Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menikö joi vanhaksi?

11.03.2006 |

Meillä pakastettua ä-maitoa pakastimessa, jota sinne vaavin alkukuukausina jemmasimme. Sinne se on nyt tarpeettomana vallan unohtunut...

Nyt voisimme sitä soseiden sekaan laittaa, mutta onko jo liian myöhäistä?! Eli kuinka kauan ä-maito pakkasessa säilyy? Muuttuuko koostumus/maku vai mikä sitä vaivaa, jos on pitkää pakastuksessa? Meillä ollut nyt noin 4-5-kk.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito säilyy pakastimessa puoli vuotta, eli vielä ehdit käyttää. Pakastaminen saattaa muuttaa maidon makua tai hajua, ja voi olla ettei vauva sitä sellaisenaan huoli. Eli soseiden sekaan sopii mainiosti, jos ei lapselle pullosta kelpaa:)

Br1t

Vierailija
2/3 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin laitoksella, että pakastettu äidinmaito säilyy 3kk. Itse kaivoin tässä yksi päivä muutaman setin 3kk maitoa pakkasesta ja oli kyllä sen näköistä etten sitä olisi enää vauvalle uskaltanut antaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy vaikka imetystukilistan sivuilta katsomassa. Voit huoleti käyttää. Itse olen tehnyt samoin, eli käyttänyt soseiden seassa. Saa hyvin ohennettua sosetta ja on myös aluksi tutumman makuista.

Maidon ulkonäkö ja haju todellakin muuttuvat pakastettaessa, mutta se ei tarkoita, että maito on pilallista. Pakastettaessa väri muuttuu kellertävämmäksi ja se tuoksuu raudalle, jota maidossa paljon onkin. Raudan maku korostuu.

Pelkän ulkonäön perusteella ei siis pakastettua maitoa kannata heittää pois.