Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö Mirtazapin vetämättömän olon koko seuraavaksi päiväksi?

Vierailija
21.11.2018 |

Univaikeuksiin menee 15mg. On alkanut olla aika tukkoista tämä oleminen. Aikaisemmin olen ottanut puolikasta/vartikasta pilleriä, mutta lääkärin suosituksesta (masennustausta) nostin kokonaiseen pilleriin. Hänen mukaansa annoksen nostaminen auttaisi oireisiin. Pitäisikö lääkitys laittaa sittenkin katkolle unienkin uhalla? Muuta lääkitystä ei mene tällä hetkellä. Olen myöskin raitis ja savuton.
.
Onko muilla minkälaisia kokemuksia asiasta?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mulle teki tosi väsyneen olon koko seuraavaksi päiväksi, vaikka vain puolikasta söin. Luulin että liittyy vain yleisesti masennukseen tuo väsymys, mutta se helpotti kun lopetin ko lääkkeen. Nyt vaihdettiin toiseen lääkkeeseen.

Vierailija
2/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, väsynyt olin, ja sitä seuraavana päivänäkin vielä vaikka en olisi ottanut sinä iltana lääkettä. Kamalin oire oli alituinen nälkä. Olen aina osannut syömisen ja painonsäätelyn ihan automaattisesti, sen kummempaa vaivaa näkemättä, enkä osannut yhtään suhtautua siihen että näläntunne oli suurimman osan ajasta feikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erehtyy ottamaan aamulla niin nukahtelee pitkin päivää. Se kyllä tekee sumean ja väsyneen olon seuraavaksi päiväksi. Mutta siihen ilmeisesti tottuu jos pidempään käyttää.

Vierailija
4/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin teki. Myös se näläntunne ja makeanhimo oli jotakin järjetöntä!

Vierailija
5/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin päiväväsymys väistyy alkuoireilun jälkeen yleensä. Kauanko olet lääkettä käyttänyt? Otathan sen ajoissa illalla?

Mirtatsapiini on siltä erikoinen lääke, että pienempi annos väsyttää enemmän, suurempi taas auttaa masennukseen.

Vierailija
6/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainoa mikä ei tee. Mutta ei uniongelmiin yhtä kokonaista! Toimii parhaiten 1/3 tai 1/4 tabletilla

Otan tuon murun klo 20 ja nukkumaan 22.

Makean tms himoa on mutta en syö ylimääräistä, paino ennallaan 1,5v käytön jälkeen

Vierailija
7/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mirtza ei nukuttanut ollenkaan illalla. Toisaalta aamulla kesti monta tuntia herätä kunnolla. Kahden kuukauden kokeilusta heitin viimeisen viikon lääkkeet roskiin. Lääkärille kerroin rehellisesti että näistä on enemmän haittaa eikä ollenkaan hyötyä.

Vierailija
8/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi tasan 2 viikkoa, ja sinä aikana aiheutti myös voimakasta päiväväsymystä. Sitten päiväväsymys katosi, mutta myös unilääkevaikutus. Ja vaikka lääke ei edes auttanut, oli yhtä h*lvettiä päästä niistä eroon, kamalat vieroitusoireet.

Vierailija
9/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska että tätä käytetään unilääkkeenä, koska kyseessähän on masennuslääke, jonka pakkausselosteessa sanotaan että voi aiheuttaa uneliaisuutta muutaman ensimmäisen käyttöviikon aikana, mutta elimistön totuttua lääkkeeseen väsyttävä vaikutus poistuu. Hieno unilääke...

Vierailija
10/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt puolivuotta 1/4 tbl huonoon nukkumiseen. Noin vajaan viikon käytön jälkeen aamutokkuraisuus helpottaa. Luulen, tämän johtuvan siitä, että univelat oli nukuttu pois siinä vaiheessa.

Nyt pidän parhaillaan taukoa lääkkeen käytöstä. Yllättäin mitään lopetustoireita ei ole ilmennyt. Nukun kevyemmin ja vähemmän nyt ilman lääketukea.

Mielestäni on hyvä lääke krooniseen vähäunisuuteen. Mieliala on parempi ja olin päivisin rauhallisempi kun otin 1/4 tablettia illalla. En tiedä johtuiko itse lääkkeen rauhoittavasta vaikutuksesta vai olinko vain pois siitä elimistön ylivirittyneestä tilasta, jonka krooninen vähäunisuus aiheuttaa.

Suosittelen tuotetta lämpimästi kokeilemaan. Voin sanoa, että avioero (hain itse) ei toteutunut kun aloin nukkumaan kunnolla.

Pidän nyt taukoa tästä lääkkeestä, mutta aion ottaa heti uudelleen käyttöön, jos huomaan itsessäni ärtymystä, väsymystä, nopeaa pulssia jne. Ne ovat itselläni merkkejä liian vähäisestä unesta. Perheenjäsenet ei tienneet tästä puolenvuoden kokeilusta, joten ei se merkittävästi vaikuta olemiseen. Teki siis sisäisen rauhallisemman olon ja tieto siitä, että pääni saa levättyä yön yli oli huippua .)

Vierailija
11/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee! Sain unilääkkeeksi pienellä annostuksella. Joo, nukuttaa hyvin, mutta elämästä ei tullut siinä koomassa mitään joten lopetin käytön.

Vierailija
12/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun viesti poistettiin? Sanoin että nää lääkkeet sekoittaa aivokemiaa entisestään. Eikö sitä saa sanoa ääneen? Kuka tätä palstaa vahtii?

Vierailija
13/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 11 lisää vielä.

Itseäni motivoi käyttämään ja jatkamaan lääkettä ajatus, että on parempi itselleni ja lähiympäristölle, että olen huonompi muistisempi, mutta leppoisampi, kuin kireä, joka asiaan kärppänä tarttuva ja helposti hermostuva.

Vierailija
14/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle nro 11, onko mielestäsi tervettä että perheenjäsenesi eivät tiedä lääkekokeiluistasi? Mun mielestä erittäin outoa, ja myös todella epäreilua heitä kohtaan. Mielialalääkkeet voi aiheuttaa uskomattomia sivuvaikutuksia, joita et itse heti huomaa, mutta läheisesi huomaavat. Esim persoonallisuuden muutoksia ym. Todella outoa että teet "lääkekokeiluja" salaa läheisiltäsi.

Vierailija
15/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös!!! Tuntui kokoajan, että on nälkä. Ja mä näin kauheita painajaisia. Lopetin kyseisen lääkkeen melko pian

Vierailija
16/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi että te tarvitsette lääkettä jotta voitte nukkua! Eikö se kerro teille että jotain on elintavoissa vakavasti pielessä? Se, että ei saa nukutuksi ilman lääkettä pitäisi olla jo hälyyttävä merkki siitä että jotain on pielessä. Muuttakaa elintapojanne ensin; liikunta, terveellinen ruoka, kahvi pois jne. Ai niin, muta se vaatii ponnistelua, helpompi vaan ottaa nappi suuhun ja ei tarvitse itse tehdä mitään. Säälittävää. Kertoo jotain ihmiskunnan kunnosta. Tarvitaan masennuslääkkeitä, että jaksetaan mennä töihin, ja tarvitaan unilääkettä että nukahtaa. Miettikää omilla aivoillanne onko tuo terveellistä?

Vierailija
17/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen lääkehän on nimenomaan unta tukeva masennuslääke. Masentuneella kun uni on saattanut olla päin seiniä jo pitemmän ajan.

Ainakin kun aloittaa nuo lääkkeet uutena, niin täräyttää kyllä melkoisesti ensimmäisinä iltoina. Otin itse vapaapäiviä vasten ja hyvä niin kun seuraava päivä meni istualteen nukkuessa. Tuo olotila tasoittui kyllä parin lääkkeen jälkeen.

Nykyisin otan enää silloin tällöin jos on monta yötä mennyt päin hanuria silloin kun haluan oikeasti nukkua. Kun kroppa ei ole aineeseen tottunut, se pienikin murena laittaa tajun kankaalle ja höyryt haihtuvat seuraavana aamupäivänä.

Itselläni oli aikanaan siis 15mg-30mg masennukseen ja unen tukemiseen.

Äidilleni määrättiin tuota juuri äskettäin jotta saa nukahdettua ja nukuttua kunnolla, ilmeisesti 15mg:sta puolet annoksella.

Vierailija
18/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolikas tai 1/4 uneen, 15mg tai yli mielialaan

Jotkut lääkäritkin tuntuvat määräävän tätä väärin. Ja ihmisillä on täysin vääriä harhakäsityksiä että isompi annos parantaa unta ja tehostaa unettavaa vaikutusta, kun todellisuus on täsmälleen toisinpäin, 1/4 aiheuttaa sikeämmän unen (ja myös kovemman tokkuran seuraavana päivänä) kuin 1/2 tabletti. Ja kokonainen 15 mg tabletti ei välttämättä auta unettomuuteen pätkääkään.

Itsellä nousi paino 15-20 kg mirtan ja essitalopraamin takia muutamassa kuukaudessa.. En koske enää kumpaankaan, ikinä.

Vierailija
19/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 11. Mielestäni tämä 1/4 tabletti ei ole niin merkittävä kokeilu, että tarvitsisi kertoa lapsille. En usko persoonan muuttuvan.

Toisaalta minun huono nukkuminen on kaikkien tiedossa ja puoliso tietää, että minulle on määrätty tätä kyseistä lääkettä parantamaan yöunta. Hän ei ole kysellyt, eikä tunnu erityisemmin kiinnostavankaan olenko käyttänyt. Tosin olen päättänyt olla kertomatta, jos sattuisi kysymään.

Vierailija
20/36 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos erehtyy ottamaan aamulla niin nukahtelee pitkin päivää. Se kyllä tekee sumean ja väsyneen olon seuraavaksi päiväksi. Mutta siihen ilmeisesti tottuu jos pidempään käyttää.

yep

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi