Jos sinulla on pankissa muutama tonni rahaa ja ohessa jotain opintolainaa, yms. niin tajuatko,
että uhkailusi vaihtaa pankkia huonon palvelun vuoksi on vaan pankin hyväksi. Pankki hyötyy kun lähdet.
t. asiakaspalvelija
Kommentit (32)
Ihan niin kuin paskan palvelun pankilla olisi parhaat lainatarjoukset 🙄
Paskan palvelun pankki on juuri sellainen, jossa ei neuvotella eikä jousteta, koska juuri ne ovat hyvää palvelua.
Paskalla pankilla taitaa olla tyhmää henkilökuntaa. Ansaitsevat toisensa.
Kuvitteleeko joku vielä, että pankista saisi ilmaista palvelua. Suunnilleen kaikesta on maksettava, kaikissa pankeissa.
Pankin vaihto alkaa pienemmillä paikkakunnilla olla hankalaa, kun konttorit suljetaan yksi toisensa jälkeen. Kun jäljellä on vain yksi pankki, voi se hinnoitella palvelunsa haluamallaan tavalla. Meillä on juuri nyt tämä tilanne. Pankki on auki asiakkaille vain kolmena päivänä viikossa, jolloin jonot ovat muhkeat. Harvoin tulee nykyään käytyäkään pankissa sisällä, mutta joku aika sitten sellainen tilanne tule vastaan. Olen ollut saman pankin asiakkaana yli parikymmentä vuotta ja virkailijatkin ovat lähes kaikki vanhoja tuttuja, mutta suorastaan ällistyin, miten tylyksi palvelu oli muuttunut, lähtien siitä, että vanhastaan tuttu virkailija ei ollut tuntevinaan ja hämmästeli, että olenko todella heidän asiakkaansa. Se asia, jota yritin hoitaa, olisi ollut niin monimutkainen prosessi, että jätin sen siihen ja ratkaisin ongelman toisella tavalla.
Onneksi nykyään ei enää ole oikeastaan mitään väliä, minkä paikkakunnan pankin asiakas on, kun asiointi hoituu pääasiassa verkossa. Tuo yllä mainittu negatiivinen kokemus sai minutkin miettimään pankin vaihtoa. Ellei lomapaikkakunnaltani olisi erästä pankkikonttoria lakkautettu noin vuosi sitten, olisin vakavasti harkinnut siirtymistä kokonaan (osaksi olenkin jo) sen pankin asiakkaaksi eli olisin palannut juurilleni, sen pankin asiakkaaksi, jonka asiakkaana olin nuorena ja vielä toistakymmentä vuotta työelämässäkin, ennen kuin pankkikriisin myöstä pankki meni alta ja oli pakko vaihtaa toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä aspoilla oikein ole näkemystä asiasta. Oma esimieheni kertoi juuri asiakkuudestaan eräässä pankissa. Hänellä on melkoisesti varallisuutta, mutta ne ovat firman nimissä. Kun hän tiedusteli eräitä palveluita, aspahan tietysti vain katsoi, että tämä on joku persaukinen tyyppi, jolle ei edes tule palkkaa mistään. Niin vaihtoi esimies oman ja firmansa asiakkuuden toiseen pankkiin.
Nämähän eivät ole mitään aspojen linjauksia tietenkään, vaan tulevat ylemmältä taholta. Siinä on tietysti tehty virhe, jos ei ole kartoitettu asiakkaan kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleeko joku vielä, että pankista saisi ilmaista palvelua. Suunnilleen kaikesta on maksettava, kaikissa pankeissa.
Pankin vaihto alkaa pienemmillä paikkakunnilla olla hankalaa, kun konttorit suljetaan yksi toisensa jälkeen. Kun jäljellä on vain yksi pankki, voi se hinnoitella palvelunsa haluamallaan tavalla. Meillä on juuri nyt tämä tilanne. Pankki on auki asiakkaille vain kolmena päivänä viikossa, jolloin jonot ovat muhkeat. Harvoin tulee nykyään käytyäkään pankissa sisällä, mutta joku aika sitten sellainen tilanne tule vastaan. Olen ollut saman pankin asiakkaana yli parikymmentä vuotta ja virkailijatkin ovat lähes kaikki vanhoja tuttuja, mutta suorastaan ällistyin, miten tylyksi palvelu oli muuttunut, lähtien siitä, että vanhastaan tuttu virkailija ei ollut tuntevinaan ja hämmästeli, että olenko todella heidän asiakkaansa. Se asia, jota yritin hoitaa, olisi ollut niin monimutkainen prosessi, että jätin sen siihen ja ratkaisin ongelman toisella tavalla.
Onneksi nykyään ei enää ole oikeastaan mitään väliä, minkä paikkakunnan pankin asiakas on, kun asiointi hoituu pääasiassa verkossa. Tuo yllä mainittu negatiivinen kokemus sai minutkin miettimään pankin vaihtoa. Ellei lomapaikkakunnaltani olisi erästä pankkikonttoria lakkautettu noin vuosi sitten, olisin vakavasti harkinnut siirtymistä kokonaan (osaksi olenkin jo) sen pankin asiakkaaksi eli olisin palannut juurilleni, sen pankin asiakkaaksi, jonka asiakkaana olin nuorena ja vielä toistakymmentä vuotta työelämässäkin, ennen kuin pankkikriisin myöstä pankki meni alta ja oli pakko vaihtaa toiseen.
Aika harvoin on yleensä enää nykyään tarvetta asioida pankin konttorissa. Mutta joillekin dinosauruksille konttorin sijaintikin on merkityksellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä aspoilla oikein ole näkemystä asiasta. Oma esimieheni kertoi juuri asiakkuudestaan eräässä pankissa. Hänellä on melkoisesti varallisuutta, mutta ne ovat firman nimissä. Kun hän tiedusteli eräitä palveluita, aspahan tietysti vain katsoi, että tämä on joku persaukinen tyyppi, jolle ei edes tule palkkaa mistään. Niin vaihtoi esimies oman ja firmansa asiakkuuden toiseen pankkiin.
Nämähän eivät ole mitään aspojen linjauksia tietenkään, vaan tulevat ylemmältä taholta. Siinä on tietysti tehty virhe, jos ei ole kartoitettu asiakkaan kokonaisuutta.
No siinähän se virhe juuri onkin, kun asenne on tuo sama kuin ap:lla, että nyrpistellään ja sitten katsotaan, että oho, tämä häiskä olisikin ollut tuottoisa, vaikka ensisilmäyksellä ei siltä näyttänyt. Jos yrittäjä asioi henkilökohtaiseen tiliinsä liittyvissä asioissa, ei hänellä ole mitään velvollisuutta selittää, että muuten firma x on muuten minun omistamani, joten minua saa kohdella kohteliaasti.
Sain veroprosenttiin helpotusta, kun mulla oli opintolainaa maksetevana.
Sain n. 30 000 € perintöä, mutten maksanut opintolainaani heti pois.
Vierailija kirjoitti:
Sain veroprosenttiin helpotusta, kun mulla oli opintolainaa maksetevana.
Sain n. 30 000 € perintöä, mutten maksanut opintolainaani heti pois.
Juurin näin onkin fiksua toimia! Hyvä sinä.
Onhan se pankilta aika lyhytkatseista ajatella että esim opiskelija on huono asiakas. Eihän kukaan loppuikää opiskele. Itse jätin vanhasta pankistani pyytämättä asuntolainatarjouksen. Ei edes huonon palvelun vaan suoranaisen pään aukomisen takia. Virkailija joskus nauroi päin naamaa kun halusin avata asuntosäästämistä varten säästötilin. Olin kuulemma niin huono-osainen että oli typerää säästää asuntoa varten kun lainaa en tulisi ikinä heiltä saamaan. Parin huonon palvelukerran jälkeen äänestin jaloillani. Säästin ja sain asuntolainan toisesta pankista vaikka olenkin vain työläinen. Jälkikäteen harmittanut kun olin niin nössö etten ottanut yhteyttä virkailijan esimieheen.
Meitä on ainakin yksi pankki kohdellut niin nuivasti, että emme ole jatkossa pyytämässä heiltä lainatarjouksia. Meillä oli vanhassa asuntolainassa kiinteä korko, ja tympeän kuuloinen lainaneuvottelija oli sitä mieltä, ettei me voida vaihtaa pankkia koska kiinteäkorkoisen lainan maksaminen pois etukäteen olisi niin kallista ettei sitä voi edes ajatella. Jäi niin huono maku suuhun tuosta asenteesta, että yrmeän palvelun lisäksi meitä yritettiin painostaa olemaan kilpailuttamatta tarjouksia, ja lopulta kieltäydyttiin vastaamasta kun kysyin mikä on tarkalleen ottaen se hurjan valtava summa jota ei voi edes ajatella. Useamman soiton jälkeen myönsivät, että kyse oli muutamasta satasesta. Jep jep. Eli yrmeän palvelun lisäksi vielä yritettiin härskisti kusettaa.
Tämä on tietysti vähän eri tilanne kuin ap:n tarkoittama, mutta kun luotto pankkiin on kerran menetetty, niin ei sinne enää häntä koipien välissä muutaman euron tai edes tonnin takia palata. Veikkaan, että meidän perhe tuskin on näiden ajatusten kanssa yksin.
Luulisi myös jotain merkkaavan se, että näistä asioista keskustellaan tuttujen kanssa - ja nykyisenä someaikana avaudutaan myös suuremmalle yleisölle. Paskan palvelun paikat - ja virkailijat - kyllä tiedetään paikkakunnalla.
Vaihda pankkia, niin et maksa kuluja.