Lainasin rahaa läheiselle ihmiselle viikon ajaksi, en enää!
Viikon ajaksi lainasin ja sovittiin että tämä maksaa mun pari laskua sen summan edestä.
Kesti neljä päivää ennen kuin yksi lasku maksettiin ja se näkyi viiveellä.
Edelleen puuttuu pieni summa siitä lainasta.
Ja itse olen köyhä
Kommentit (15)
En koskaan lainaa rahaa kenellekään, varsinkaan tutuille. Enkä suosittele kenellekään.
Tän on pakko olla provo? Kukaan ei voi olla noint i....ti?
Ikinä ei kannata lainata enempää kuin on varaa menettää. Rahan lainaaminen kavereille on ollut halpa hinta, että pääsee pummista eroon. Ex-kaveria ja rahoja ei ikinä enää näy.
Vierailija kirjoitti:
Läheisiä autetaan. Ei ollut rahaa ja minulla oli.
Jos on köyhä, ei lainaa muille rahaa. Happinaamari aina ensin itselle ap.
Ei muuta kuin prätkähiirien perintäkerho asialle. Kyllä kummasti alkaa paatuneimmallakin pummilla maksuhalut heräämään, kun pihaan karauttaa muutama iso ja ruma motoristi ”työkalujen” kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainaamisessa mitään, mutta se että luottaa laskunsa jollekin maksettavaksi on typerintä mitä tiedän. Ei siinä mitään jos on varaa maksaa huomautusmaksuja niin eipä siinä sitten hittojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainaamisessa mitään, mutta se että luottaa laskunsa jollekin maksettavaksi on typerintä mitä tiedän. Ei siinä mitään jos on varaa maksaa huomautusmaksuja niin eipä siinä sitten hittojakaan.
No ei ole kun kyseessä erittäin läheinen ihminen.
Ei tullut huomautuslaskua kun lasku maksettiin.
Meidän perheessä ei oteta eikä anneta lainaa kenellekään. Pankin kanssa eri juttu.
Tästä sai taas kerran hyvän opetuksen kun "rakas" lankoni oli ilmoittanut pankille että mieheni takaa hänen yli 20 000€ vippinsä. Onneksi pankin pitää hyväksyttää takaukset ja tämä tuli ilmi. Mieheni ei edes ollut tietoinen veljensä velkaantumisesta. Vaimonsa ei tiennyt veloista mitään, liekö sitten jotain ruokkoja maksellut oli palkkatilin?? Sanomattakin selvää että mieheni kieltäytyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin läheiselle voi ANTAA rahaa jos sillä on todellinen hätätilanne. Mutta lainaaminen pilaa välit melkein aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakas entinen puolisoni oli minulle erittäin läheinen ja rakas, mutta jätti jälkeensä minun nimissä otettua velkaa yli 25000 markkaa, joilloin toisen nimille ostaminen oli huomattavasti helpompaa kuin nyt. Joten raha-asioissa ei pidä luottaa kuin itsensä.
Olen "lainannut" rahaa useasti lähipiirille, mutta todellisuus on se, että olen vain antanut taloudellista apua. Mitään en ole koskaan saanut takaisin. Joskus on vain helpompi molempien puhua lainasta, kun totuus on kumminkin se, että raha ei koskaan palaudu.
En ole koskaan kysellyt perään. Olen aina antanut akuuttiin tarpeeseen sellaiselle, joka muutoin kyllä hoitaa raha-asiansa hyvin. Eli tästä lukeutuu pois päihteet ja pelit. Rahaa on mennyt ruokaan ja vaatteisiin pääasiassa.
Rahaa lainataan sen verran, jolla on valmis pyyhkimään takapuolensa.