Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku ymmärtää kiusattua?

Vierailija
19.11.2018 |

Se alkaa soida. Sama päivä kuin joka aamu. Tuijotan kattoa silmät auki ja tunteettomalta näyttäen, vaikka sisällä on tunteita, joita en osaa edes nimetä. Voisinpa vain kadota. Suljen silmät ensimmäistä kertaa sinä yönä, puren huulta pidättäen kyyneleitä ja kuuntelen...

"I can hold my breath
I can bite my tongue
I can stay awake for days
If that’s what you want
Be your number one
I can fake a smile
I can force a laugh
I can dance and play the part
If that’s what you ask
Give you all I am
I can do it
I can do it
I can do it
But I’m only human
And I bleed when I fall down
I’m only human
And I crash and I break down
Your words in my head, knives in my heart"

Joka aamu on samanlainen. Nousen, menen vessaan ja katson peiliin. Näytän niin rumalta. Olen... ja ajattelen kaikkia niitä kamalia sanoja, joita olen kuullut koulun käytävillä. Rintaani viiltää ja sydäntäni puristaa. Yritän meikata. Piilottaa virheeni. En halua mennä sinne. Katson peilistä kuinka kyyneleet levittävät juuri laittamani ripsivärin pitkin kasvoja. Katson kelloa. Se on jo 6.40. Pitäisi olla valmis jo. Käyn pissalla ja puen huoneessa vaatteeni. Samat kuin melkein joka päivä. En halua erottua. Näissä minua ei haukuttu. Nämä eivät paljasta. Nämä eivät kerro. Katson itseäni kokovartalopeilistä. Olen lihava.Olen ruma. Olen... ja kertaan taas päässäni kaikki kuulemani minut tuntematta tuominneet sanat. Puen ulkovaatteet. Katson peilistä jälleen. Mikään ei ole muuttunut. Olen vieläkin ruma. En halua mennä sinne. En halua mennä sinne. Henkeä alkaa ahdistaa. Lyyhistyn lattialle. Nojaan kaappia vasten. Itken ja haukon henkeä. Kokoan itseäni. Kello on noin paljon jo. Myöhästyn. Pakko mennä. En halua mennä.

Kävelen pimeässä. On liukasta. Jalkoihin sattuu. Kengät ovat liian pienet. Halvan näköiset. Niin kuin minäkin. Niin he kertoivat. Odotan pysäkillä. Toivon, että bussi ei tule. Tulee kuitenkin. Menen nopeasti eteen istumaan. Takapenkkiläiset ehtivät silti. Laitan kuulon pois päältä. Pistän volyymin kovemmalle ja painan pääni ikkunaan. Tuttu maisema vilisee silmissä. Nyt pitää jäädä pois. Kävelen taas pimeässä kohti helvettiä. Sormet ovat jäässä. Jalkoihin sattuu. Kylmä tuntuu niin inhottavalta, kun on nälkä.

Helvetissä. Piiloudun vessaan. Niistän nenän. Pesen sormia kuuman veden alla. Tunti alkaa jo. Menen. En halua mennä. Paritehtäviä paljon, joissa olen yksin. Opettaja kysyy minulta, vaikka en viittaa. Paljon naurua. Ivaa, halveksuntaa. Pitkä tunti. Haluan pois. Mahani kurnii. Jotkut nauravat. Hiljaisuus.

Uudestaan ja uudestaan. Viimeinen tunti. Jään helvettiin. Nyt voi mennä. Kylmä ja pimeää. Jäädyn. Minä kuolen. Se tulee, pääsen kotiin. Kello on seitsemän. Teen tehtäviä, esseitä, luen. Kello on 4. Kohta pitää taas mennä. Kuolen. Haluan kuolla. Voisinko kuolla jo?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni mullisti koulun vaihtaminen, kun keinot alkoivat loppua. Tsemppiä.

Vierailija
2/5 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun elämäni mullisti koulun vaihtaminen, kun keinot alkoivat loppua. Tsemppiä.

Myöhäistä. En osaa korjata itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit hakeutua terkkarille tai kuraattorille, tai mennä mukavan ja luotettavan opettajan luo ja antaa tekstisi luettavaksi. Älä kanna taakkaasi yksin. Iso halaus ja kovasti tsemppiä sinulle!

Vierailija
4/5 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa, että sinua kiusataan ja että rumat sanat satuttavat sinua noin. Sinä et varmasti ole ruma, olen ihan varma, että olet todella kaunis ja kiva, kirjoitat niin hyvin. Haluan sanoa sinulle sen, että kiusaaja kiusaa, koska sillä on itsellään paha mieli ja hän purkaa sen sinuun, mikä ei tietenkään ole oikein sinua kohtaan. Sinun ei pitäisi alistua kiusaamiselle, vaikka tiedn että se on vaikeaa. Minusta sinun ei tulisi uskoa kaikkea mitä kiusaaja sinulle sanoo. Hän on varmasti väärässä.

Mitä sinä harrastat? tai mitä sinä haluaisit harrastaa? voisiko sinne päästä mukaan? harrastuksissa voi saada hyviä samanhenkisiä kavereita ja siellä voit saada positiivisia onnistumisen kokemuksia, jotka on tosi tärkeitä kaikille meille. Voisitko käydä juttelemassa jollekulle sun tunteista? ei ole oikein, että sinä pelkäät paikassa, jossa on "pakko" olla. Olen ihan varma, että asiat järjestyy kun käyt juttelemassa jollekin, joka tuntuu mukavalta. Tsemppiä! ja muista että olet arvokas! Kiusaajat ovat isoja valehtelijoita eikä niitä pidä uskoa. 

Vierailija
5/5 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Awww :(

Käänny muslimiksi niin voit peittää naamasi huivilla.