En saanut tilattua lääkärin aikaa yksityiselle
Kyseltiin että maksanko itse ja olenko varma että vakuutus korvaa. Sen jälkeen kun olin vastannut kysymyksiin niin sanoi että ei voi varata aikaa, koska minulla on 23 euron lasku maksamatta. Kun kysyin mikä se on, niin selvisi että lääkärin puhelinajasta ilm. tullut. Laskua en ole saanut ja eräpäivä ollut. 10.11. lauantai. Maksutietoja en saanut mutta neuvottiin että voin paikan päällä käydä maksamassa ja sen jälkeen saa tilata lääkärinajan. Muistutuskaan ei ole tullut kun ei ole ehtinyt vielä muodostua.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Niinhän siinä kävi että asia selvitettiin. Minulle luvattiin lähettää uusi lasku uudella eräpäivällä ja ilman mitään muistutuskuluja.
Asia mikä jäi vaivaamaan oli se, että tuskin puhelinajavarauksen asiakaspalvelu kehittyy, koska se asia jäi täysin sivuun koko käsittelyssä.
Kaikkein pöyristyttävin ilmoitus tämän palautteen käsittelyn jälkeen oli se että lääkärin tilauskielto poistuu kuitenkin vasta laskun maksamisen jälkeen kuulemma joidenkin päivien päästä. Odottelen edelleen maksutietoja.
Lääkärin tilasin tietysti toiseen yritykseen koska puuttuva lasku ja koska puuttuvat maksutiedot ja koska lääkärinajan tilauskielto.
Eihän tätä voi kun ihmetellä ja olla tyytyväinen että vaihtoehtoja onneksi oli.
No hyvä tavaton, kai sinä nyt teet automaattisesti kirjallisen valituksen tosta hommasta, mahdollisimman korkealle taholle.
Ohi aiheen, huvitti kun tilasin lekuriaikaa Mehiläiseen, puhelimeen vastaaja oli kovinkin tuttavallinen, "möttosen matille" olisi aika.
Mehiläiseen ei ainakaan saa varattua lääkäriaikoja ihan siitä syystä, että jonotusaika ajanvaraukseen on ihan posketon. Paremmin ja nopeammin vastataan puhelimeen jopa omassa terveyskeskuksessani
Eikö sitä aikaa voi varata netistä? Meidän lapsi varasi itselleen ajan netin kautta ihan onnistuneesti, oli kurkku kipeä ja sain ajan lauantaille helposti. Lasku lähetettiin sitten minulle postissa, kun en päässyt lääkäriin mukaan maksajaksi. Ja Terveystalosta oli tässäkin kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Mehiläiseen ei ainakaan saa varattua lääkäriaikoja ihan siitä syystä, että jonotusaika ajanvaraukseen on ihan posketon. Paremmin ja nopeammin vastataan puhelimeen jopa omassa terveyskeskuksessani
Mikset varaa netin kautta?
Niillä respan ihmisillä on tiukat säännöt mitä niiden pitää noudattaa. Ei ne voi alkaa siellä itse harkitsemaan, miten missäkin tilanteessa toimitaan, vaan aina sama toimintamalli. Tee valitus hallintoon. Siellä niitä sääntöjä on ollut keksimässä osakkaina olevat lääkäritkin...
Vierailija kirjoitti:
Niillä respan ihmisillä on tiukat säännöt mitä niiden pitää noudattaa. Ei ne voi alkaa siellä itse harkitsemaan, miten missäkin tilanteessa toimitaan, vaan aina sama toimintamalli. Tee valitus hallintoon. Siellä niitä sääntöjä on ollut keksimässä osakkaina olevat lääkäritkin...
Puhelipalvelussa voidaan kyllä ystävällisesti kysyä, että kun täällä on joku lasku avoinna. Aina voi lähestyä asiaa asiakaslähtöisesti. Voidaan tarjoutua selvittämään asia, johon asiakas on syytön tai ei voi itse vaikuttaa. Asiakaspalvelun tehtävä on olla asiakaspalvelullinen ja viedä epäkohdat hallinnon tietoon.
Tätä yrityksen ongelmaa ei voi ulkoistaa asiakkaalle. Sama tilanne, kun ajanvaraaja ihmettelisi että hänen kotona ei toimi sähköt ja pakastin sulaa. Hän soittaa sähkölaitokselle ja sieltä sanotaan että teillä on 5 euron lasku maksamatta, se on 8 päivää myöhässä ja sähköt saatte takaisin kun se on maksettu.
Ja sitä laskua ei ole tullut tai postin Pate on jakanut se sen jollekin joka ei viitsi sitä palauttaa. Niin tämäkö on asiakkaan syy?
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset varaa netin kautta?
Toimenpideaikoja ei voi sieltä varata.
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli valtkunnallisesta puhelinpalvelusta. Paikallisesti ei ole ollut mitään ongelmia palvelun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off topic, mutta jengi maksaa noin 350 euron vuosimaksulla terveysvakuutusta. Se on lähinnä siksi, että kerran vuodessa marraskuussa tulee flunssa ja tarvii buranaa. Maksaa 50 euroa. Sitten pahalla tuurilla tulee keväällekin joku käynti, menee vaikka nilkka tenniksessä. Sekin on 50 euroa.
Kertokaa mulle tyhmälle, että milloin alkaa pääsemään omille? Ettei "tarvitse mennä" julkiselle.
Yksikin leikkaus, ei tarvitse jonottaa vuotta, tarvittavat kuvaukset ja kokeet heti ruinaamatta. Esim. sappikivileikkaus järjestyi kahdessa viikossa tuttava kärvisteli vuoden.
Kuka hel***ti uskaltaa mennä yleisanestesian vaativaan leikkaukseen yksityiselle, kun tietää, että heillä ei ole mitään keinoa hoitaa tilannetta nukutus- tai muun intreoperatiivisen komplikaation sattuessa? Todella kiva sitten päätyä kesken leikkauksen ambulanssiin ja matkaan kohti lähintä oikeaa sairaalaa.
Sen verran paljon tulee näitä puudutteilla tehtyjen leikkausten potilaitra pillit päällä intuboituna sairaaloihin, että siihenkin olisi itsellä kohtalainen kynnys. Ja ei tosiaan ikinä yleisanestesiaa paikassa, jossa ei mahdollisuutta ja osaamista tehohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän siinä kävi että asia selvitettiin. Minulle luvattiin lähettää uusi lasku uudella eräpäivällä ja ilman mitään muistutuskuluja.
Asia mikä jäi vaivaamaan oli se, että tuskin puhelinajavarauksen asiakaspalvelu kehittyy, koska se asia jäi täysin sivuun koko käsittelyssä.
Kaikkein pöyristyttävin ilmoitus tämän palautteen käsittelyn jälkeen oli se että lääkärin tilauskielto poistuu kuitenkin vasta laskun maksamisen jälkeen kuulemma joidenkin päivien päästä. Odottelen edelleen maksutietoja.
Lääkärin tilasin tietysti toiseen yritykseen koska puuttuva lasku ja koska puuttuvat maksutiedot ja koska lääkärinajan tilauskielto.
Eikö reklamaation käsittelijäkään saanut poistettua ajatilauskieltoa kun laskua ei edes ole toimitettu/muistutettu asiakkaalle?
Lääkäriinhän asiakkaan olisi pitänyt saada aika jos kerran laskua ei ole saanut tai osannut odottaa.
Ehkä heillä on asiakkaita vain liikaa?
Kyseisen firman asiakaspalvelussa töissä olleena voin kertoa, että ohjelma ei anna varata aikaa asiakkaan tiedoilla, jos esiin nousee maksamaton lasku. Keskukselta ei myöskään hoideta laskutusta, vaan se lähtee asiointipaikkasi yksiköstä. Aspa ei pääse laskutietoihin käsiksi (viitenro jne), ainoastaan summa näkyy, näin ollen laskun tietoja ei pysty puhelimitse aspa luovuttamaan. Hyvä että valitat toiminnasta, aspakin toivoo että asian voisi hoitaa jouhevammin. Isot herrat ihan jossain muualla ovat kehittäneet käytännöt - aspa tekee niinkuin käsketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off topic, mutta jengi maksaa noin 350 euron vuosimaksulla terveysvakuutusta. Se on lähinnä siksi, että kerran vuodessa marraskuussa tulee flunssa ja tarvii buranaa. Maksaa 50 euroa. Sitten pahalla tuurilla tulee keväällekin joku käynti, menee vaikka nilkka tenniksessä. Sekin on 50 euroa.
Kertokaa mulle tyhmälle, että milloin alkaa pääsemään omille? Ettei "tarvitse mennä" julkiselle.
Yksikin leikkaus, ei tarvitse jonottaa vuotta, tarvittavat kuvaukset ja kokeet heti ruinaamatta. Esim. sappikivileikkaus järjestyi kahdessa viikossa tuttava kärvisteli vuoden.
Kuka hel***ti uskaltaa mennä yleisanestesian vaativaan leikkaukseen yksityiselle, kun tietää, että heillä ei ole mitään keinoa hoitaa tilannetta nukutus- tai muun intreoperatiivisen komplikaation sattuessa? Todella kiva sitten päätyä kesken leikkauksen ambulanssiin ja matkaan kohti lähintä oikeaa sairaalaa.
Sen verran paljon tulee näitä puudutteilla tehtyjen leikkausten potilaitra pillit päällä intuboituna sairaaloihin, että siihenkin olisi itsellä kohtalainen kynnys. Ja ei tosiaan ikinä yleisanestesiaa paikassa, jossa ei mahdollisuutta ja osaamista tehohoitoon.
Älä puhu p*skaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Kyseisen firman asiakaspalvelussa töissä olleena voin kertoa, että ohjelma ei anna varata aikaa asiakkaan tiedoilla, jos esiin nousee maksamaton lasku. Keskukselta ei myöskään hoideta laskutusta, vaan se lähtee asiointipaikkasi yksiköstä. Aspa ei pääse laskutietoihin käsiksi (viitenro jne), ainoastaan summa näkyy, näin ollen laskun tietoja ei pysty puhelimitse aspa luovuttamaan. Hyvä että valitat toiminnasta, aspakin toivoo että asian voisi hoitaa jouhevammin. Isot herrat ihan jossain muualla ovat kehittäneet käytännöt - aspa tekee niinkuin käsketään.
Ettet vaan itse ollut puhelimessa töksäyttelemässä? Ja nyt syyttelet herroja. Asiakaspalvelu voi selittää asiat ystävällisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu p*skaa 😂
Mikä tuossa on muka p*skaa? Potilasturvallisuuden nimissä jo kertaalleen kiellettiin yleisanestesiassa tehtävät toimenpiteet paikoissa, joissa ei mahdollisuutta komplikaatioiden hoitoon, mutta sitä lievennettiin yksityisten puljujen painostuksesta niin, että sairaalaan pitää päästä puolessa tunnissa. Komplikaatio voi tulla missä vain ja jos minulle niin käyn, niin haluan, että minut voidaan hoitaa siellä saman tien, eikä minua ensin rahdata yksityisen paikan leikkurista paareille ja ambulanssiin ja sieltä puolta tuntia ambulanssilla sairaalaan, jonka päivystyksen kautta teholle.
Leikkauksissa on riskinsä ja komplikaatiota sattuu ihan samalla tavalla julkisella ja yksityisellä. Julkisella vain on taito, laitteet, henkilöt ja tilat hoitaa niiden seurauksia, yksityisellä ei missään Suomessa mahdollisuutta tähän ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua millään puudutteilla yksityissairaalassa nukutettu.
Eiks kannattaisi mennä kaksiselle lääkärille, niin silloin potilas ja lääkäri kohtaisivat?
Ps. Kuolen nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu p*skaa 😂
Julkinen puoli yliopistosairaalat sitten korjaavat ongelmat mitä yksityinen tekee.