töitä? Ainoat oikeat työt tehdään iltaisin ja viikonloppuisin?

Nekin. Ne ovat tottuneet tekemään töitä kaikkina aikoina. Joillakin on työ joka alkaa iltapäivällä ja kestää iltaan

Ne rakastavat työntekoa.

Vierailija
11/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amislaiset muuten eivät liiku korkeelaisten porukoissa. Jotkut muuten ovat opiskelleet vuosikausia muualla ja käyvät vuoden amista. Ne osaavat jo ammattinsa, joten amista ei siihen enempää tarvita.

Vierailija
12/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti he syövät hienostelevat akateemiset päivällisekseen. Eihän sellaisia suunsoittajia kukaan kaipaa.

Vierailija
13/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sinun kannattaa puhua heille asioista, jotka kiinnostavat sinua. Monet heistä saattavat kohteliaasti arvostaa mielipiteitäsi ja nauraa sinulle vasta kotona.

Minä puhuisin sinulle hitaasti ja selkokielellä, koska olen lukenut enemmän kuin sinä ja amiskorkeelaiset yhteensä. :)

Mua kiinnostaa vain kiinnostavat korkeelaiset. Eivät todellakaan kaikki.😜

Vierailija
14/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en voi tulla, koska olemme maalanneet tällä viikolla seinät ja pitää katsoa maalin kuivumista. Lisäksi aion pestä hiukseni juuri sinä iltana. 

Vierailija
15/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on amk-koulutus ja täytyy sanoa että satutit todella tunteitani tällä avauksella. Taisin joutua psykoosiin, mikään ei tunnu miltään. Sisälläni on kylmä.

Vierailija
16/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä asioista AMK-ystäväni esimerkiksi pitävät: Cheekistä ja JVG:stä, hiihdon seuraamisesta, lääkäreiden jumaloimisesta, tylsistä urheiluharrastuksista kuten lentopallo ja pyöräily, maitorahkasta ja Jenni Vartiaisesta. Oliko tästä yhtään apua?

Vierailija
17/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amislaiset muuten eivät liiku korkeelaisten porukoissa. Jotkut muuten ovat opiskelleet vuosikausia muualla ja käyvät vuoden amista. Ne osaavat jo ammattinsa, joten amista ei siihen enempää tarvita.

Ollaanpa nyt tarkkana. Amis ja AMK ovat selkeästi eri lajien edustajia. Amikselle voi syöttää lähes mitä tahansa, on kestävä ja sitkeä työmyyrä. Maalaisjärjen ilmentymä. AMK on oikeastaan epäonnistunut amis. Vaatii parempaa ruokaa, mutta yleensä samalle reviirille amiksen kanssa jouduttuaan pyrkii vain sabotoimaan amiksen työpanosta tuottamatta yhteisölle mitään lisäarvoa olemassaolollaan. Joskus tosin virheellisesti kuvitellaan että AMK on kehittynyt amis, ehkä johtuen siitä että AMKsi pääsy kestää pidemmän aikaa.

Syötä niille samaa tahnaa kuin akateemisille. Sitä ne AMKt kuvittelee tarvitsevansa.

Vierailija
18/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen AMK-taustainen, mutta tiedän juustoista ja viimeistä melko paljon. Tein näet vaihdon ja harkkani Ranskassa.

Puhun myös viittä kieltä, voit siis huoletta kutsua myös ulkomaalaisia, jottet vaikuta liian homogeenisesti ajattelevalta.

Olutta en juo, mutta akateemisesti koulutetut vanhempani ovat joskus näyttäneet minulle mitä se on. Lähinnä juon vettä, sillä pidän kehostani huolta. Meille tulee varmaan kiva ilta, kutsuthan minutkin mukaan!

Vierailija
19/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanpa nyt tarkkana. Amis ja AMK ovat selkeästi eri lajien edustajia. Amikselle voi syöttää lähes mitä tahansa, on kestävä ja sitkeä työmyyrä. Maalaisjärjen ilmentymä. AMK on oikeastaan epäonnistunut amis. Vaatii parempaa ruokaa, mutta yleensä samalle reviirille amiksen kanssa jouduttuaan pyrkii vain sabotoimaan amiksen työpanosta tuottamatta yhteisölle mitään lisäarvoa olemassaolollaan. Joskus tosin virheellisesti kuvitellaan että AMK on kehittynyt amis, ehkä johtuen siitä että AMKsi pääsy kestää pidemmän aikaa.

Syötä niille samaa tahnaa kuin akateemisille. Sitä ne AMKt kuvittelee tarvitsevansa.

Jos haluat opettaa muita, mee vajaaksi vuodeksi AMK: hon. Voit Osaatko ollenkaan priorisoida asioita?

Vierailija
20/48 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuulostaa sellaiselta että taidan järjestää tuoksi illaksi itselleni lisää opetushommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä