Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin kissa haluaa tulla kotiimme?

Vierailija
18.11.2018 |

Olen pulassa asian kanssa, meillä on kaksi pientä koiraa jotka eivät pidä tästä kissasta yhtään. Kissa on aamuisin aikasin meidän pihalla , kun lähden lenkille koirien kanssa. Viime yönä heräsin ja katsoin ikkunasta niin kissa oli taas meidän pihalla. Sitten kun lähden lenkille kissa on ruvennut seuraamaan meitä. Olen ollut siinä uskossa etteivät kissat tykkää koirista. Omistaja asuu tässä lähellä mutta kissa on jatkuvasti meidän pihalla ja sitten seuraa mua esimerkiksi jos lähden autolla. Onkohan kissalla joku hätä vai miksi se haluaa niin tutustua vaikka koiramme pitävät sille aina hirveen haukunnan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suunnittelee asunnonvaihtoa. Kun elkeet on jo noin selkeitä, ottaisin yhteyttä omistajaan ja pyytäisin huolehtimaan ettei lemmikkinsä hortoile sun perässäs.

Vierailija
2/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmistani tuli kissanomistajia. Naapurin navettakissa päätti jäädä eläkkeelle. Ilmestyi pihaan, nappasi tontin reunalta myyrän ja kantoi sen näytille terassille. Kun äitini avasi terassin oven heittääkseen myyränraadon pois, kissa käveli sisään ja istui sillä hetkellä pihatarhassa olevan koiran ruokakupin viereen. Äiti tarjosi sille jauhelihaa (virhe) ja sen jälkeen kissa ei suostunut enää lähtemään. Johan oli saaliitkin vaihdettu, myyrä jauhelihasta. Maajussi ei vanhaa kollia kaivannut. Pitkin hampain ja kynsin se sieti pesemisen ja madotuksen. Varsinaista sisäkissaa siitä ei enää tullut, mutta pysyipä vihannesmaa sen lopun elämän puhtaana myyristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vielä pohdin jos pakkaset nyt alkavat miten kissa kestää kylmää? Se on ihan hyväkuntoisen oloinen mutta pitää meille sellaista kissan hurinaa. Meillä on aidattu piha mutta se pääsee silti pihaamme.

Ap

Vierailija
4/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kissat naapurin kissoja. Kissa haluaa uuden kodin ja on valinnut sinut😻

Vierailija
5/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika hanki sille kissalle apua! Onko mahdollista että sitä ei päästetä sisälle? Jos et uskalla puhua naapurille niin pyydä eläinsuojeluyhdistys loukuttumaan se! Kissa tarvitsee sun apua NYT! Kohta on pakkasta ja kylmä!

Vierailija
6/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kissat kestä kylmää, nehän rakastavat lämpöä. Meille aikoinaan oli tulossa naapurin kissa, vaikka meilläkin koiria. Ressukka tuli meille lämmittelemään, kun omistajat pitivät ulkona jopa - 25 asteen pakkasilla.

Minä kerran yhtenä pakkasaamuna (-30) otin kissan sisälle ja annoin sille ruokaa ja toimitin eläinsuojeluun.

Vierailija
7/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ensin yhteyttä siihen naapuriin. Siis jos tosiaan tiedät mistä se kissa sun luokses hiippailee. Kerro mitä on meneillään. Omistajan kuuluisi huolehtia lemmikistään.

Vierailija
8/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli täysin sama tilanne kuin sinulla ap! Kaksi pientä koiraa ja pihalla kyttäsi niitä isompi kissa.

Juttelin naapurin eli siis kissan omistajan kanssa asiasta hyvässä hengessä ja kysyin että loukkaantuuko jos ajan kissan aina pois meidän pihalta kattilan kansia paukuttamalla (kissa ei siis uskonut komennusta). Sanoi että sopii, "hyvä vaan jos ajatte pois, saisi viihtyä enemmän omalla pihalla".

Ei tarvinnut montaa kertaa paukutella kansien avulla kissa pois, niin oppi olla kulkematta tässä. Nyt käy silloin tällöin ja lähtee heti kun sanoo sille napakasti että heti kotiin!

Suosittelen siis juttelemaan asiasta naapurin kanssa. Parhaan lopputuloksen saavuttanee niin, että ystävällismielisesti lähtee naapurin luo keksimään ratkaisua - eikä vaan että "Hoida se sun kissas pois meidän pihalta!" meiningillä. ..

N30

Vierailija
9/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vielä pohdin jos pakkaset nyt alkavat miten kissa kestää kylmää? Se on ihan hyväkuntoisen oloinen mutta pitää meille sellaista kissan hurinaa. Meillä on aidattu piha mutta se pääsee silti pihaamme.

Ap

Siis kehrää...

Vierailija
10/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli täysin sama tilanne kuin sinulla ap! Kaksi pientä koiraa ja pihalla kyttäsi niitä isompi kissa.

Juttelin naapurin eli siis kissan omistajan kanssa asiasta hyvässä hengessä ja kysyin että loukkaantuuko jos ajan kissan aina pois meidän pihalta kattilan kansia paukuttamalla (kissa ei siis uskonut komennusta). Sanoi että sopii, "hyvä vaan jos ajatte pois, saisi viihtyä enemmän omalla pihalla".

Ei tarvinnut montaa kertaa paukutella kansien avulla kissa pois, niin oppi olla kulkematta tässä. Nyt käy silloin tällöin ja lähtee heti kun sanoo sille napakasti että heti kotiin!

Suosittelen siis juttelemaan asiasta naapurin kanssa. Parhaan lopputuloksen saavuttanee niin, että ystävällismielisesti lähtee naapurin luo keksimään ratkaisua - eikä vaan että "Hoida se sun kissas pois meidän pihalta!" meiningillä. ..

N30

... jatkan, tilanne oli siis se, että meillä on koiria varten aidattu piha, mutta ei uskallettu pitää niitä silti vapaana pihalla, koska kissa oli (ja on edelleen) iso ja ei tiedetty miten käyttäytyy koirien kanssa. Juokseeko pakoon vai käykö päälle.

Vierailija
11/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tätä kissaa ei päästetä aina sisälle, taidan ottaa yhteyttä eläinsuojeluun. Kissan omistaja on ihan mukava mutta se käskee mun vaan häätämään kissan pois mutta se nyt vaan tulisi meidän kotiin. Ja mun koirat ei pidä siitä yhtään. Vaikka olen eläinrakas niin silti.

Ap

Vierailija
12/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa päästetään aina sisälle. Silti se asuu osittain naapurissa. Onneksi naapuri on kisssarakas ihminen. Jos kisu ei hetkeen käy, naapuri alkaa kysellä, onko kaikki kunnossa.

Itse asiassa olen joskus epäillyt, että kissallamme on jokin toinenkin kyläpaikka, josta emme tiedä.

Kissalla ei välttämättä ole mitään hätää. Toki kannattaa varmistua asiasta ja kysyä naapurilta.

Kissat tekevät, mitä haluavat. Joskus ne valitsevat ihmisensä itse. Eikä moni kissa pidä koiria sinänsä minään. Reipas kissa pärjää koiralle kyllä. Kolleilla varsinkin on itsetunto usein kohdillaan.

Vierailija
13/13 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös tapauksen jossa kissa päätti valita toisen kodin.

Oli joutunut vaihtamaan kotia maalle, mutta jostain syystä otti hatkat mummelin luota, eleli talven jossain autiotalon pihapiirissä.

Jollain naapurilla oli sitten käynyt sääliksi kun kyttäili lintulaudan vieressä ja oli heitellyt jotain makkaranjämiä.

Alkuun oli sellainen ulkokissa heille, mutta hiljalleen muutti väkisin sisälle, vaikkei sitä oikein olisi haluttu. Eikä pian kelvanneet makkarat sun muut tähteet, kaupan ruokaa piti saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi