Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Rv 7+0 ja verenvuoto!

Vierailija
20.11.2018 |

Viikkoja nyt siis 7+0. Eilen kävin varhaisultrassa jossa alkio vastasi viikkoja a syke näkyi. Nyt kuitenkin vessassa käydessä tulee vähän veristä vuotoa lähinnä vaan pyyhkiessä. Ultra tehtiin vatsan päältä joten ei voi johtua ronkkimisestakaan. Kaksi loppuun asti mennyttä raskautta minulla takana eikä kummassakaan ollut vuotoja ja yksi keskenmeno jossa oli. Eikai tämä tarkoita taas keskenmenoa :(

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko harrastanu seksiä vasta? Limakalvot voi kato olla kuivat jo ihan alusta asti.

Mun vauva syntyy nyt helmikuussa ja iham raskauden alussa vuosin vaaleanpunaista vuotoa vähän, mutta se loppui.

En voi varmaksi sanoa, mutta älä ala liian hysteeriseksi. Monet vuotavat vähän aluksi ja syitä sille on paljon esimerkiksi juurikin nuo kuivat limakalvot.

Seksiä on harrastettu varmaan viikko sitten viimeksi joten ei voi johtua siitäkään..

Ap

Vierailija
22/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 lasta ja keskimmäisen raskauden alkuvaiheessa tuli pientä vuotoa, mutta raskaus jatkui ihan normaalisti ja terve tyttö syntyi eli ne raskaudet voi olla erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samat viikot ja sama tilanne päällä. Niukka vuoto alkoi perjantaina ja menin heti lauantaina yksityiselle. Alkion syke näkyi ja lääkäri sanoi, että vuodosta ei tarvitse huolestua. Niukka vuoto jatkuu kuitenkin edelleen ja nyt alkaa vähän huolestuttaa taas. Odottelen nyt kuitenkin rauhassa, josko tämä loppuisi. Alkuraskauden vuodot on kuulemma melko tavallisia ja ne voi olla ihan viattomia.

Vierailija
24/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuoto voi olla myös merkki tulehduksesta. Itselläni kävi näin ja olisi mennyt todennäköisesti raskaus kesken jos en olisi hakenut antibiootteja.

Vierailija
25/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenrauhan vuoksi soittaisin neuvolaan ja pyytäisin ultraa.

Itsellä meni kesken pari vuotta sitten. Ei vuotoa eikä kipuja. Tuli vaan 8+ jotain viikoilla tunne että kaikki ei ole hyvin. Soitin neuvolaan ja pääsin samana päivänä ultraan, ensin terveyskeskukseen ja sitten sairaalaan seuraavana päivänä varmistamaan...

Ultrassa vastasi viikkoja 6+3, ei sykettä.

Toivottavasti sulla/teillä on kaikki hyvin!

Vierailija
26/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut kuusi kertaa raskaana ja 3 synnyttänyt. Jokaisessa raskaudessa on ollut verenvuotoa aluksi. Yhdessä kesken menneessä raskaudessa olin ultrassa rv7 ja syke näkyi hienosti ja alkio näytti normaalilta. Seuraavana päivänä se meni kesken joten en luota yhtään noihin höpötyksiin että sykkeen näkyminen mukamas pienentää keskenmenoriskiä.

Vierailija
27/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla km alkoi vuotaa vasta rv10 vaikka oli ollut kesken jo kuukauden. Nykyine raskaus alkoi vuotaa n. Rv6 ja jatkui viikolle 10. Meni kauan, ennen kuin sain tietää sikiön elävän.

Eli voi olla mitä vaan. Ultraan on hankala päästä kun ennen rv22 ei tehdä mitään vauvan pelastamiseksi.

Vierailija
28/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni pieni tiputteluvuoto tulee usein kohdunsuulta, jolloin se ei ole vaarallista. Joskaan ei ole aina isokaan vuoto: minä vuodin toisessa raskaudessani oikein kunnolla verta ja ultran mukaan se tuli kohdun seinämästä, mutta toisessa kohtaa seinämää oli alkio ja terve lapsi syntyi aikanaan. En tiedä, ehkä odotin hetken aikaa kaksosia?

Vierailija
29/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika vastaava tilanne. Rv 6+5 rupesi tiputtamaan verta, lähinnä huomasi vain pyyhkiessä. Kävin kuitenkin kaiken varalta yksityisellä varhaisultrassa, siellä näkyi viikkoja vastaavan kokoinen sikiö sekä sydämenlyönnit myös. Kaksi päivää jatkuneelle tiputtelulle ei löytynyt syytä. Saman päivän iltana verenvuoto lisääntyi ja yöllä heräsin kovaan kipuun. Verta vuosin kuin seula. Seuraavana aamuna päivystyksessä ultralla todettiin kohtu tyhjäksi. Eli km tuli. Siitäkin huolimatta että puolta vuorokautta aiemmin todettiin kaiken olevan kunnossa :/

Vierailija
30/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa tilannetta. Tuhruvuoto ei tarkoita keskenmenoa, mutta jos vuoto yltyy, niin sitten kyseessä keskenmeno. Oletko ollut yhdynnässä viime päivinä? Itse välttäisin yhdyntää ja sisätutkimusta niin kauan kun tuhrua on.

Itselläni ekassa raskaudessa oli tuhrua viikkoja.

Noin varhaisilla viikoilla keskenmeno ei vaadi lääkäriin tai päivystykseen menoa.

Vierailija
31/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Vuoto on.koko ajan vähenemään päin. Nyt tulee enää hyvin hyvin vähän, jos ei tarkkaan tiirailisi niin ei huomaisi edes välttämättä. Kipujakaan ei vieläkään ole. Jos alkaa uudestaan niin sitten soittelen lääkäriin.

Ap

Vierailija
32/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla km alkoi vuotaa vasta rv10 vaikka oli ollut kesken jo kuukauden. Nykyine raskaus alkoi vuotaa n. Rv6 ja jatkui viikolle 10. Meni kauan, ennen kuin sain tietää sikiön elävän.

Eli voi olla mitä vaan. Ultraan on hankala päästä kun ennen rv22 ei tehdä mitään vauvan pelastamiseksi.

Yksityiselle voi mennä ultraan oman mielenrauhan takia.

Vierailija
33/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama homma oli mulla aikoinaan noilla viikoilla. Ko. vauva viettää seuraavaksi 17v synttäreitään...

Vierailija
34/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikanahan limakalvot on erityisen verekkäät, joten vuoto voi hyvin olla ihan sitäkin. Ja tosiaan valemenkatkin on mahdollisia noin alkuun. Mulla 1 keskenmeno, siinä alkoi menkkamaisilla mahakivuilla, seuraavana aamuna alkoi vuoto ja sitä tuli kyllä heti kunnolla. Itse menisin sun tilanteessa (ja omat taustat huomioiden) yksityiselle oman mielenrauhan takia silti, tai viimeistään huomenna neuvolaan.

Vierailija
35/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi niukka verinen vuoto ensimmäisessä raskaudessa rv 6. Ultrassa epäiltiin tuulimunaa, joka sitten varmistui pari viikkoa myöhemmin.

Toisessa raskaudessa vuotoa samoilla viikoilla ja johtui polyypista. Loppui itsekseen.

Kolmannessa raskaudessa alkoi taas vuoto rv6 ja todettiin osittain kohdun päällä oleva istukka, josta vuoto johtui. Kolme kertaa verta tuli niin paljon, että siteistä huolimatta lorisi lattialle asti. Loppui aina muutamassa tunnissa itsekseen. Vuoto loppui kokonaan rv18, kun istukka oli siirtynyt pois kohdun suulta ylemmäs. Raskaus jatkui tässäkin tapauksessa normaalisti loppuun saakka.

Tuon ensimmäisen runsaan vuodon tullessa rv13 mentiin paniikissa Naistenklinikalle ja lääkäri jo pyysi kätilöä varaamaan ajan kaavintaan seuraavalle arkipäivälle. Onneksi katsoi kuitenkin tilanteen vielä ultralla ja siellä näkyi vilkkaasti liikkuva sikiö.

Vierailija
36/52 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun voisikin mennä yksityiselle ultraan mutta nyt ei ole varaa uudestaan mennä kun vasta eilen kävin. Neuvolaan soitin niin sano vaan että jos runsastuu niin yhteyttä uudestaan.

Ap

Vierailija
37/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, kuinka yö meni? :)

Vierailija
38/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, kuinka yö meni? :)

Vuotoa ei tullut enää eilen illalla eikä yön aikana. Tänään taas tullut vähän rusehtavaa tuhrua mutta ei edelleenkään housuihin asti. En.tiedä mitä tästä pitäisi ajatella, toisaalta oon toiveikas kun on pysynyt noin vähänä mutta olen varautunut myös pahimpaan..

Ap

Vierailija
39/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli ruskeaa tuhria esikoisen raskaudessa. Juuri pyyhkeessä tuli. Pikkuisen taisi tulla myös pikkareihin. Itkun silloin miehelle, että kesken meni. Taisi olla samoilla viikoilla kun sinulla. Raskaus kuitenkin jatkui. Muuten meni muuten hyvin ja terve lapsi tuli.

Tsemppiä! Älä luovuta vielä.

Vierailija
40/52 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin tuli ruskeaa tuhria esikoisen raskaudessa. Juuri pyyhkeessä tuli. Pikkuisen taisi tulla myös pikkareihin. Itkun silloin miehelle, että kesken meni. Taisi olla samoilla viikoilla kun sinulla. Raskaus kuitenkin jatkui. Muuten meni muuten hyvin ja terve lapsi tuli.

Tsemppiä! Älä luovuta vielä.

Ihanan lohduttava viesti! Kauanko sinulla kesti tuota vuotoa?

Ap