Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkaviihdykettä taaperolle?

10.05.2006 |

Edessä lento ja usean tunnin odotus kentällä 2v touhukkaan taaperon kanssa (ja matkalla vain minä ja taapero). Varmaan monilla muillakin edessä samanmoisia haasteita kesällä:)

Vinkkejä miten saada aika kulumaan hermoja menettämättä ja lasta kadottamatta?

Omat ajatukseni:

-mukaan uusia leluja joilla saada mielenkiinto muuhunkin kuin lentokoneessa tuolilla kiipeämiseen ja lentokentällä juoksenteluun

-mukavaa pientä purtavaa (vaikka karkkiakin?)

-lempilelut mukaan

-mahdollisimman vähän kannettavaa (että pystyy juoksemaan taaperon perässä), mutta kuitenkin ainakin varavaatteita (sekä itselle että lapselle, koska jos ne mehut ja suklaat ei oo taaperon paidassa niin takuuvarmasti ainakin äitin paidassa:)).

Ja onko tietoa oisko kentillä jotain leikkipaikkoja yms apuja?

Mukavaa seikkailukesää kaikille:)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla oli alle kaksivuotiaan kanssa lentomatkaviihdykkeenä paketti keksejä, kirjoja sekä sellaisia alustalle kiinnitettäviä tarroja, jotka sai aina irrottaa ja laittaa uudelleen paikalleen (taisi olla suositus, että on yli kolme kun leikkii niillä, mutta siinä oli hyvä vahtia, ettei tarrat menneet suuhun). Lisäksi meillä oli kynät ja paperia piirtelyä varten.

Kokonainen vaihtovaatekerta oli ehdottomasti tarpeen, sillä jos lentokonesyöminen on välillä hankalaa aikuiselle, pienelle se on vielä haastavampaa.

Vierailija
2/2 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni, vaikka meidänkin tyttö aika vilkas ja jännitin etukäteen.

Meillä mukana oli kirjoja,muutama pieni lempilelu, piirrustusvälineet ( joita ei tarvinnut ottaa esille). Koneesta saatiin lasten puuhapaketti. Siinä oli kanssa kirja, johon voi liimata itse tarroja ja se oli kiva juttu myös meillä. Hyvin pitkään tyttö viihtyi myös leikkien omalla turvavyöllä, samoin pahvimukien pinoaminen oli kivaa... Koko lentomatka on niin erikoista lapselle, että olin ylllättynyt kuinka hyvin kaikki meni. Välillä laulettiin joitain lauluja ja katseltiin ikkuinoista ulos. Lähellä oli muita lapsia joiden kanssa välillä seurusteltiin. Oma ohjelmanumero ja aikaa kivasti vievä on myös vessasakäynti ja ruokailu. Meillä allergioiden vuoksi oli omat eväät. Suosittelen imukuppilautasta jonka voi hyvin kiinnittää pöytään, niin ruokailu helpottuu. Tein sellaiseen pussipuurot, kuumaa vettä saa koneesta ja hyvin onnistui. Välillä annoin lapsen istua yksin penkissä ja seisoin itse.Riippuu tietysti lennon pituudesta kuinka jaksaa, meillä aika lyhyt, 4h20min. Molempiin suuntiin nukkui ehkä tunnin. Oli vaan vähän vaikea rauhoittua unille, kun oli niin mielenkiintoista ympärillä. Lopulta uni kuitenkin voitti. korviin ei meidän tapauksessa sattunut, kun on putket.

Nyt uskallan matkustaa lapseni kanssa mihin vaan, sen verran kiva kokemus se oli ja helpompi kuin luulin. Mukavaa reissua teille! Jos olette varanneet lapsipaikat, matka sujuu tilavammin, mut menee se hyvin tavallisillakin paikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla