jos pullea "tiimalasi" laihtuu, niin pysyykö vartalo tiimalasina?
Kommentit (16)
Melkein jokainen, joka on todella laiha, on aika pitkälti suora, rasva lähtee myös rinnoista laihtuessa, näin ollen lähes jokainen jolla on isot rinnat ja on laiha (bmi tasoa 18) on suora jollei ole silikoneja.
Vartalotyypin voi silti erottaa. Itse olen bmi 17,5 ja minulla on hyvin tasapaksu vartalo, joillain kuitenkin vyötärö näkyy vähän enemmän, vaikkei se miltään pikealt tiimalasilta näytäkään vaatteiden kanssa.
Mietin vain, itse taidan olla pehmeä suora, olen pullea mutta laihdutan. Tuleeko nyt minusta suora tai kärkikolmio kun laihdun? Hartiat ovat leveät ja lantio, vyötärö hieman erottuu.
ap
Nro 2 jaktkaa. Mulla on leveät lantionluut, mutta koska olen laiha niin näytän tasapaksulta. Hartiat ei tietty kapene laihtuessa, mutta niiden leveyden merktitys kyllä vähenee, kun rinnata ja lantio on laihtuneet.
Tiimalasista tulee päärynä kun tissit kutistuu 😁
Kyllä minulla ainakin. Minä olen lihonut 20 vuodessa 10 kiloa. Mittani ovat joka paikasta tasaisesti 10 senttiä suuremmat. Ja kun laihduin muutaman kilon, niin tasaisesti mitat supistuivat,
Itse kyllä odotan laihtumista. Olen jo hyvässä alussa eli 4kg kolmessa viikossa lähtenyt. Rintojen laihtumista odotan, en välitä enää nyt 40v miltä näytän alasti vaan miltä näytän vaatteet päällä ja kaikki vaatteet mistä pidän on suunniteltu pienirintaisille puhumattakaan kauniista ja halvoista liiveistä.
ap
Pysyy. Olen ollut kokoa 171 senttiä ja 46 kiloa ja silti tiimalasi.
Olen ollut tiimalasi teinistä lähtien ja ylipainoisena vyötäröni on kyllä levennyt. Tiimalasi ei ole päärynä! Päärynällä on kapeat hartiat. Tiimalasilla hartiat ja lantio ovat samassa suhteessa ja vyötärö on 25cm kapeampi kuin lantio.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tiimalasi teinistä lähtien ja ylipainoisena vyötäröni on kyllä levennyt. Tiimalasi ei ole päärynä! Päärynällä on kapeat hartiat. Tiimalasilla hartiat ja lantio ovat samassa suhteessa ja vyötärö on 25cm kapeampi kuin lantio.
No sitten taidan olla tiimalasi, vyötärö on 25cm kapeampi kuin lantio.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten taidan olla tiimalasi, vyötärö on 25cm kapeampi kuin lantio.
ap
ei sori, mittausvirhe, eli pehmeä suora tai suora olen eli vyötärö 22cm kapeampi mitä lantio.
ap
Mutta mites hartiat ap?
Päärynällä on iso peffa, kapea vyötärö mutta ei rintoja välttämättä, eikä niitä hartioita..
Mulla ainakin on siinä mielessä kiitollinen vartalomalli, että se pysyy samana painosta huolimatta. 85-kiloisena olin lihava tiimalasi, nyt 75-kiloisena olen hieman pyöreä tiimalasi ja laihempana olin hoikka tiimalasi.
Omenavartaloisilla taitaa muuttua vartalo eniten laihduttaessa, kun ylipainoisena vatsa on niin hallitseva osa vartaloa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mites hartiat ap?
Päärynällä on iso peffa, kapea vyötärö mutta ei rintoja välttämättä, eikä niitä hartioita..
Hartiat on linjassa lantion kanssa. Olen ollut hoikka ja laiha mutta en silloin kiinnittänyt huomiota vartalon muotoon tai laskenut mittoja.
ap
Olen miettinyt samaa, siis että onko leveä lantioni sittenkin läskiä. Mutta nyt kun olen vähän laihduttanut normaalipainon sisällä, vaikuttaa siltä että kyllä se lantion luusto on leveä joka tapauksessa. Ja toisaalta tiimalasimallisella kertyy lihoessa läski sillä lailla, että pysyy tiimalasina, joten laihtuessa sen muodon pitäisi pysyä samanlaisena. Oletan siis, että ennen kuin lantioläskini kokonaan katoaa, kapenee myös vyötärö.
Vierailija kirjoitti:
Tiimalasin määritteleminen jollakin tietyllä senttilukemalla johtaa helposti siihen, että tiimalasista tulee pyöreiden naisten vartalotyyppi.
Järkevämpää olisi tarkastella suhdelukemia. Pienikokoisen naisen on helpompi saavuttaa vyötärö-lantiosuhde 0,7.
Yleensä pysyy tiimalasina. Se rakenne syntyy leveistä hartioista ja leveästä lantiosta, jotka ovat luurakenteita.