Lempiruokasi raskaana ollessa?
Listatkaapa herkuimmat toiveenne - joko ravintola-annoksista tai kotiruoasta, mitä siis mieluiten söisitte jos eteen tuotaisiin?
Kommentit (32)
Minä rakastin odotusaikanani kaikkea etikkajuttuja. Kuten suolakurkkuja, punajuuria, kurpitsaa ja kebabravintoloiden kaalisalaattia... aika hassua!
Just söin siskonmakkarakeittoa ja sen kanssa pitää ehdottomasti olla ruisleipää ja oltermannia päälle.
Pitsat ym. rasvaset teki kauppansa ekalla kolmanneksella mut enää ne ei maistu. Jätskiä menee joka päivä ainakin yks Ville Vallaton ;)
Peeveli rv 25+5
on aivan ihanaa...nam nam...ja nyt rupes tekeen jauhelihakeittoo mieli kun joku tuolla kirjoitti et se maistuu...=) Ja juustoo leivän päälle ois ihan pakko saaha. Ihme kyllä, aiemmissa raskauksissa suklaa on ollut ainut mikä maistuu varsinkin alkuraskauden aikana, mut nyt jotenkin kaikki makee etoo...paitsi salmiakkiin on kauhee himo...mut kun sitä ei oikeen saa syyä...
Nakkikeitto on hyvää. Itsetehty siis. Paahtoleipä ja tomaattisiivuja. Grillattu pekoni. Ja mieli on tehnyt jo pari kuukautta pizza hut pizzaa, sitä olensyönyt viimeksi 5 vuotta sitten... teidä mistä tuollainen himo iskenyt.
Mutta ananasta menee monta purkkia päivässä. En selviä ilman päivän ananasannosta.
ruuista käy melkein kaikki paitsi makaronilaatikko. Ajatuskin älöttää vieläkin. Ennen raskautta se oli herkkua.
Lilli81 36+6
kun pahoinvoinneista on päästy niin
1. jauhelihakeitto/kunnon lihakeitto ruisleivän, juuston ja kylmän maidon kanssa
2. Kana, grillattu broilerinliha ja riisi
3. Neljänviljan puuro
4. Kaikki hedelmät, salaatit etenkin tomaatit ja kirsikkatomaatit (menee 0,5 kg päivässä varmaan pelkkiä tomaatteja)
5. Jäätelö maistuu
Yhtään ei tee mieli: makkaraa, sipuli (YÖK!) mausteiset ruuat, jogurtti (ennen tykkäsin, nyt inhoan), ranskalaiset ja etikkatuotteet
Vaavaa rv 14+6
1. Makkaraperunat, majoneesilla ja ketsupilla (ketsupista kunnolla tykännyt viimeksi n. 10 vuotta sitten)
2. Raikas ja rouskuva kinkkusalaatti
3. Bueno el Maco hampurilaiset
Catnip, rv 10+1
olipas hauska ketju -
Mulla on ollut mielitekoja myös etikkaa kohtaan. Voisin syödä suolakurkkujuustoruisvoileipiä päivät pitkät.
Mutta se mikä mua huvitti tätä ketjua lukiessa, niin mun teki mieli oikeastaan kaikkea, mistä oli maininta.
milonmi 9+4
Mieluiten sataprosenttista ruista ja ihan kivikovaa leipää. Pehmeitä ruispaloja en edes katso, nehän on pelkkää pullaa kun ruista on vaan joku max 30 %. Tätä ennen himoitsin hapankorppua, sitten se vaihtui ruisleipähimoon. Söisin helposti kokonaisen leivän päivässä, mutta yritän vähän rajoittaa...
Jäätelöä söisin myös koko ajan, mutta siitä en näe päiväunia kuten ruisleivästä.
Liinaharja 33+1
Täällä on myös himoittu makkaraa todella paljon :) yhtenä päivänä piti ajaa vanhempien luokse grillaamaan kun omassa grillissä ei vielä kaasua ollut. Makkaran himo oli niiiiiin kova. Myös seuraavana päivänä tein kattilallisen makkara keittoa.
Toinen himo mikä on ollut niin kaikki raikkaat maut on herkullisia. Mansikat on pakastimesta syöty ja mehujää on kuningas :)
Sellaista meillä
Heidi <3 toukka 13+4
Mä himoitsen salaatteja, pakastettuja baby-porkkanoita oon keitelly melkein joka päivä ja jostakin syystä munakkaaseen on ihan hillitön himo, normaalisti en siitä tykkää..pitsa raxin salaatti puffettia ei voi ohittaa jos paikan ohi satun kulkemaan, niitä pitsoja ei tee yhtään mieli mutta salaatti sörsseleitä söisin monta lautasellista, mies onki jo ihan täynnä koko paikkaa;)
Queen rv27+0