Inhoan koiria ja koen syyllisyyttä.
Otsikossa se tuli.
En tiedä mistä lähin se, että ei tykkää koirista, on ollut varma merkki kylmästä ja tunteettomasta psykopaatista. Ystäväni pitävät koirista ja puhuvatkin niistä paljon, mutta mieleenkään ei tulisi sanoa että itse en pidä niistä. (Siitäkin huolimatta että he ovat nyrpistelleet inhoten kun olen puhunut kissoista.)
Olen tunteellinen, herkkä ja empaattinen. Yhdellekään koiralle en tahdo pahaa - mutta silti koirista pitämättömät tunnutaan näkevän julmina ihmisinä. Kerran mainitsin jollekin etten pahemmin koirista välitä, ja hän kysyi että sitten varmaan inhoan suklaata ja nukkumistakin. Kuulemma koira on ihan perusjuttu josta vaan nyt kuuluu pitää ja joka ihan perinteenkin takia pitää löytyä joka kodista. Jos ei niin missaa paljon.
Kylläpä helpotti avautua. Inhoni johtuu varmasti siitä, että kun olin lapsi, niin koira puri minut sairaalakuntoon. Sittemmin meillekin tuli koiria ja nekin pääsivät niskani päälle, ja koin välillä jääväni kakkoseksi koirale joka oli läheisriippuvainen äidistäni ja murisi jos menin vaikkapa äitiä halaamaan.
Mielipiteeni ei ole muuttunut mihinkään, ärsyttää se yhden ihmisen päätön palvominen, mielistely ja riippuvaisuus. Kyllä, minulla on patoumia kun välillä vanhemmilla tuntui enemmän olevan aikaa koirille kuin minulle. Ja itse olin koirille kuin ilmaa vaikka yritin kaikkeni, ruokkia ja ulkoiluttaa.
En voisi myöskään ottaa naista, joka olisi koiraihminen, ellei koira olisi joku hyvin koulutettu saksanpaimen, noutaja tms "oikea" tottelevainen koira. Kiitos ja anteeksi. Haukkukaa, syyllistäkää, mitä vaan. Helpotti avautua. Ja ei, tässä ei ollut mitään pointtia. No ehkä se että ei-koiraihmiset nähdään suunnilleen joinakin psykopaatteina.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Tekstin tyyli ihmetyttää ja ennen kaikkea tuo kommentti saksanpaimenkoirista.. Hahhahhahhaa... Vai että sakun voisit hyväksyä... Nuppivikasempaa, arvaamattomampaa koiraa saa hakea.. Itse rakastan koiris ja itsellä aina ollut ja tuntuu että en voisi elää ilman koiraa mutta jos sakemanni olis ainut koira maailmassa niin olisin koiraton...
Mikäs tyylissä on vikana?
Ja en minä niistä koirista (enää) mitään tiedä. Lapsen ihme kyllä olin koiraihminen kaikesta kokemastani huolimatta, ja kyllä ainakin niihin aikoihin (80-luku)paimenet oli vielä järkeviä, hyviä työkoiria. Tai sitten sekoitan johonkin toiseen koiraan.
Vierailija kirjoitti:
Suositus, älä edes yritä aloittaa suhdetta koiranaisen kanssa. Piste. Et voi olla jossain vaiheessa asettamatta ehtoja hänelle ja koiralle, ja se ei ole oikein kellekään. On parempi jos jätät nuo suosiolla koirarakkaammille kumppaneille ja etsit jonkun jonka ei tarvitse muuttua radikaalisti sinua miellyttääksesi. Varsinkin jos tapanasi on aluksi "hyväksyä, jos...", ja teeskennellä aluksi jotain mitä et lopulta yhtään olekaan, ja sitten pidemmän päälle alkaa ne muutosvaatimukset. Hukkaat kaikkien aikaa.
Koiranainen...
Vihaan eläimiä. Kun kukaan ei näe, niin potkaisen.
Pohjimmiltaanhan koirat ovat pelkkiä idealisoituja elukoita. Ne "koirulit" ja "koirakot" voivat olla oikeasti vaarallisia ja ihmeellisen usein osoittavat sen myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus, älä edes yritä aloittaa suhdetta koiranaisen kanssa. Piste. Et voi olla jossain vaiheessa asettamatta ehtoja hänelle ja koiralle, ja se ei ole oikein kellekään. On parempi jos jätät nuo suosiolla koirarakkaammille kumppaneille ja etsit jonkun jonka ei tarvitse muuttua radikaalisti sinua miellyttääksesi. Varsinkin jos tapanasi on aluksi "hyväksyä, jos...", ja teeskennellä aluksi jotain mitä et lopulta yhtään olekaan, ja sitten pidemmän päälle alkaa ne muutosvaatimukset. Hukkaat kaikkien aikaa.
Koiranainen...
Koiravihaajamies, joka luulee olevansa jumalan lahja joka naiselle, joten nsisen sopii sitten muuttaa perusolemustaankin miehen oikkujen mukaiseksi miestä miellyttääkseen. Ei kovin älykäs koska vaatii muiden muuttumista sen sijaan, että etsisi valmiiksi samanmielisen seurakseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiranainen...
Osui ja upposi näköjään 😅
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla, että olet joutunut kokemaan tuollaista lapsuudenkodissasi, ap.
Itsekään en oikein pidä koirista. Haisevat mielestäni aika pahalle, esim. hissi haisee aina kauhealle, kun naapuri on matkustanut siinä koiriensa kanssa. Pärjään tämän asian kanssa mutta koirankakkaläjät kaikkialla ahdistavat. Itku on lähellä joka kerta, kun lapsi tulee sisälle kalman hajuinen kakka kengänpohjassa.
En ymmärrä, mikä koirissa on niin ihanaa. Mielestäni monet muut eläimet ovat paljon söpömpiä.
Täysin samaa mieltä. Kimppuuni iski koira pyöräillessäni ja puri jalkaan. Kuinkahan monta kertaa on tullut astuttua koiran paskaan ja joo märkä koira hississä ja haju on kammottava, samoin kuin kuolan valuminen joka paikkaan. Karvoja toki joka paikassa, sohvat sängyt ym. Ja koiran ulkoiluttajat, jotka pahimmillaan pitää ne vapaana ihan kaupunkioloissa tai sitten niissä kelautuvissa hihnoissa, joista pyöräilijä ei koskaan tiedä mihin suuntaan pyörätiellä koira seuraavaksi menee.
Pidän kaikista eläimistä, yleensä juuri sen lajityypillisen käyttäytymisen vuoksi. Eläimet on best, ihmiset sucks!
Rakastan kaikkia eläimiä paitsi koiria. Hevoset, kissat, jyrsijät, matelijat, tuotantoeläimet, villieläimet 😍 mutta sitten koirat lähinnä ärsyttää. Ei ehkä eläin edes itsessään mutta se niitten idealisointi ja yliarvostus. Possutkin on fiksumpia.
En pysty myöntämään tätä poikaystävälleni joka hössöttää koirista eikä tajua mistään muusta eläimestä hölkäsen pöläystä.
Jotenkin ajattelen että koiraihmisiä viehättää vaan se miten koirat palvoo ja tottelee niitä. Joka on typerä syy tykätä eläimestä.
Tekstin tyyli ihmetyttää ja ennen kaikkea tuo kommentti saksanpaimenkoirista.. Hahhahhahhaa... Vai että sakun voisit hyväksyä... Nuppivikasempaa, arvaamattomampaa koiraa saa hakea.. Itse rakastan koiris ja itsellä aina ollut ja tuntuu että en voisi elää ilman koiraa mutta jos sakemanni olis ainut koira maailmassa niin olisin koiraton...