Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihminen kirjoittaa tosi huonosti, onko hän tyhmä?

Vierailija
17.11.2018 |

Mietin nettideittiä. En ole tavannut vielä. Muuten kaikki kohdallaan, mutta kirjoittaa todella huonosti. Ei pelkästään kirjoitusvirheitä, vaan lauserakenteet ja kaikki päin seiniä. Epäilin ensin, että äidinkielensä ei ole suomi, mutta sen verran on selvinnyt, että ihan suomijamppa on.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perusjampat on käyneet peruskoulun, mutta tässä tapauksessa, olisin kanssa siitä (ihan sama kumpaa ajattelet jamppaa vai peruskoulua) huolissani.

Vierailija
2/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaile vähän aikaa, kyllä se ilmenee jos on tyhmä.

Jos ei ole ollut kirjallisia harrastuksia, kirjallinen ilmaisu on kankeaa, vaikka ei varsinaisesti tyhmä olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lukihäiriön tarvitse tarkoittaa tyhmyyttä.

Vierailija
4/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hölmöt lauserakenteet eivät kyllä liity lukihäiriöön mitenkään.

Vierailija
5/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös lukivaikeus tms.

Tosin lukuharrastuksen puute usein johtaa sivistymättömyyteen, joka voi olla yhtä rasittavaa kuin tyhmyys.

Yksi entinen koulukamu on periaatteessa älykäs(looginen päättelykyky)mutta täydellinen sivistyksen ignooraus tekee hänestä rasittavan.

Vierailija
6/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyt psykologilta yms. vastaus on kyllä. Huonosta kirjallisesta ulosannista kärsivän on vähintään kärsittävä aspergerista, adhd:sta, monimuotoisesta laaja-alaisesta oppimisen häiriöstä. Kohteen on siis oltava erittäin älyllisesti vaikea vammainen.

Vierailija
7/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämäkin voi kyllä olla ihan totta.

Vierailija
8/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minun pitää tavata hänet livenä ennen lopullisia päätelmiä. En vaan haluaisi antaa hänelle liikaa toivoa turhaan, tässä alkuvaiheessa on vielä helppo laittaa jarruja. Itsekin mietin tuota lukihäiriön mahdollisuutta, sehän ei haittaisi mitään. En ilkeä kysyä.

Ap

Vierailija
9/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästä, keski-iän reilusti ylittäneelle se salluttakoot, mutta nuoremmat ovat saaneet kattavaa oppia äidinkielestä, joten valitettavasti itse jättäisin homman siihen.

Vierailija
10/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen korkeakoulutettu ja tutkitusti älykäs. Mulle huomautellaan täällä typoista ja huonosta kieliasusta, mutta ei paljon kiinnosta. Kirjoitan kuten puhun ja kieloppinatsit voi ohjata tutkimaan tarkemmin tutkielmia ja muita tekstejä, joissa ei ole kieliopillisesti moitittavaa.

Jopa yhdys sanat joskus jätän silleen, koska evvk joku vauva. Myös kavereiden kanssa sama juttu, mikäli kyse on jotain liibalaaba chitchatista.

Vierailija
11/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin omaa ylä-asteen päättötodistusta ja siinä oli selvästi äidinkieli (suomi) huonompi kuin ruotsi ja saksa, vaikka niitä opin vain muutaman sanan ja en osaa niitä edes kirjoittaa..

Vierailija
12/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen korkeakoulutettu ja tutkitusti älykäs. Mulle huomautellaan täällä typoista ja huonosta kieliasusta, mutta ei paljon kiinnosta. Kirjoitan kuten puhun ja kieloppinatsit voi ohjata tutkimaan tarkemmin tutkielmia ja muita tekstejä, joissa ei ole kieliopillisesti moitittavaa.

Jopa yhdys sanat joskus jätän silleen, koska evvk joku vauva. Myös kavereiden kanssa sama juttu, mikäli kyse on jotain liibalaaba chitchatista.

Kirjoitat todella, siis todella paljon paremmin kuin tää miettimäni tapaus, olette kuin yö ja päivä kirjoitustaidoiltanne. En ole itse asiassa ennen kohdannut yhtä huonosti kirjoittavaa. Sinusta en olisi huolissani, pikkuvirheet ok älykkäällekin.

Ap

Vierailija
13/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autocorrect ja lauseiden muuttelu kesken kirjoituksen. Höysteeksi välinpitämättömyydestä johtuvan oikoluvun puute. Voila.

Kannattaa keskittyä enemmän viestien sisältöihin kuin kirjoitustaitoon, mikäli älykkyyttä haluaa arvioida.

Vierailija
14/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästä, keski-iän reilusti ylittäneelle se salluttakoot, mutta nuoremmat ovat saaneet kattavaa oppia äidinkielestä, joten valitettavasti itse jättäisin homman siihen.

Kyllä mä sanoisin, että keski-ikäiset ovat saaneet paremoaa opetusta ja vaatimustaso koulussa on ollut huomattavasti korkeampi kuin viimeiseen pariinkymmeneen vuoteen.

Kyllä se kömpelö kielen käyttö korreloi täydellusesti sen persoinallusuuden kanssa.

Vierailija
15/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat todella, siis todella paljon paremmin kuin tää miettimäni tapaus, olette kuin yö ja päivä kirjoitustaidoiltanne. En ole itse asiassa ennen kohdannut yhtä huonosti kirjoittavaa. Sinusta en olisi huolissani, pikkuvirheet ok älykkäällekin.

Ap

Laita joku esimerkkivirke niin saadaan vähän perspektiiviä.

Vierailija
16/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkkiä:

"Kaipa joko tai tms. ,? Tiijän millaasen tarkotat vähän erillailla "

Vierailija
17/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki perusjampat on käyneet peruskoulun, mutta tässä tapauksessa, olisin kanssa siitä (ihan sama kumpaa ajattelet jamppaa vai peruskoulua) huolissani.

Anteeksi nyt, mutta kommentissasi on ainakin neljä kielioppivirhettä. Että siinäpä olet huolissasi toisten oikeakielisyydestä....

Vierailija
18/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän minulta. Välillä hämmästyn itsekin, miten päin honkia sanajärjestykset ovat lauseissani. Nukuin varmasti koulussa silloin, kun noita asioita käytiin läpi.

Vierailija
19/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän minulta. Välillä hämmästyn itsekin, miten päin honkia sanajärjestykset ovat lauseissani. Nukuin varmasti koulussa silloin, kun noita asioita käytiin läpi.

Toi on ihan superrasittavaa! Ei sellaista puhetta jaksa kuunnella.

Vierailija
20/32 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kielioppikurssille. Vaikka on paljon sanottavaa, se on kohteliasta muotoilla oikeaoppisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan