Ruskovillan vaatteet?
Mitäs mieltä tällä palstalla ollaan ruskovillan vaatteista? Olen nimittäin kuullut sekä kehuja että moitteita. Ainakin villavaatteita jotkut pitävät vaikeina pestä. Ja jotkut taas eivät muuta käyttäisikään. Entä puuvillat; ovatko hintansa arvoisia?
Kommentit (7)
On kokemusta sekä lasten että aikuisten vaatteista, ja materiaaleina on puuvilla-, silkkivilla- sekä villavaatteet tuttuja.
Koneessa pesen minäkin, tosin jos täytyy vain esim. yksi kypärämyssy pestä niin sitten käsin, eikä ole miksikään menneet. Ja olen käyttänyt ihan tavallista pesuainetta konepesussa.
Omasta puolestani voin suositella todella lämpimästi =)
Pari villahaalaria ollaan saatu käytettynä kolmen käyttäjän jäljiltä eikä ole miksikään menneet.
olen tyytyväinen. Puuvillaisia en ole ostanut. Silkkinen lasten kypärämyssy on aivan ihana.
Villa on ihanna ohutta, joten lapsi ei ole tönkösti puettu kylmillä keleilläkään.
Olen pessyt käsin enkä pidä sitä mitenkään hankalana; niin harvoin täytyy kuitenkin pestä.
Kypärämyssyt ovat omalle lapselleni liian pieniä oikean kokoisina, joten olen ostanut aina kokoa isommat.
Hinta on kyllä suolainen.
mutta kalliita ja pientä kokoa. Kannattaa ottaa numeroa isompi kuin tavallisesti. Pesua näyttävät kestävän hyvin. Villavaatteita en ole kokeillut muuta kuin sukkia lapsille, sillä minun ihoa kutittaa myös Ruskovillan villa, vaikka väitetään ettei se kutita.
En keksi, mitä vaikeaa villavaatteiden pesemisessä voisi olla, kun niitä täytyy pestä todella harvoin (tietysti ruokatahrat pois jne, mutta muuten niille riittää pelkkä tuuletus). Itse olen pessyt vauvojen villavaatteet käsin ja vielä pyöritellyt lanoliinissa, jolloin niistä tulee tosi pehmoisia. Puuvillojen etu lienee siinä, ettei materiaaleissa ole käytetty mitään käsittelyaineita, eli ovat loistavia herkällekin iholle.
villaisista kokemusta. pitkät kalsarit on ittellä talvisin ihan koko ajan päällä, mahtavat. lasten villahaalari on kapeaa mallia, jotkut ei tykkää kun ei ole hirmusti tilaa college- tms. sisävaatteille.
vahingossa olen pessyt jopa 60 asteen kirjopesussa, no toki kutistui, mutta ei käyttökelvottomaksi.
Nyt 3,5-vuotiaani on syntymästään asti käyttänyt Ruskovillan villavaatteita. Asuntomme oli niin viileä talvisin, että hän " puki kerraston syksyllä ja riisui keväällä" . Kerrastoja oli siis useampi, kun tuulettaa ja pestäkin piti.
Ensimmäisen talvensa syysvauva eli silkkimyssy päässä (pakkasilla kypärä päällä) villakerrasto ja joskus jopa villahaalarikin päällä. Imetykset hoitoalusta" kapalona" . Ilman ruskovillaa emme ilmeisesti olisi selvinneet (yli 100-vuotias kerrostalon ylin krros H:gin keskustassa)
(Muutimme vasta uuteen asuntoon, lämpötilojen puolesta taitavat jäädä ulkoilukäyttöön)
Hyvistä kokemuksista iloisina ostimme koko perheelle kerrastot ja tyytyväisiä olemme.
villavaatteisiin, ja itse pesen ne usein koneella, eli ei lainkaan vaikea hoitaa. Mieskin vaikka on herkkäihoinen, niin mielellään laittaa päälle, ja hyvin mielellään pukee myös lapsille. Lapset rakastaa villakerrastoa niin että suurempi ongelma on saada ne päältä pesuun, kuin se itse pesu, vaikka sitten pesisikin käsin.
Pestä ne tarttee vain jos tahraantuu, hikilika lähtee tuulettamalla.
Puuvillavaatteista ei ole kuin muutama kokemus, ja ne puolestaan ei ole hyviä..
Mutta itse kukin oman makunsa mukaan.