Millaiset asiat teitä viehättävät lapsen nimessä?
(Tai yleensäkin ihmisten nimissä) Mitkä asiat ovat tärkeitä? Esim. helppo lausuttavuus, muodikkuus, kansainvälisyys?
Kommentit (5)
Tykkään söpöistä nimistä, mutta käytin niitä hellittelyniminä. Valitsin "järkevät" nimet, jotka käy vauvasta vaariin. Ei söpöjä eikä trendikkäitä.
Omien lasten nimissä olen halunnut, että niissä on joku tarina tai merkitys. Ei tarvitse olla erikoinen nimi, mutta ei mielellään aivan ikäkautensa top 10-nimi, tosin eihän tätä voi tietää kuin jälkikäteen: Pidän myös melko voimakkaista nimistä.
Muiden ihmisten nimissä tykkään taas eniten siitä, että niitä on niin erilaisia. Perinteisiä, moderneja, suomalaisia, muista kielistä lainattuja, hempeitä, voimakkaita, lyhyitä, pitkiä, tavallisia, erikoisia.
Normaali suomalaiseen suuhun sopiva nimi, ei uniikki eikä erikoinen, noin viisi kirjainta.
Joku tarina takana, ei R kirjainta ja kaksi tavua.
Tietynlainen kansainvalisyys/ helposti lausuttavuus (asun ulkomailla)
Uniikkius, mutta ei liian erikoista tavoitteleva. Mua itseani arsytti koulussa kun olin muutenkin nakymaton hissukka, ja ala-asteen opettaja puhutteli aina luokallani olevaa samannimista tyttoa etunimella . Ma olin aina Etunimi Sukunimi tai etunimi ja sukunimen ensimmainen. Arsytti jo lapsena koska koin etta kaimani sai olla enemman uniikki etunimellaan ja ma aina se etunimi ja kirjain siella perassa. Mulla on viela harvinainen sukunimi josta sain kuulla vinoilua. Niin olisi kiva ettei lapsella ole mitaan yleista nimea, ja saisi olla toivottavasti ainoa koululuokallaan jolla kyseinen nimi. Itsellani ei viela lapsia mutta on ajankohtaista miettia asiaa.