Lausahdukset, joita käytetään lähinnä arvostelemiseen
Mitä lausahduksia/sanontoja/sanoja ym. käytetään enimmäkseen silloin, kun arvostellaan muita kielteisesti, vaikka itse ilmaus ei olisikaan välttämättä negatiivinen?
Aloitan:
"Elämä on valintoja."
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
"Ei millään pahalla, mutta" on aina näihin tilanteisiin sopiva aloitus, ja "vitsi, vitsi" passeli lopetus. Muistetaan myös passiivis-aggressiiviset hymiöt. :)))
"Ei millään pahalla, mutta" lausahdusta seuraa aina loukkaus.
Se on aina"pahalla" sanottu, ja sen on tarkoitus loukata.
Eikä kohde saa loukkaantua, sillä hyväähän sillä tarkoitettiin.
Itse en nykyään edes kuuntele lausetta loppuun jos se alkaa "ei millään pahalla".
Mäkin oon aina tykännyt vähän vaatimattomasta tyylistä (oli kyseessä uusi vaate, juhlatarjoilut tms. )
Pakko sanoa että...
Kun kukaan ei pakota sanomaan yhtään mitään tai kysy edes mielipidettä.
Alapeukuttajat vois kertoa, että millä tavalla "Onpa hyvä kuva susta" on kiva tai neutraali kommentti? Siis miksi ihmeessä pitää korostaa, että henkilön x kuvaksi kuva on hyvä? Ihan voisi vaan kehua kuvaa.
Toki saatatte olla niitä ajattelemattomia sukulaistätejä, mutta useimmiten tuossa on kyllä aika selkeä ja ylimääräinen lisäviesti: et yleensä onnistu kuvissa. Olet aika vaatimattoman näköinen, joten onpa yllättävää tuollainen kuva sinusta. Sinun naamallasi tuota voi sanoa onnistuneeksi. Lähdetään liikkeelle siitä, että et ole kedon kaunein kukkanen.
Kiitos vaan, ei tarvitse muistuttaa, en luule itsestäni liikoja.
Oletteko koskaan saanut "ystävän neuvoa"?
Ei voi olla niin vaikeaa. / Ihan helppoa!
Jos toinen on jo yrittänyt, niin tuo on ihan sama kuin sanoisi suoraan tyhmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat vois kertoa, että millä tavalla "Onpa hyvä kuva susta" on kiva tai neutraali kommentti? Siis miksi ihmeessä pitää korostaa, että henkilön x kuvaksi kuva on hyvä? Ihan voisi vaan kehua kuvaa.
Toki saatatte olla niitä ajattelemattomia sukulaistätejä, mutta useimmiten tuossa on kyllä aika selkeä ja ylimääräinen lisäviesti: et yleensä onnistu kuvissa. Olet aika vaatimattoman näköinen, joten onpa yllättävää tuollainen kuva sinusta. Sinun naamallasi tuota voi sanoa onnistuneeksi. Lähdetään liikkeelle siitä, että et ole kedon kaunein kukkanen.
No siis onhan siinä kuvassa yleensä jotain muutakin kuin sinä. Mitä pahaa siinä on sanoa, että juuri sua koskeva osa on hyvin onnistunut? Tai että se kuvaa juuri sinua? Miksi oletuksesi on, että jos sinut mainitaan, se on jotenkin huono juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis onhan siinä kuvassa yleensä jotain muutakin kuin sinä. Mitä pahaa siinä on sanoa, että juuri sua koskeva osa on hyvin onnistunut? Tai että se kuvaa juuri sinua? Miksi oletuksesi on, että jos sinut mainitaan, se on jotenkin huono juttu?
Never heard muotokuvista tai selfieistä? Niitähän näissä useimmiten kommentoidaan. Ai että kiva, erotun taustalakanasta tai pusikkoisesta maisemasta. Koivun kanto ei nyt ihan loistanut parhaimmillaan tässä kuvassa, mutta onneksi minä olen hyvin siinä.
No ei vaan.