Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi elämäänsä tyytyväinen nuori sinkkunainen ärsyttää?

Vierailija
21.11.2018 |

Ärsytys on jopa niin suurta, että koko keskustelu Ylen haastattelemasta esimerkkistä poistettiin. Mitä pahaa siinä on jos viihtyy sinkkuna ja nauttii Helsingin tarjoamista opiskelu ja vapaa-ajanviettomahdollisuuksista?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joidenkin elämä on yksinäisyä ja kurjaa. Elämäänsä tyytyväinen ihminen hetättää kateutta. Mikseivät itse tee samaa perässä?

Vierailija
2/10 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että sellainen ärsytys, jos sitä on olemassa, johtuu jonkinlaisesta vastakkainasettelusta, joka ei ollut tuossa artikkelissa hirveän räikeää, vaan enemmän piilossa. 

Tuossakin artikkelissa kuitenkin jaksettiin mainita koulutus ja opiskelu ties miten monta kertaa ja vihjauksena näytti olevan, että miehet eivät yllä tälle 'korkealle' tasolle, joten on sitten oltava yksin, mutta hyvinhän tässä vahvana ja itsenäisenä naisena menee eli sellainen voimaantumisartikkeli. 

Miehistäkin on tehty artikkeleita, mutta siinä miehet enemmänkin esittäytyvät altavastaajina ja heidät esitetään säälittävässä valossa kuvaillen naisten kovia kriteerejä, mutta samalla sensuroidaan sellaiset miehet tai sellainen yhteiskuntapohdinta, joka voisi jotenkin järkyttää tietynlaista maailmankuvaa eli haastatteluun valitaan joku ei-niin-sliipattu 'tavis' 'tai jopa syrjäytynyt, joka laitetaan sanomaan jotain 'juntilta' kuulostavaa.

En ole vielä lukenut sellaista artikkelia, jossa Juuso, 29 vuotta kertoo yksinäisyydestään ja Tinderistä ja sitten narraattori kertoo "miesten yleissivistys on lähes kaikilla kriteereilllä parempi näin keskimäärin ja miehet tekevät 90% urotöistä. Palomies Juusto ei ole vielä löytänyt tasoistaan naista, jolla olisi kroppa ja tiedot kunnossa tai joka pääsisi hänen pelastusopistoonsa opiskelemaan samoilla pistemäärillä, joten Juuston pitää vain näppäillä Tinderiä huokaillen, mutta katsokaa tässä kuvassa Juusto on virkamiespuku päällä katse toiveikkaana ulkomaille."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan ärsytä, mutta huvitti kylläkin. Huvittaa yleisemminkin tuon tyyppiset naiset jotka ovat niin olevinaan, vaatteet ja olemus kuin nordean pääjohtajalla, vaikka on yleensä jonkin opiskelijajärjestön "asiakasvastaava" tms. Ja usein vieläpä määräaikainen.

Toki rahvaskin saa "nauttia kulttuurista ja viinistä" mutta oma tyyli on kai vaan sen verran kaukana tuosta että väkisin tulee keinotekoinen vaikutelma.

Vierailija
4/10 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kysymys taitaa olla ketä/minkälaista ihmistä se ärsyttää?

Vierailija
5/10 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä.

Ihania ovat.

M41

Vierailija
6/10 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun siinä vähenee tavallaan vapaiden naisten määrä parisuhdemarkkinoilla, mikä mielletään huonoksi asiaksi

Vierailija
7/10 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

säkkiä päälle ja jotkut kalsarit niin on kaikilla hyvä mieli

Vierailija
8/10 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet näkevät vaivaa sinkkuudestani ja siitä että nautin siitä. Töissä kauhistellaan, kuinka mukava ja nätti nainen ei etsi aktiivisesti seuraa. Viihdyn yksin ja arvostan omaa tilaani. Aina ollaan tyrkyttämässä sokkotreffejä ja yritetään painostaa tinderiiin! Rauhoittukaa ja antakaa mun olla 😀 Sitten tehdään oletuksia, minun on ilmeisesti pakko olla traumatisoitunut erolapsi, ensirakkauteni vähintäänkin vetänyt t'urpaan ja se toinen rakkaus varastanut munuaiseni. Uskoni rakkauteen on siis horjunut!! Ei, ei mitään näistä, minä vaan en kaipaa parisuhdetta! On se ny kumma, kun ei saa edes omasta sinkkuudestaan nauttia 😅

Vierailija
9/10 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet näkevät vaivaa sinkkuudestani ja siitä että nautin siitä. Töissä kauhistellaan, kuinka mukava ja nätti nainen ei etsi aktiivisesti seuraa. Viihdyn yksin ja arvostan omaa tilaani. Aina ollaan tyrkyttämässä sokkotreffejä ja yritetään painostaa tinderiiin! Rauhoittukaa ja antakaa mun olla 😀 Sitten tehdään oletuksia, minun on ilmeisesti pakko olla traumatisoitunut erolapsi, ensirakkauteni vähintäänkin vetänyt t'urpaan ja se toinen rakkaus varastanut munuaiseni. Uskoni rakkauteen on siis horjunut!! Ei, ei mitään näistä, minä vaan en kaipaa parisuhdetta! On se ny kumma, kun ei saa edes omasta sinkkuudestaan nauttia 😅

90-luvun nuoren naisen sinkkuus on erilaista kuin 2010-luvun nuoren some/Tinder-naisen sinkkuus ja miehen sinkkuus aina erilaista kuin naisen.

Miehen sinkkuus on 'parhaat bileet on omassa päässä', missä riemua ja iloa etsitään vaikka baarissa kuulluista "voisitko mennä muualle?" kommenteista ja yksinäisestä puurtamisesta ja itsensä kehittämisestä, kun taas nainen saa suuren osan parisuhteen hyvistä puolista sinkkunakin; naisella ei ole sinkkuna yksinäisyyden tunnetta kuten miehellä, vaan enemmän runsaudenpula. 

Vierailija
10/10 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä hyvin, miksi Helsinki vetoaa asuinpaikkana nuoriin sinkkunaisiin. Opiskelumahdollisuudet, vapaa-ajanvietto, tapahtumat, kulttuuri, helppo matkustaa minne vain, toimiva julkinen liikenne jne. Itsekkin nautin opiskeluajasta ja elämästä siellä. Tosin itse olin jo fuksivuonna saanut kumppanin- ehkä tämä kuului tosiaan asiaan -90-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme