Nainen voisitko seurustella alkoholisti miehen kanssa
Nainen voisitko kuvitella seurustella alkoholisti miehen kanssa joka muuten ihan mukava ja ei väkivaltainen.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa. Kerran oon semmoisessa suhteessa ollut. Alkoholismiin liittyy niin paljon muutakin pask-aa kuin se itse ryyppääminen. Petetyt lupaukset, kännissä toikkarointi (esim. kaatumiset, uhoamiset, riidat joita ei tietenkään muisteta), puolison kehuminen ja aamuyön laskuhumalassa haukkuminen, krapula-aamujen vierestä katsominen, oksennusten siivoaminen, se oksettava haju, rahanmeno... Puhumattakaan syistä, miksi ihminen on alkoholisti: mielenterveysongelmat.
Mihinkään juhliin ei voi alkoholistin kanssa lähteä, kun joko sillä lähtee lapasesta tai sitten mököttää ja kärttää, että lähdetään pois, kun ei kestä olla kuivin suin.
Ja se hirveä häpeä ja epävarmuus. Mihinkään ei voi luottaa, milloinkaan, sillä alko tulee lopulta aina ensin. Ennen vaimoa, ennen lasta.
Joo ei kiitos mullekaan enää koskaan.
En. Itselläni myös riskikulutusta ja vahvistaisimme toistemme huonoja tapoja.
Vierailija kirjoitti:
En valitettavasti voisi. Olet varmaan ihan mukava mies muuten ap, mutta alkoholin suurkulutus on iso turn-off.
enpä usko että on mukava. Pitkäaikainen, runsas alkoholin käyttö saa aikaan neurologisia muutoksia, jotka voivat ilmetä esimerkiksi persoonallisuuden muutoksina. Lisäksi alkoholistit (kuten monista muistakin addiktioista kärsivät) joutuvat valehtelemaan ja peittelemään asioita salatakseen/hallitakseen tilanteensa. Eli ei kyllä kiinnostele hiukkaakaan.
En. Itse tässä haparoin raitistumisen alkumetreillä, entinen suurkuluttaja siis itsekin (vaikka työpaikan sain pidettyä ja elämän suunnilleen kasassa). Retkahdus tuntuu kuitenkin vaanivan joka nurkan takana, joten alkoholistin kanssa homma lähtisi minulla varmasti lopullisesti käsistä.
En kyllä todellakaan. Alkoholisti ei kyllä voi olla muuten mukava. Voi olla että on joskus ollut mukava ihminen, mutta riippuvuus ja aivojen tuhoutuminen muuttaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
En. Itse tässä haparoin raitistumisen alkumetreillä, entinen suurkuluttaja siis itsekin (vaikka työpaikan sain pidettyä ja elämän suunnilleen kasassa). Retkahdus tuntuu kuitenkin vaanivan joka nurkan takana, joten alkoholistin kanssa homma lähtisi minulla varmasti lopullisesti käsistä.
Paljon juova pariskunta tosiaan sallii ja tukee toisiaan juomisessaan. Tavallaan saa luvan juoda itsekin.
Hyvä että olet huomannut ajoissa että juot liikaa ennenkuin vaikutti työhön tms. Sitä ei kaikki todellakaan tajua. Ja etsi vähemmän juova kaveri, jolta saat voimaa parantaa elämänlaatuas.Tsemppiä sulle! Pystyt kyllä <3
En voisi. Se on oikeasti ongelma jos toinen ryyppää jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Nainen voisitko seurustella alkoholisti miehen kanssa Nainen voisitko kuvitella seurustella alkoholisti miehen kanssa joka muuten ihan mukava ja ei väkivaltainen.
En todellakaan seurustelisi alkoholistin kanssa!
En voisi, en edes raitistuneen. Siinä saisi koko ajan olla kuitenkin varppeillaan, milloin ratkeaa. Olen sen verran kipakka akka, että jossain vaiheessa räjähtäisi. Parisuhteessa ei pidä luovia ja miettiä koko ajan, mitä voi sanoa ja mitä ei. Sitä paitsi VIHAAN VIINAA.
52: siis raitistuneeseen, ei ratistuneen
Olin naimissa alkoholistin kanssa. Enkä enää ikinä lähtisi siihen leikkiin mukaan. Elämä paheni vuosi vuodelta, liian monta vuotta tuli itsellä heitettyä hukkaan sen vuoksi. Ja väkivaltaisuus, sekin tuli lopulta kuvioihin. En suosittele kenellekään.
En voisi enää koskaan. Tulen perheestä josta alkoholi oli aina läsnä ja sen tuomat ongelmat. Seurustelin joskus muutaman vuoden miehen kanssa joka alkoholisoitui todella pahasti suhteemme aikana. Alussa ei ollut sen suurempia ongelmia mutta pikkuhiljaa se alkoi olla sitä että joka päivä tissutteli ja viikonloput meni änkyrä kännissä. Oli hirveetä nähdä miten rakastamani ihminen menee siihen kuntoon ja koko personaalisuus tuhoutuu. Lopussa olin ydessä enään vain pelosta. Pelkäsin jos jätän niin tekee itselleen jotain tai mulle. Väkivalta astui myös kuvioon. Hän sai potkut töistä ja sen jälkeen joi noin vuoden verran päivittäin ja kuoli.
noup