Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Naiset yli 40-v*** Miten saatte luomivärin levitettyä ilman, että luomi menee ihan kurttuiseksi?

Vierailija
20.11.2018 |

Ennen sain luomivärin nätisti yläluomen päälle, mutta nykyään se vaan korostaa silmäryppyjä ja näyttää paremmalta kun jättää laittamatta. Oon yrittänyt levittää luomenpohjustusainetta, sitten puuteria ja sitten vasta semmosella pehmeäpäisellä sudilla luomiväriä, mutta rumaa tulee :/

Pikkkujouluihin olis kuitenkin ihan kiva meikata...

Miten te sen teette?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nimenomaan vähentää tuotteiden määrää, eli laita pelkästään pohjustusvoide ja valoa heijastavaa luomiväriä mattaisen sijaan. Matta luomiväri korostaa ryppyjä samoin kuin useat kerrokset puuteria, meikkivoidetta, peittaria jne.

Vierailija
2/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siksi en käytä. Kurttuluomi vain korostuu:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Millainen on valoa heijastava luomiväri?

-ap

Vierailija
4/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi, että pohjustuote on mahdollisimman ohut ja hyvä. Urban Decayn luomien pohjustaja on mielestäni paras. Älä usko vanhoja "totuuksia" siitä, ettei vanhenevalle luomelle voisi käyttää himmeän shimmerisiä tuotteita. Ne häivyttävät pieniä juonteita paremmin, kuin täysmattaiset. Varsinaisia glitter-tuotteita en kuitenkaan suosittele (kenellekään).

Pyri tekemään silmämeikista mahdollisimman yksinkertainen. Voit levittää yhtä sävyä koko liikkuvalle luomelle ja häivyttää huolella ylöspäin. Valitse esimerkiksi vaaleanruskeita ja harmaita sävyjä (englanniksi "taupe"-sävyisiä meikkejä löytyy googlaamalla paljon), vältä liian vaaleita helmiäisen sävyjä. 

Jos kaipaat meikkisi tekemiseen tarkkuutta, hanki voimakkaasti suurentava meikkipeili. Kaikille lukulaseja käyttäville sellainen on muutenkin ykköshankinta ja nythän sen voi ostaa vaikka ennakkijoululahjaksi itselle. :-)

Vierailija
5/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa viime perjantaina ku

meikkasin. Lörpötti luomi. Terv. Nainen 43v

Vierailija
6/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49v ja luomet eivät ole vielä ainakaan muuttuneet kurttuisiksi.

Äidilläni oli tuo kurttuluomiongelma ja hän käytti tosi harvoin luomiväriä. Vain ripsaria ja rajaus. Jos johonkin juhliin laittoi luomiväriä niin käytti voidemaista mutta se ei pysy yhtä hyvin kuin puuterimainen.

Vierailija
7/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.temptalia.com/best-taupe-eyeshadow-top-10-share-your-recomm…

Tämän tyyppisiä sävyjä esimerkiksi. Mukana pientä valoa/hohtoa/shimmeriä. Imartelevampi kuin matta. Älä kuitenkaan sorru mihinkään kimalleväreihin/glittereihin, vaan pysy hillityissä koostumuksissa, joissa on runsaasti pigmenttiä. Kannattaa kysyä lähimmästä kosmetiikkaliikkeestä (Stockmann, Sokos tms.) suositusta, voit jopa saada meikkiesittelyn/silmämeikin, jos menet sopivaan (ei liian ruuhkaiseen) aikaan.

Vierailija
8/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös luomivärin laadulla on merkitystä. Runsaspigmenttistä tarvitsee laittaa vähemmän ja asettuu siistimmin.

Vierailija
9/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana saada ihan oikeita hyviä vinkkejä, kiitos! Mä olen myös miettinyt, että miten voidemainen luomiväri toimisi. Mun silmäluomet ei näytä kurttuisilta, ellen lisää niihin luomiväriä. Mutta kaipaan silti jotain muotoa niihin (ruskeiden) sävyjen avulla.

-ap

Vierailija
10/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tosi hienojakoinen vedenkestävä luomari. Sellainen, jossa on kimalletta mutta hiukkaset mikropieniä. Sitten ota väriä vaahtomuoviapplikaattoriin ja ikään kuin taputtelet tai painelet sen luomarin paikalleen. Tähän ei tarvita (eikä edes kannata laittaa) mitään primeriä. Mulla toimii ja kestää oikein hyvin, eikä kurttuile vaikka iho on luomissa tosi ohut.

Vierailija
11/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki tosi hienojakoinen vedenkestävä luomari. Sellainen, jossa on kimalletta mutta hiukkaset mikropieniä. Sitten ota väriä vaahtomuoviapplikaattoriin ja ikään kuin taputtelet tai painelet sen luomarin paikalleen. Tähän ei tarvita (eikä edes kannata laittaa) mitään primeriä. Mulla toimii ja kestää oikein hyvin, eikä kurttuile vaikka iho on luomissa tosi ohut.

Niin lisään vielä, että tämä luomivärini on ihan tavallinen puuterimainen, ei nestemäinen.

Vierailija
12/12 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne luomet eivät muutu kurttuisiksi siitä luomiväristä vaan se kurttuisuus tulee esiin kun luomea korostetaan luomivärillä. Mikään luomiväri ei poista sitä kurttuisuutta muuten kuin valokuvia varten voi huijata. Suosittelen että käytät kynää rajaamiseen ja sitten pehmennät sitä rajaa. Luomiväriä voit laittaa luomen yläpuolella olevaan "vakoon" ja pehmentää sitä, niin se antaa vaikutelman kuin olisi enemmänkin luomiväriä. Eikä missään nimessä nestemäisiä luomivärejä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi