Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet tällaisesta vanhemmasta?

Vierailija
17.11.2018 |

- Ei koskaan leikkinyt tai viettänyt aikaa lapsen kanssa
- Huusi hyvin paljon
- Kuritti muutaman kerran hyvin lievästi esim. tottelemattomuudesta ja melusta
- Ei ohjeistanut tai opettanut, ja kun lapsi ei silloin tietenkään osannut jotain, niin raivostu
- Mollasi ja halveksu yleensä muka leikillä, joskus suoraan
- Tarjosi ruuaksi lähinnä makaronilaatikkoa ja karkkia, ja sitten siitä seuranneen lihomisen jälkeen haukku läskiksi
- Haukku todella halventavilla sanoilla aina hermostuessaan
- H*oritteli tyttölastaan tämän ollessa 12-18v
- Ei opettanut monia elämän tärkeitä taitoja, ja usein uhkaili pois lähtemisellä
- Kerran uhkasi tappaa lapsen rakkaan kissan jonkun riidan päätteeksi, joka johtu kissan tekemästä tihutyöstä
- Uskotteli lapselle epäsuorasti (tai ainakin sai lapsen käytöksellään uskomaan) että lapsi on tyhmä ja kykenemätön, ei koskaan kehunut tai kannustanut
- Vähätteli lapsen huolia ja itkua

+ Vei aina lääkäriin jos lapsi loukkaantui
+ Huolehti lapsen fyysisistä perustarpeista eli oli ruokaa, puhtaat vaatteet ja lämmintä
+ Anto rahaa lapsen ollessa isompi jotta lapsi sai itse ostaa tarvitsemiaan asioita
+ Kuskasi lasta tärkeissä harrastuksissa ja kannusti harrastusten kohdalla
+ Piti hyvin tärkeänä sitä että lapsi ei joudu elämään alkoholistien keskellä ja ei itse juuri käyttänyt alkoa
+ Puuttu siihen kun lasta koulukiusattiin
+ Ei koskaan laiminlyönyt lapsen diabeteksen hoitoa

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki parhaansa. Teki virheitä ja teki onnistumisia. Sitä on elämä.

Vierailija
2/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun mulla on tuo tapa, että vastaan kaikille jotka ei oo saanut yhtään vastausta. Mut ei mulle tuu muuta mieleen, kuin tuo huorittelu on kauheeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa listassa positiiviset kohdat ovat normaalia vanhemmuutta, ei mitään erikoista hienoutta. Ne eivät siis varsinaisesti ole plussia. Paska mutsi/faija siis.

Vierailija
4/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli aika samanlainen, paitsi että oli vielä alkoholistikin. Isä vielä huonompi, sillä hän lähti kun olin viisi. En erityisemmin välitä kummastakaan, joten he eivät tainneet kovin hyvin onnistua minun kohdallani.

Vierailija
5/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana hylätty suoritus. Ei yllä edes tyydyttävään. Mutta eihän sille oikein mitään enää mahda.

Hänellä varmasti omia ongelmia aika paljon.

Vierailija
6/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloituksen vanhempi isä vai äiti? Äidiltä tuo olisi todella huonoa äitiyttä, isältä taas vähän hyväksyttävämpää.

Vierailija
7/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi aikuisena tekemisissä vastaavanlaisen isän/äidin kanssa, mutta olenkin saanut erittäin hyvän kasvatuksen ja minulla on vertailukohtaa. Ainoa hyvä ja maininnan arvoinen kohta aloituksessa on koulukiusaamiseen puuttuminen. Monet vanhemmat eivät ainakaan onnistu siinä. Minun vanhempani vaihtoivat kouluani kun opettajat eivät onnistuneet puuttumaan ja kiusaajien vanhemmat olivat välinpitämättömiä.

Vierailija
8/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloituksen vanhempi isä vai äiti? Äidiltä tuo olisi todella huonoa äitiyttä, isältä taas vähän hyväksyttävämpää.

Mitä ihmettä? :'D

Meitä todella on moneen junaan, mutta jotkut silti yllättävät väläytyksillään tasaisin väliajoin.

Vierailija
9/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisen väkivallan ja piittaamattomuuden määrä on sitä luokkaa, että kyseessä on huono vanhempi plussista huolimatta. On normaalia huolehtia lapsen perustarpeista. Tässä tapauksessa monia perustarpeista on laiminlyöty.

Vierailija
10/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisen väkivallan ja piittaamattomuuden määrä on sitä luokkaa, että kyseessä on huono vanhempi plussista huolimatta. On normaalia huolehtia lapsen perustarpeista. Tässä tapauksessa monia perustarpeista on laiminlyöty.

Näin. Huono, mutta huonouden asteella parhaimmasta päästä.

Nuo plussatkaanhan eivät näyttäisi erityisen hyvältä hyvän vanhemman kohdalla, vaan ne olisivat normaalia vanhemmuutta.

Vierailija
11/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jotain mt-diagnooseja? Epävakaa persoonallisuus? Hoitiko mitenkään omaa mielenterveyttään? Psyykkisesti oireilevat ihmiset ilman mitään hoitoa sairastuttavat myös läheisensä.

Vierailija
12/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on henkistä väkivaltaa. psyykkisesti terve ihminen ei harrasta sellaista, ja sellaisen kohteena olevasta lapsesta ei kasva psyykkisesti tervettä aikuista.

Mikä oli vuosiluku? Toimiko vanhempi ns oman aikansa mukaan?

Vierailija
13/17 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto kun mulla on tuo tapa, että vastaan kaikille jotka ei oo saanut yhtään vastausta. Mut ei mulle tuu muuta mieleen, kuin tuo huorittelu on kauheeta.

Riippuu siitä oliko tyttö h'ora. Monilla tytöillä ainakin h'oramainen tyyli alkaa juuri tuossa murrosiän alkaessa 12v tienoilla.

Vierailija
14/17 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laiminlyönyt diabeteksen hoitoa, mutta kuitenkin antoi ruoaksi lähinnä makaronilaatikkoa ja karkkia? Kyllä se terveellinen ruokavalio on osa diabeteksen hoitoa (oli sitten 1- tai 2-tyypin). Joten en kyllä tuota sanoisi hyväksi hoidoksi

Vierailija
15/17 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, toinen rakkaudeton lapsi siellä, otan osaa. Mullakin oli ihmisperse isänä ja äiti niin nujerrettu, ettei tajunnut edes lähteä, vaikka tyrski itkua lähes päivittäin. Joidenkin ihmisten ei pitäisi saada lapsia lainkaan.

Vierailija
16/17 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki parhaansa. Teki virheitä ja teki onnistumisia. Sitä on elämä.

Silität siis päähän tasapainottomia paskiaisia. Miksiköhän? Ai niin, koska olet itsekin sellainen, etkä aio tehdä sille yhtään mitään.

Vierailija
17/17 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä oliko tyttö h'ora. Monilla tytöillä ainakin h'oramainen tyyli alkaa juuri tuossa murrosiän alkaessa 12v tienoilla.

Sehän on vanhemman vastuulla estää moinen, joten jos kotona on vanhempaa tottelematon h *ora vanhemman on suytä katsoa vain peiliin, millaisen onkaan kasvattanut.

t.siveä