***Heinäkuiset keskiviikkona***
Kommentit (24)
Harmi, kun en varmaksi tiedä noita suppareita mitä ovat (kun en niitä esikoisen synnytyksessäkään tiennyt..), mutta nyt mulla on ollut sellaista outoa jomotusta/särkyä/vihlontaa tms. tuolla alapäässä. En tiedä onko ne jotain liitoskipuja vai jotain supistuksia. Mutta sitten kysyin tässä just eilen lääkäriltä, että olisiko nuo kipeät kouraisut niitä supistuksia. Kyllä se kovasti niiden arveli olevan ja niitä todellakin tulee muutamia yössä, joskus harvoin myös päivällä. Sitten en osaa sanoa kovettuuko mun maha joskus, kun vauva oleilee melkein koko ajan selkä mahanahkaa vasten ja se todellakin pingottaa sitä..Välillä tosin tuntuu aika tuskaiselta.
Olisipa todella kiva, jos joku voisi varmaksi sanoa, mitkä noista on suppareita ja mitkä jotain muuta ;)
Riippuu niin päivästä ja tekemisestä mitä milloinkin tuntuu..
Onpas vilskettä tosiaan täällä:)
Ekaksi tuosta lasketusta ajatusta ja synnyinajankohdasta, että voin kyllä yhtyä sitruskan mielipiteeseen täysin, että mitä pidemmälle vauva masussa viihtyy, sen parempi. Mulla esikoinen oli kaksi viikkoa yli ja oli todella helppo vauva käsitellä, kun oli heti niin jämäkkä. Seuraili ympäristöäänkin heti paljon valppaammin verrattuna kakkkoseen, joka syntyi ennen la:aa. Kakkonen oli unelias ja veltto, eikä kannatellut päätään kuin vasta joskus lähempänä paria kuukautta. Eli toivokaa pitkää odotusaikaa)
Sitten noista mitä vauvalle -jutuista lisäisin vielä, että kannattaa hankkia muovitettua froteeta joko kangaskaupasta metritavara (kätevä leikata sopivia paloja) tai valmiina, koska aika usein pienellä vauvalla lirahtelee pissaa ohi vaipan, niin ei tarvitse olla pesemässä patjoja. Itse vuorasin tuolla froteella niin vauvansängyn kuin rattaiden patjan. Tuo froteemalli sen vuoksi, että hengittää paremmin kuin pelkkä muovi.
Sitten, jos teillä on sellainen muovitettu hoitoalusta, suosittelisin sen päällä pidettäväksi ihan tavallista käsipyyhettä, koska se muovinen pinta on kylmä vauvan ihoa vasten ja siihenkin saattaa niitä lirahduksia tulla, jolloin pyyhe on paitsi mukava iholle niin imaisee sen pissan itseensä samantien.
Tällaisia ideoita tänään.
Carelia ja Tiitiäinen
Netta:n kanssa olen ihan samaa mieltä tuosta LAMMASRASVASTA eli LANSINOHISTA ,se on tosi pieni lila tuubi ja maksaa noin kymmenen euroa apteekissa mutta on ihan varmasti sen arvoista,löytyy muistaakseni pikkusen isompikin versio jos oikein muistan vai olikohan niitä vain sairaalassa!?.Se on niin kuin vaseliinia mutta paljon paksumpaa. Minä ostin ekan tuubini vuonna 2000 kun toinen lapseni syntyi ja olen käyttänyt sitä siitä lähtien esim.kun suupieleni halkeaa b-vitam.puutteesta niin tuolla rasvalla se usein paranee päivässä kun muut rasvat lähtee pikkuhiljaa pois tuo pysyy. ja samoin talvella kun rystyset aukee niin laitan ihan vähän vain siihen haava kohtaan,muut rasvat kun liukee pois kun käsiä usein pesee. Ja tuo on tosiaan semmosta rasvaa mitä ei tartte pestä rinnastakaan pois ennen imetystä.
mitä sinne sairaala kassiin pitikään pakata??????
mulla on valmiina ainoastaan noi mun kaks kuuma kallea eli kuuma vesipulloa mitkä meinaan ottaa mukaan koska ne auttaa mua migreeni kivussa niin uskon että sitten myöskin synnytys kivussa.
tuli tuosta tutista mieleen kun joku sanoi että ei tuttia hommaa että meillä esikoinen ja kuopus on ollu tutti lapsia mutta kakkonen ei huolinut ja se oli hankalaa kun piti saaada se hiljaiseksi niin ainut keino oli tissi ,eli tälle nelosellekin haen tutin ja toivon että tuo sen huolii koska meillä tutti ei ole ikinä ollut ongelma. Tutista on luovuttu alle 2-vuotiaana ja muutenkaan sitä ei ole käytetty kuin nukkuessa eli meillä lapsi ei kävele päivät pitkät tutti suussa vaan se on nukahtamista ja rauhoittumista varten ja isänkin on helpompi saada se pikkuinen rauhoittumaan.
lapset on nukkunu jo hyvän aikaa ja mä oon kirjoittanu tätä juttuani nyt vaikka kuin kauan ku oon hoidellu pyykit,tiskit,isännälle kahvia ja lämmitä pesuvettä(eli pannuhuoneessa pitänyt valakiaa) tässä välissä ja kaikkia muutakin eli unohdin kuka siellä kirjoitti et älkäähän suuttuko kun nipotan...tai jotain...ei suututa....ihmiset on erilaisia ja hyvä niin!
nyt meen kattoon isännälle purtavaa kun tuli just vasta pellolta...mutta pinoudumpa taasen huomenissa....
pipsaliinu 32+3
En olekaan pitkaan aikaan kirjoittanut, mutta nyt on muutama juttu mielessa. (Pahoitteluni skandinaavisten puutumisesta, koittakaa kestaa).
Ensinnakin piti kysya, etta miten paljon teilla on harkkasupistuksia? Musta tuntuu, etta niita on viime paivina tullut tosi paljon, illalla kotona ehka 10. Eivat ole kipeita, mutta ei nyt niin mukavankaan tuntuista. Lisaksi on sellaista ikavaa vihlontaa (tuntuu etta olisi kohdun suulla), joka tuntuu kavellessa. Sisatutkimusta ei ole tehty 1,5 kuukauteen, joten en yhtaan tieda mika tilanne on.
Hauska lukea, etta muillakin on " vaateongelmia" , mun kaikki paidat on tahraisia vatsan kohdalta. Ihan hassua, kun en ole pitanyt itseani mitenkaan sottapyttyna ennen :)
Paasen aina kirjoittelemaan vasta nain illasta, toivottavasti joku viela lukee ja osaisi valistaa ensi kertalaista noista harjoitussuppareista.
Bisous 31+2