Työkkäri
Työnhakijoina olevat, saatteko nykyään paljon työtarjouksia työkkäristä? Tuleeko joka viikko? Haetteko aina näitä paikkoja?
Kommentit (14)
Kolmessa vuodessa on tullut yksi kehotus hakea tiettyä työpaikkaa. En tietenkään tullut valituksi, koska en ollut siihen pätevä.
Työtarjouksia työkkäristä ei tule koskaan.
No ne tulee nykyään työtarjouksen nimellä, vaikka ovat vain avoimena olevia paikkoja mihin kuka vaan voi hakea.
Itsellä on työnhakusuunitelmassa että haen omatoimisesti töitä, silti olen saanut kuukauden aika neljä työtarjousta, ei kiinnostaisi hakea paikkoihin joihin ei ole kiinnostusta.
Hermoille ottaa heti kun näkee että työkkäristä soittavat. Tuputtavat niitä orjuutuksia ja höpökursseja. Tarjoisivatkin töitä niin sehän passaa. On vähän palkanmaksu poissa muodista.
Tarkisteleeko työkkäri noita työnantajalta onko työnhakija oikeasti hakenut paikkaa? Vai luottavatko asiakkaan omaan ilmoitukseen?
Monihan tekee tahallaan huonon hakemuksen, eikö näistä jää aina kiinni työkkärille?
Vierailija kirjoitti:
Monihan tekee tahallaan huonon hakemuksen, eikö näistä jää aina kiinni työkkärille?
Usein kyllä, parempi kun ei hae ollenkaan jos ei kiinnosta.
Työttömänä 6kk, eikä yhtäkään hakukehotusta ole tullut. Olen tosin myös ollut työkkärin harjoittelussa melkein koko tämän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkisteleeko työkkäri noita työnantajalta onko työnhakija oikeasti hakenut paikkaa? Vai luottavatko asiakkaan omaan ilmoitukseen?
Työnantajalla ei ole velvollisuuksia kertoa työkkärille onko joku hakenut vai ei. Ei vaikka ilmoitus olisi ollut työvoimatoimiston sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä 6kk, eikä yhtäkään hakukehotusta ole tullut. Olen tosin myös ollut työkkärin harjoittelussa melkein koko tämän ajan.
Ei se mikään harjoittelu ole. Oletko työkokeilussa vai kuntouttavassa työtoiminnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajalla ei ole velvollisuuksia kertoa työkkärille onko joku hakenut vai ei. Ei vaikka ilmoitus olisi ollut työvoimatoimiston sivuilla.
Entä jos työkkäri kysyy suoraan onko joku hakenut? Eikö työnantaja muutenkin näe itse te-toimiston sivuilta, onko hänen paikkaansa tehty työtarjouksia? Ainakin jos on tehty suoraan esittelyjä, ne näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos työkkäri kysyy suoraan onko joku hakenut? Eikö työnantaja muutenkin näe itse te-toimiston sivuilta, onko hänen paikkaansa tehty työtarjouksia? Ainakin jos on tehty suoraan esittelyjä, ne näkyy.
Enpä usko että näkee suoraan keille on tarjous lähetetty, silloin toki jos tehdään esittely suoraan työnhakijasta työnantajalle niin näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain karenssin kun työnantaja kertoi että en ollut hakenut te-toimiston osoittamaan työtarjouspaikkaan.
Olin hakenut ja pystyin selvittämään/todistamaan asian heti, silti asian käsittel(emätömy)y(s) kesti yli kuusi viikkoa.
Kannattaa hakea aina vaikka olisi kuinka tyhmä paikka ja säilyttää dokumentti hakemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain karenssin kun työnantaja kertoi että en ollut hakenut te-toimiston osoittamaan työtarjouspaikkaan.
Olin hakenut ja pystyin selvittämään/todistamaan asian heti, silti asian käsittel(emätömy)y(s) kesti yli kuusi viikkoa.
Kannattaa hakea aina vaikka olisi kuinka tyhmä paikka ja säilyttää dokumentti hakemuksesta.
Oliko siis työkkäri kysynyt työnantajalta oletko hakenut?
Älä vitsaile. Ei ne mitään oikeita työtarjouksia ole vaan kehotuksia ottaa yhteyttä työnantajaan. Pienimmin riesan tie on hakea.
Jos eivät ole automatisoineet niiden "tarjousten" lähettämistä, niin ei todellakaan tule joka viikko, ei edes joka vuosi tai ei tullut ainakaan ennen. Työnhakusuunnitelma voi vaikuttaa. Jos siihen kirjoittaa "omatoimista työnhakua" niin ei tule tarjouksia, mutta muitakin vaihtoehtoja varmaan on.