Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lapsenne saa karkkia lauantaisin?

Vierailija
17.11.2018 |

Omat lapseni (11v, 14v, 15v) saavat lauantaina niin paljon karkkia kuin haluavat. Olen hieman löysä ollut näissä karkkien määrä hommissa mutta kellään pojistani ei ole hampaissa reikää. Hyvin pesevät hampaansa joten en näe miksi karkkien syönnissä lauantaisin pitäisi mitään rajaa olla. Mites teidän lapset? Ja niin, poikani saavat karkkipäivänä 0,5 l limsapullon sitä limsaa mitä haluavat.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hullu? Ei lapsille kannata antaa karkkia ollenkaan. Se on aivan liian epäterveellistä.

Vierailija
2/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat syödä ihan niin paljon, kuin itse haluavat. Ovat iältään 28, 26 ja 24 vuotiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle, 10v, punnitsin juuri 50g karkkeja, 38g suklaata ja 2 hubbabubbaa.

Tyttö 12v sai 50g kirpeitä karkkeja ja lisäksi hänellä on 100g muita karkkeja.

Vierailija
4/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään herkkuja aina silloin, kun tekee mieli, mutta pieniä määriä. Sekä aikuiset että lapsi. Ehkä kolme kertaa viikossa. Määrät about 2palaa suklaata-2 suklaapatukkaa. Ei toki aina suklaata, mutta määrällisesti noin. Yleensä se maksimimäärä syödään viikonloppuna leffaa katsoessa ja pienet määrät parina päivänä viikolla.

Vierailija
5/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa alle 200g

Vierailija
6/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole karkkipäivää, joskus on jälkiruoaksi jotain herkkua tai muuten vaan esim leffaa katsoessa, lisäksi juhlapäivinä syövät herkkuja. Kerralla ei tule syötyä liikaa, vaan ihan muutama karkki/ pari keksiä tai suklaapatukka. Eivät ole tottuneet ahmimaan kerran viikossa suuria määriä, kuten itse lapsuudestani tein karkkipäivänä.

Vierailija
7/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole ikinä ollut karkkipäivää. Suurimpia karkkiahmatteja esim synttärikutsuilla on nämä karkkipäivä-säännöstely -lapset, ei mitään tolkkua mättämisessä. Karkki ei ole meillä ollut ikinä mitenkään ihmeellinen asia.

Vierailija
8/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään karkki- tai herkkupäivää. Saavat kyllä sokeria ihan riittämiin, esim. päiväkodissa ja koulussa on liki joka viikko jonkun synttärit tai nyyttärit ja siihen pulla-kaakao-välipalat päälle, tällä viikolla on kuulemma saanut joka päivä piparin kouluvälipalalla. Ulkona syödessä juovat usein mehua/limua, ja kotona leivotaan välillä, mummolassa on aina jotain herkkua tarjolla. Vähän väliä on jotkut juhlat tai sesonki joka "vaatii" pipareita/laskiaispullat/pääsiäismunat jne.

Karkkia kun ostetaan (1-2krt/kk) niin ostavat karkin per ikävuosi eli 4 ja 7. Itse keksivät, en vastusta, vaikka itse ostankin yli 32 😁

Vierailija
9/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan ole karkkipäivää, mutta herkut yleensä keskittyy viikonloppuun.

Joskus se on karkkia, joskus popcornia, jätskiä, harvemmin sipsejä kun ne ei ole oikeen kenenkään suosikkeja.

Mun 15-vuotiaan lempiherkku on ne vauvojen maissinaksut :)

Ei rajoiteta, jos ovat mukana kaupassa ottavat irtokarkkeja sen minkä haluavat eikä ene mitään överipusseja ole. Yksi on selekästi persompi makealle kuin muut.

Reikiä jokaisella nolla. Iät 17 v, 15 v ja 13 v.

Vierailija
10/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalle, 10v, punnitsin juuri 50g karkkeja, 38g suklaata ja 2 hubbabubbaa.

Tyttö 12v sai 50g kirpeitä karkkeja ja lisäksi hänellä on 100g muita karkkeja.

Natsien suositusten mukaan 25g suklaata on tuon ikäiselle pojalle ehdoton maksimi.

Vierailija
11/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään karkkipäiviä yhtään sen enempää kuin perjantaipulloja. 

Tilanteen mukaan mennään ja ihan hoikkia ja tervehampaisia ovat iältään 13-18 vuotta. 

En kannata johonkin päivään sidottuja "herkkuhetkiä". 

Vierailija
12/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään lauantaina,meillä karkkipäivä perjantaisin..9 lasta ja 3 karkkipussia yhteensä.Sen jälkeen kaikki on ähkyssä pitkään,voisi määrää pudottaakin tuosta.Viikolla joskus harvoin,ehkä pari kertaa kk,menee popparia,jätskiä tai vastaavaa.Eivät ole kovin persoja mättöön.

Vierailija
13/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme varmaan vähemmistössä, mutta meillä on lapsilla karkkipäivä. Saavat kumpikin valita haluamansa karkkipussin, josta riittää 2-3 karkkipäiväksi. Tarjoavat pusseistaan myös maistiaisia meille vanhemmilleen tai vieraille, jos sattuu lauantai-iltana joku kyläilemään.

Omasta puolestani voin sanoa, että kun sitä karkkia ei ole kaapissa (lasten pussien lisäksi) ei sitä tule syötyäkään. Jos olisi aina karkkia kaapissa, sitä huomaisi syövänsä ajankulukseen. Ja minä en ole edes kovin perso sokerille.

Vierailija
14/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienehkön pussin, joku 100-150g. Siitäkin osa menee vanhemmille.

Makeaa voidaan syödä viikollakin, eli "karkkipäivä" ei ole mikään ehdoton juttu, mutta karkkia ei yleensä osteta kuin lauantaiksi.

Lapset 9 ja 11. Varsinkin vanhempi on makean perso, mutta sovitut säännöt ovat rauhoittaneet tilannetta tosi paljon.

Vierailija
15/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että saa kilon, voi olla ettei saa puoleen vuoteen ollenkaan karkkia lauantaina. Lapsi 10v. Ei karkkipäiviä. Karkkia saa ottaa kun haluaa ja sitä ostetaan silloin kun muistetaan jos muistetaan. Karkit on keittiön kapissa lapsen saatavissa 24/7 ja joskus voi olla myös tarjoiluastiassa ruokapöydällä.

Vierailija
16/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13- ja 15 -vuotiaat saa valkata 300g irtiksiä, 8-vuotias 230g ja 4-vuotias 120g.

Vierailija
17/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

27-vuotias poikani sai eilen ostaa omilla rahoillaan tälle päivälle kaupasta pussin perunalastuja, suklaalevyn, noin 500g irtokarkkeja, 4 tölkkiä energiajuomaa, 1½ litraa Coca-Colaa, paketin nakkeja, pussillisen ranskanperunoita, 12 tölkkiä olutta ja suklaakonvehtirasian. Joka lauantai hän saa ostaa rahoillaan itselleen haluamansa herkut, jos on ollut kiltti poika ja kantaa ne itse kaupasta kotiin. Vaikeinta on se, että miten estän häntä syömästä ja juomasta niitä ennen lauantaita. Yleensä joudun kahlitsemaan hänet  seinään kiinni perjantai iltapäivästä lauantai aamuun asti.

Vierailija
18/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme varmaan vähemmistössä, mutta meillä on lapsilla karkkipäivä. Saavat kumpikin valita haluamansa karkkipussin, josta riittää 2-3 karkkipäiväksi. Tarjoavat pusseistaan myös maistiaisia meille vanhemmilleen tai vieraille, jos sattuu lauantai-iltana joku kyläilemään.

Omasta puolestani voin sanoa, että kun sitä karkkia ei ole kaapissa (lasten pussien lisäksi) ei sitä tule syötyäkään. Jos olisi aina karkkia kaapissa, sitä huomaisi syövänsä ajankulukseen. Ja minä en ole edes kovin perso sokerille.

En syö mitään muutakaan vain siksi, että sitä on kaapissa ja pitäisi keksiä ajankulua. Meillä kaapissa on varmaan aina karkkia. Itse en syö ollenkaan. Mies harvoin, jos ostaa lakua. Lapsi taas ei lakusta tykkää, joten hänellä eri karkit. Karkkia kuluu viikossa ehkä lapsen kourallisen verran.

Vierailija
19/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras13 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö mitään muutakaan vain siksi, että sitä on kaapissa ja pitäisi keksiä ajankulua. Meillä kaapissa on varmaan aina karkkia. Itse en syö ollenkaan. Mies harvoin, jos ostaa lakua. Lapsi taas ei lakusta tykkää, joten hänellä eri k

arkit. Karkkia kuluu viikossa ehkä lapsen kourallisen verran.

Vaikka tuo toimii teillä, niin miksikään yleiseksi ohjeeksi tuosta ei ole. Hiljattain luin tutkimuksesta, jossa todettiin, että lapset syövät herkkuja sitä enemmän mitä niitä on kaapissa. Eli jos haluaa varmistaa perheessään maltillisen herkkujen syönnin, hankkii niitä kaappiinsa mahd vähän.

Vierailija
20/40 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras13 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö mitään muutakaan vain siksi, että sitä on kaapissa ja pitäisi keksiä ajankulua. Meillä kaapissa on varmaan aina karkkia. Itse en syö ollenkaan. Mies harvoin, jos ostaa lakua. Lapsi taas ei lakusta tykkää, joten hänellä eri karkit. Karkkia kuluu viikossa ehkä lapsen kourallisen verran.

Minä puolestani saatan pestä ja pilkkoa kasviksia kulhoon pöydälle, jotta perhe söisi niitä enemmän. Ja kummasti ne siitä katoavat, joten varmaankin se on sitä ajankuluksi syömistä. Olen melko varma, että karkitkin katoaisivat.

Hammaslääkärithän eivät tietenkään jatkuvaa syömistä suosittele, mutta kyllä se kasvislautanen tai sipsipussi on vaan kiva elokuvaa katsoessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän