Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas menetti ammattiliitto jäsenen

Vierailija
17.11.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005903001.html

"Heikkinen sanoo, että kaikki kunnia ay-liikkeelle siitä, mitä se on historiassa saanut aikaiseksi. Nyt ammattiliittojen pitäisi herätä tähän päivään"

Samaa mieltä, fiksusti sanottu!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ytk:lla lakiapua tarjolla?

Vierailija
22/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuulunut kahteenkin eri ammattiliittoon, mutta nyt päätin erota. En kokenut että niillä olisi ollut mitään annettavaa minulle ja päinvastoin ajoivat asioita, joita en allekirjoita. Edellisessä työpaikassani ei luottamusmiestäkään näkynyt yhtään kiinnostavan epäkohdat esimerkiksi työturvallisuudessa ja työehtosopimuksen noudattamatta jättämisessä. Miksi kuuluisin joukkoon, jonka toiminta ja mielipiteet eivät kohtaa omiani? Kiitollisuudesta että ovat joskus muinoin ajaneet jotain tärkeitäkin asioita?

Työsopimus- ym. lait turvaavat jo pelkästään asioita sen verran että en ole vailla nykyisten ammattiliittojen ”ajamia etuja”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut liittoon, koska niistä vuotaa rahaa sellaisille puolueille joita en koskaan äänestä. En halua tukea jäsenmaksuillani vastenmielisiä poliittisia aatteita.

Vierailija
24/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuulunut liittoon, koska niistä vuotaa rahaa sellaisille puolueille joita en koskaan äänestä. En halua tukea jäsenmaksuillani vastenmielisiä poliittisia aatteita.

Alanuolittajan mielestä sitä kuuluukin tukea jäsenmaksuistaan sellaisia puolueita, joita ei äänestä.

Vierailija
25/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliiton pomot on palkkansa ansainneet. Ennen tes-korotusta sain palkkaa 11,42€/h ja nyt heidän neuvotteluidensa jälkeen 11,93€/h. Kyllä ne asiansa osaa :D

Vierailija
26/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijatyttäreni on todella tyytyväinen 0-sopimukseen siivousalalla. Jos opinnoissa kiireinen viikko, ei hänellä ole myöskään velvollisuutta tehdä tunteja, mutta yleensä töitä riittää, jos haluaa tienata. Täydellinen ratkaisu ainakin opiskelijalle!

Vierailija
27/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittojen seuraava haaste olisikin vaatia työ, jolla elää ilman että pitää olla 1,5 työpaikkaa. Pelkkä vakituinen työsuhde ei riitä.

Ihmisten pitäisi huolehtia itsestään sen verran että hakevat itselleen riittävän elintason takaavan työn. Ei ammattiliitto pysty tuota järjestämään.

Ja kohta kukaan ei siivoa ja kokkaa.

Yleensä en hauku täällä ketään. Nyt on pakko.

Kyllä olet PÖLJÄ.

Kertoisitko miten ajattelit liittojen neuvottelevan 50% palkankorotukset ihmisille. Jos semmoinen ihme nähtäisiin mitä sen jälkeen tapahtuisi?

Vierailija
28/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vain liittojen jäsenille tulisi kuulua työehtosopimuksiin neuvotellut lakia paremmat työehdot mm. mininipalkka,lomara, sairasajan palkka jne. ja kullekin sopimuskaudelle tulevat palkankorotukset. Ne ketkä eivät kuulu liittoon voisivat ihan itse neuvotella nämä työnantajien kanssa. Itseä ketuttaa nämä kitisevät loiset jotka näitäkin etuja kernaasti nauttivat.

Ja työnantajan, joka ei ole työehtosopimuksen tehneen liiton jäsen, ei tarvitsisi noudattaa muiden tekemistä sopimuksia. Reilua.

Vierailija
29/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alanuolittajan mielestä sitä kuuluukin tukea jäsenmaksuistaan sellaisia puolueita, joita ei äänestä.

Olen aina ihmetellyt miten ay-liikkeen aktivistit kuvittelevat muiden jäsenten jakavan heidän omat poliittiset mielipiteensä kyseenalaistamatta mitään. Leikitään kansanliikettä vaikka todellisuudessa sanoma ei ota tulta aktivistipiirien ulkopuolella.

Vierailija
30/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ammattiliiton (lakimiehen) saa ensi kuussa noin 38 000 e eli korvauksen laittomasta irtisanomisesta.

Minä en edes saa noin paljon palkkaa vuodessa.

Vierailija
31/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ammattiliiton (lakimiehen) saa ensi kuussa noin 38 000 e eli korvauksen laittomasta irtisanomisesta.

Mitä aiot tehdä asialle?

Vierailija
32/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku tönkii tätä mätäpaisetta.

Vierailija
33/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ay-liike ajaa hyväosaisten eli työssäkäyvien asiaa kohtalokkain seurauksin. Työpaikkoja ei enää ole vara pitää Suomessa. Yksityinen tönantaja ei uskalla myöskään palkata ketään, sillä väärä rekry voi kaataa koko liiketoiminnan.

Vierailija
34/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittojen seuraava haaste olisikin vaatia työ, jolla elää ilman että pitää olla 1,5 työpaikkaa. Pelkkä vakituinen työsuhde ei riitä.

Ihmisten pitäisi huolehtia itsestään sen verran että hakevat itselleen riittävän elintason takaavan työn. Ei ammattiliitto pysty tuota järjestämään.

Kyllä olet PÖLJÄ.

Jos aloilla on tekijöistä pulaa niin luulisi palkkojen nousevan sitä kautta.

Niin luulisi, mutta 90-luvun lama muutti perustyöt pskatöiksi ja loi nykyiset työnantajan markkinat.

Vierailija
35/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ytk:lla lakiapua tarjolla?

On, maksusta.

Vierailija
36/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijatyttäreni on todella tyytyväinen 0-sopimukseen siivousalalla. Jos opinnoissa kiireinen viikko, ei hänellä ole myöskään velvollisuutta tehdä tunteja, mutta yleensä töitä riittää, jos haluaa tienata. Täydellinen ratkaisu ainakin opiskelijalle!

Niin, mutta yritäpä elää noiden länsimaisten lapsitöiden ulkopuolella tuolla rahalla.

Onhan extratöitä tehty myös parempina aikoina kun kokoaikaityö on ollut normi.

Vierailija
37/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet PÖLJÄ.

Kertoisitko miten ajattelit liittojen neuvottelevan 50% palkankorotukset ihmisille. Jos semmoinen ihme nähtäisiin mitä sen jälkeen tapahtuisi?

Niin, pöljä. Mikä ihmeen 50% korotus?

Vierailija
38/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aiot tehdä asialle?

Esim. taulukkopalkoille ei paljon tehdä. Voi vain tehdä lisätyötä.

Vierailija
39/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse siivooja nollasopimuksella, ja se oli kauheaa. Koskaan ei tietoa koska työtä seuraavan kerran. Yhtäkkiä saatettiin soittaa ja heti olis pitäny mennä esim. puoleksi tunniksi siivoamaan pieni toimisto. Ihan järjetöntä touhua. Tuolla naisella varmaan tietyt vakiotunnit ja kohteet joita tekee vapaaehtoisesti ja saa rahaa muualtakin. Minulle nollasopimuksella siivoaminen oli painajaista. Kuten monelle muullekin.

Vierailija
40/49 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitaan sdp+vas+vihr -hallitus että tämä nollatuntikyykytys ym. Köyhien sekä eläkeläisten lyttääminen loppuu. Oikeistopuolueet pitäisi kieltää lailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi