Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ihmiset pystyy olemaan töissä jossain infektio osastoilla

Vierailija
21.11.2018 |

Tai vastaavissa missä on jotain tarttuvia tauteja? Juu suojavarustukset tm mutta silti? Minulla hajoo pää kun töissä on epämiellyttävä tarttuva tauti ja koko ajan pelkään että milloin sen saan.Suojaudun kyllä mutta ei koko työpäivää voi kulkea suojavarustukset yllä.Miten ihmiset pysyy järjissään?!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikoinaan esikoisen kanssa lasten eristysosastolla, kun hän sairasti noroa. Kysyin yhdeltä hoitajalta, saavatko he usein tartuntoja, ja hän kertoi, että hyvin harvoin. Käsihygienia ja suojavaatteet auttavat.

Vierailija
2/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin aikoinaan esikoisen kanssa lasten eristysosastolla, kun hän sairasti noroa. Kysyin yhdeltä hoitajalta, saavatko he usein tartuntoja, ja hän kertoi, että hyvin harvoin. Käsihygienia ja suojavaatteet auttavat.

Entäs jos sen tartunnan saa jostain muusta? Pinnoilta tai vaatteista tai mistä vaan? Miten niiden pää kestää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hoitaja?

Vierailija
4/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sairaanhoitajan töitä kohta 20 vuotta ja pysynyt terveänä kuin pukki. Ei ole mitään tarttunut töistä koskaan. Ei koskaan! Sairaalassa jos missä huolehditaan hygieniasta. Paljon todennäköisemmin saat esim.noron koulusta, julkisista kulkuvälineistä jne.

Vierailija
5/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos sen tartunnan saa jostain muusta? Pinnoilta tai vaatteista tai mistä vaan? Miten niiden pää kestää?

Voit saada mistä tahansa pinnoilta sen noron, ihan sairaalan ulkopuolelta.

Vierailija
6/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä noita pahempiakin juttuja!!!!

Vierailija
7/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhunut norosta vaan ihan kaikista infektiotaudeista ja muista tarttuvista taudeista. Ja en ole hoitaja.

Vierailija
8/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jatkuvalla käsien pesulla ja desinfioinnilla saa ihottuman itselleen?

Vierailija
9/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt sairaanhoitajan töitä kohta 20 vuotta ja pysynyt terveänä kuin pukki. Ei ole mitään tarttunut töistä koskaan. Ei koskaan! Sairaalassa jos missä huolehditaan hygieniasta. Paljon todennäköisemmin saat esim.noron koulusta, julkisista kulkuvälineistä jne.

Sairaalassa ehkä huolehditaankin mutta muissa laitoksissa niin huolehditaanko niissä? On tullut nähtyä sitäkin että jotkut ei niin noko nuukana pidä sitäkään kunhan on vähän sinnepäin jos sitäkään.

Vierailija
10/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jatkuvalla käsien pesulla ja desinfioinnilla saa ihottuman itselleen?

Kyllä saa,ainakin herkkäihoiset.

Vierailija
11/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he tietävät faktat ja osaavat toimia oikein. Osastollaan yleensä tiedetään tarkkaan mikä potilaalla on. Jos ei tiedetä, niin suhtaudutaan varotoimin. Usein ne samat potilaat on ollut ennen diagnosointia ihmisten ilmoilla, ilman että kukaan tietää mistään mitään. Ja melkein kaikkien kroonisten infektioiden kanssa eletään yhteiskunnassa ihan tavallisesti.

Ota selville faktat, niin voi helpottaa.

Vierailija
12/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa ehkä huolehditaankin mutta muissa laitoksissa niin huolehditaanko niissä? On tullut nähtyä sitäkin että jotkut ei niin noko nuukana pidä sitäkään kunhan on vähän sinnepäin jos sitäkään.

Muissa laitoksissa? Vankiloissa? Vanhainkodeissa? Kelassa?

Vierailija
13/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen sairaalassa (en infektiolla), mutta meillä on kyllä myös kaikenlaista tallaajaa ja kaikkia tauteja maan ja taivaan väliltä. Henkilökunta (hoitajat, fyssarit ja lääkärit) on tosi hyvinvoivia ja terveitä. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
14/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sairaalahenkilökunta nimenomaan OSAA toimia oikein. Ei heillä nyt mitään hätää ole😂

Alan ihmisiä.

Vierailija
15/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20v hoitanut infektiolapsia enkä ikinä ole saanut tartuntaa. Varmaan tulee hyvä suojaus kun on koko ajan mikrobien kanssa tekemisissä.

Kotona en ole mikään käsien pesijä, vaan aika rento tapaus. Flunssia en sairasta edes vuosittain, hyvin harvoin.

Vierailija
16/16 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sairaalahenkilökunta nimenomaan OSAA toimia oikein. Ei heillä nyt mitään hätää ole😂

Alan ihmisiä.

Sairaalanin eri kuin esim vanhainkoti.Siellä el välttämättä olla niin tarkkoja vaikka pitäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan